Rýchle správy
Pre Daniela Ricciarda a Alexa Albona sa preteky skončili už v prvom kole. Pilot Williamsu na pravej strane trate zbadal priestor, tak sa ho pokúsil využiť. Austrálčan si však kontroloval ľavé zrkadlo a Albona si nevšimol. Následná kolízia spôsobila červenú vlajku.
Here’s how quick it happens. Daniel looks left to check his mirror for Stroll, makes contact with Albon. This is the definition of a first lap racing incident. #JapaneseGP pic.twitter.com/SDwPFrM3Nz
— meredith (@mereeedithh) April 7, 2024
Maxa Verstappena a Sergia Péreza v kvalifikácii delilo 0,066 sekundy. Táto vizualizácia nám krásne ukáže, kde získaval jeden a kde zas druhý.
Japanese Grand Prix Qualifying lap comparison between
🇳🇱 Max Verstappen
🇲🇽 Sergio Perez#F1 #JapanGP pic.twitter.com/VhYBHoqtLo— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) April 6, 2024
Max Verstappen po kvalifikácii prezradil, že v druhej polovici kola mu začali odchádzať pneumatiky. Faktom však je, že práve v tejto časti trate získaval na Landa Norrisa najviac.
V nasledujúcom grafe: Čím tmavšia červená je na danom úseku, tým väčší náskok mal Max Verstappen nad Landom Norrisom.
🚨VERSTAPPEN VS. NORRIS – SUZUKA QUALY
Verstappen was already 1 tenth ahead before turn 1 (McLaren with the worst top speed of the field)
Norris with a good performance in the fast corners of S1, but struggling from turns 8 to 12. pic.twitter.com/tVJ3JeaJUC— Holiness (@F1BigData) April 6, 2024
Red Bull vedľa ukotvenia svätožiary pridal nový chladiaci prieduch, vďaka čomu si mohol dovoliť ešte zmenšiť otvor v bočniciach. Doteraz pripomínal skôr žraločie ústa, v Japonsku je však ako skutočná poštová schránka (vpravo).
The definitive comparison showing the extreme work done by Red Bull in the under cut area, the inlets even narrower, less "shark mouth", more "letterbox".#F1 #JapaneseGP #F1Tech pic.twitter.com/ZIkcWhSpIV
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) April 6, 2024
Pred motorhomom Racing Bulls vyrástla takáto sakura ovešaná odkazmi pre Júkiho Cunodu.
An addition outside RB's hospitality – lots of good luck messages to the local hero. #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/v1FWEveXFG
— Phillip Horton (@PHortonF1) April 6, 2024
Keby všetci jazdci vstúpili do svojho kvalifikačného kola naraz, Sergio Pérez by do cieľa dorazil tesne za Maxom Verstappenom. Ako tesne? Jeho predné krídlo by bolo na úrovni zadných kolies tímového kolegu.
Japanese Grand Prix Qualifying Gaps 🇯🇵 pic.twitter.com/FvGXbawFO4
— justf1car (@justf1car) April 6, 2024
George Russell sa vyhol trestu za nebezpečné vypustenie z boxov priamo do cesty Oscara Piastriho. Komisári však potrestali jeho tím, ktorý bude musieť zaplatiť pokutu vo výške 5000 eur.
New document: Infringement – Car 63 – Unsafe release
Published on 06-04-2024 10:31 CEThttps://t.co/q58krcB8g7#F1 #Formula1 #FIA #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/5oeMCiqyC6— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) April 6, 2024
Ak sa nič nezmení a neprídu žiadne tresty, takto bude vyzerať štartový rošt VC Japonska 2024: Na čele Max Verstappen, Sergio Pérez a v druhom rade Lando Norris s Carlosom Sainzom.
Your 2024 Japanese Grand Prix starting grid 🏁#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/lelAWrb87Z
— Formula 1 (@F1) April 6, 2024
Sergio Pérez sa konečne dočkal! V dominantnom monoposte, ktorý vlani vyhral všetky preteky s výnimkou jedného a v tejto sezóne ovládol úvodné dve podujatia, sa v kvalifikácii konečne prebojoval do prvého radu. Potreboval na to 20 veľkých cien. Naposledy sa mu podarila taká kvalifikácia v Miami 2023.
Najvyššiu maximálku kvalifikácie dosiahol Nico Hülkenberg (328 km/h). Na opačnom konci rebríčka skončili Hamilton, Leclerc a oba McLareny.
🚨TOP SPEEDS IN SUZUKA QUALY
🔥Hülkenberg with 328 km/h!!
⚠️Hamilton, Leclerc and both McLaren's at the bottom pic.twitter.com/B1l4UI0TGG— Holiness (@F1BigData) April 6, 2024
Fernando Alonso je s kvalifikáciou spokojný. “V septembri sme na Verstappena stratili 1,5 sekundy, teraz sme zaostali len o štyri desatiny.”
V porovnaní s minuloročnou kvalifikáciou na VC Japonska si najviac polepšili v Aston Martine. Medziročne zrýchlili o takmer 1,8 sekundy, čo sa nepodarilo žiadnemu inému tímu. Viac ako jednu sekundu ešte našli Sauber, Haas a Mercedes.
Najmenší progres zaznamenali Alpine a Red Bull.
🚨SUZUKA 2024 VS. 2023 QUALY
Aston Martin leads the improvement
Red Bull, the team with the less improvement🟢 Faster than in 2023
Aston Martin: -1.779s
Kick Sauber: -1.456s
Haas F1 Team: -1.171s
Mercedes: -1.142s
McLaren: -0.969s
Ferrari: -0.860s
Williams: -0.823s
RB: -0.791s… pic.twitter.com/dcofdruqae— Holiness (@F1BigData) April 6, 2024
Podľa simulácie kvalifikačnej rýchlosti z dielne F1.com má najväčšiu šancu na pole position Red Bull. Ferrari však stráca len jedinú desatinku na kolo.
Medzi McLarenom, Mercedesom a Aston Martinom je to nesmierne vyrovnané. Ostatné tímy výrazne zaostali.
Verstappen reckoned their advantage has been slashed, and https://t.co/42XicoYcrC's data supports that Red Bull is just 0.10s clear of Ferrari in the qualifying simulations on the soft tyres.
"I don’t expect gaps to be like they were last year here at this track," Max said. pic.twitter.com/3YNpZnFfaF
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) April 5, 2024
Mercedes pred VC Japonska odstránil charakteristický zelený pruh v spodnej časti auta. Podľa tímu po nasadení noviniek už skrátka “nepasuje k tvaru monopostu”. Nahradil ho zeleným pruhom za logom sponzora Petronas.
The @MercedesAMGF1 #W15 is carrying a slight livery revision for the #JapaneseGP – with an additional Petronas-green stripe added onto the side pod.
The team removed the traditional flow line, that went under the sidepod, as it "no longer works with the shape of the car".#F1 pic.twitter.com/eGKUoMsS7x
— Decalspotters (@decalspotters) April 5, 2024
Pirelli nám prináša prehľad zostávajúcich pneumatík po piatku v Suzuke. Red Bully, Ferrari a Kevin Magnussen majú až tri stredne tvrdé sady.
Neumáticos disponibles para lo que queda de fin de semana
Tyres available for the rest of the weekend #JapaneseGP pic.twitter.com/MZPaDrIXL1
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 5, 2024