Rýchle správy
Logan Sargeant v piatok vyšiel pravými kolesami až na trávnik, po čom stratil kontrolu nad svojím autom. Keby bol ešte na svojom niekdajšom poste Patrick Head, ako to bolo za čias Juana Pabla Montoyu, možno by aj Sargeantovi odkázal niečo podobné, čo kedysi Kolumbijčanovi.
“Juan Pablo, keď pôjdeš po tom čiernom, tak zistíš, že je tam oveľa viac gripu,” utrúsil Head.
This brings to mind a brilliant bit of Williams driver advice once uttered by Patrick Head: “Juan Pablo, you’ll find it is much grippier on the black stuff” pic.twitter.com/lYJv0yRoOM
— Grand Prix Diary 🏁 (@GrandPrixDiary) April 5, 2024
Japonskí fanúšikovia v skratke.
— 305 KMS (@305kms) April 5, 2024
Ako sa nám v Suzuke pretekalo už v prvom tréningu.
Getting in a little racing practice ahead of Sunday! 😃
Catch up with FP1 highlights at Suzuka 🎥⤵️#F1 #JapaneseGP
— Formula 1 (@F1) April 5, 2024
Williams nie je jediný tím, ktorý preteká bez náhradného šasi. Boss Alpinu Bruno Famin práve potvrdil, že jeho tím taktiež nemá náhradný kus. Sľubuje však, že už v Číne ho Alpine bude mať.
Bruno Famin confirms Alpine doesn't have a spare chassis here in Japan either, but will have it from the next race in China #F1 #JapaneseGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) April 5, 2024
Charles Leclerc pripravil do Japonska takúto nádhernú poctu svojmu krstnému otcovi Julesovi Bianchimu. Práve tu mal francúzsky pretekár pred desiatimi rokmi nehodu, ktorá sa mu stala osudnou. Charles tak má v Suzuke špeciálnu helmu, ktorá je inšpirovaná Bianchiho dizajnom.
.@charles_leclerc’s touching tribute for Jules Bianchi ❤️ #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/lj0dE5stPN
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 4, 2024
Šasi Logana Sargeanta náraz v prvom tréningu prežilo, potvrdil tím na sociálnych sieťach i ústami šéfa Jamesa Vowlesa. Problémy však pretrvávajú. Americký pretekár pri náraze zničil vylepšené predné i zadné krídlo a po zvyšok víkendu sa musí vrátiť k starej špecifikácii. Okrem toho nie je isté, či mechanici zvládnu opraviť rozsiahle poškodenia do štartu druhého tréningu.
After a first look at Logan’s car following the FP1 incident, there is extensive damage to the front suspension as well as the gearbox, however the chassis looks okay. The team will attempt to repair Logan’s car in time for FP2. pic.twitter.com/wglJqktyrD
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 5, 2024
James Vowles confirms the chassis is OK for Williams but there rest of the damage is significant.
Will be tough to get the car ready for FP2, but not weekend-ending for Sargeant#F1 #JapaneseGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) April 5, 2024
Still no spare chassis, but Williams has new front wing endplates and rear and beam wing options
Yesterday Sargeant said: "It’s Formula 1, if you’re careful, you’re nowhere. So it’s really not even a question. You have to be committed, confident and hope nothing goes wrong!” #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) April 5, 2024
Will Buxton hlási priamo z miesta podujatia: V Suzuke prší!
Raining in Suzuka
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) April 5, 2024
Nehoda Logana Sargeanta v prvom voľnom tréningu.
https://twitter.com/novasport_cz/status/1776098682569433519
Hamilton, Pérez, Ocon a Cunoda nasadili v Suzuke nové motory
Nuovo motore per Lewis Hamilton confermato,
ma anche per la Red Bull di Perez, Ocon e Tsunoda #Formu1a #F1— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) April 5, 2024
Aston Martin priviezol do Japonska novú špecifikáciu monopostu. Tú v piatok nasadí iba Lance Stroll. Diely pre Fernanda Alonsa by mali doraziť v priebehu dneška a v sobotu by ich mal nasadiť aj druhý z pilotov stajne.
Right now Aston Martin only has one kit of the new upgrade package. It will be used by Lance Stroll in FP1 & FP2. The second kit should arrive later today and will be used by Fernando Alonso from FP3 onwards. #AMuS #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/gsrwpiwHm8
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) April 5, 2024
Najprv to avizovali médiá, teraz to Mercedes potvrdil aj oficiálne. Počas priameho prenosu na televízii Sky priznal šéf pre komunikáciu Mercedesu Bradley Lord, že motor Lewisa Hamiltona je po vypadnutí v Austrálii nenávratne a neopraviteľne zničený.
💥 https://t.co/UrmtPbmpwV has learned that Lewis Hamilton has LOST the #F1 power unit that failed in the #AustralianGP 😱
Get the full story ⬇️https://t.co/17pJ2Wif6Q
— Motorsport.com (@Motorsport) April 5, 2024
Derekovi Warwickovi sa na VC Japonska 1989 podarilo posunúť o 19 priečok v porovnaní so svojou štartovacou pozíciou.
Po šestnásť pozícií získali Eddie Cheever (1989), Alex Caffi (1991), Mark Blundell (1995) a Kimi Räikkönen (2005), ktorý však predviedol najpôsobivejšiu jazdu zo všetkých. Po štarte zo sedemnástej priečky totiž vyhral!
🚨BIGGEST COMEBACKS IN SUZUKA
19 places – Derek Warwick: From P25 to P6 (1989)
16 places – Eddie Cheever: From P24 to P8 (1989)
16 places – Alex Caffi: From P26 to P10 (1991)
16 places – Mark Blundell: From P23 to P7 (1995)
16 places – Kimi Räikkönen: From P17 to P1 (2005)
15… pic.twitter.com/1zybRNRTfs— Holiness (@F1BigData) April 4, 2024
Prečo sa Red Bull neobáva, že by jeho nápady skopírovala konkurencia? Mechanici úplne bezostyšne nechávajú auto takto rozobraté v garáži. Verejnosť si tak môže obzrieť útroby monopostu RB20 pomerne podrobne.
Looks like a new inlet beside the halo of the RB20 (2nd picture)
byu/FerrariStrategisttt informula1
Vylepšenia Red Bullu pre Japonsko: tím pridal ďalší chladiaci otvor pri hlave pilota.
Albert Fabrega | Red Bull added 2 cooling inlets but removed the engine cover side outlets. Anyway, the headrest inlets still there.
byu/RobertGracie informula1
Reportér Will Buxton: “S pretrvávajúcimi problémami Williamsu a ich dôsledkami pre Japonsko stojí za zmienku, že po dnešnom rozhovore so všetkými tímami som zistil, že Williams nie je jediným tímom v boxovej uličke, ktorý jazdí bez náhradného šasi.” Čo myslíte, kto by to tak mohol byť?
Amidst the continuing fallout following the Williams chassis issues in Australia and the knock on for Japan, worthy of note that having spoken to all teams today I’ve discovered Williams are not the only outfit in the pitlane who are running without a spare chassis.
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) April 4, 2024