Rýchle správy
Helmut Marko odmietol úvahy o tom, že by Sebastian Vettel prestúpil do Red Bullu: "V tejto chvíli to pre nás vôbec nie je aktuálne. Síce sme zas a zas v kontakte, ale povedali sme mu, že aktuálne je to u nás všetko jasné a Max je jednotka. Nemôžeme a ani si nechceme dovoliť dve top hviezdy."
Darren Heath, známy fotograf F1: "Počul som, že Ricciardo už podpísal zmluvu s McLarenom, takže Sainz pôjde v roku 2021 do Ferrari."
Jenson Button: "Tak to je prekvapenie a len Vettel a 'Bonito' poznajú skutočný dôvod toho, prečo Seb odchádza alebo prečo mu niekto pomohol k tomu, aby na konci roka opustil tie veľmi veľké červené dvere. Dúfajme, že chce pokračovať. Bola by totiž škoda, ak by štartový rošt F1 prišiel o jazdca s takým talentom."
George Russell už začína pripravovať prezentáciu...
Toto Wolff, Mercedes: "Sebastian je skvelý pretekár, silná osobnosť a pre každý tím Formuly 1 by bol obohatením. S ohľadom na budúcnosť sme v prvom rade zaviazaní hlavne k lojálnosti k našim aktuálnym jazdcom Mercedesu, ale tento nový vývoj pochopiteľne nemôžeme nezohľadniť." (dpa)
Marc Gené, Ferrari: "Spolupracovať s tebou bolo veľkým potešením a cťou. V priebehu posledných piatich rokov a pri tých štrnástich víťazstvách si vždy dokazoval, že si veľký šampión. Teším sa na to, ako si s tebou v tejto sezóne užijem každý jeden okamih."
Martin Brundle o konci Sebastiana Vettela vo Ferrari: "Seb rozhodne komunikuje ešte minimálne s jedným iným tímom, takže toto nemôže byť len o konci kariéry. Tlačová správa ujasňuje, že to nie je ani o peniazoch, nuž a nemôže to byť ani o tohtoročných výkonoch. Musí to byť teda o postavení v tíme a kontrolných mechanizmoch, ktoré boli generované incidentmi roku 2019."
Charles Leclerc: "Nikdy som sa nikde nenaučil tak veľa, ako s tebou ako tímovým kolegom. Ďakujem ti za všetko Seb."
Ted Kravitz, Sky Sports: "Sebastian Vettel vždy hovoril, že do Ferrari prišiel preto, aby v červenom získal titul. Chcel ostať a dokončiť prácu. Bude smutné, ak tento sen skončí a ostane nenaplnený."
Williams najal na pozíciu nového výkonného riaditeľa pre F1 bývalého operačného riaditeľa McLarenu Simona Robertsa. Ten začne v novom pôsobisku pracovať 1. júna a bude dozerať na technické, operačné a plánovacie záležitosti, ako aj na fungovanie pretekárskeho tímu a továrne. Nuž a aby toho nebolo málo, bude zodpovedný aj za proces dizajnu a vývoja auta. Roberts má takmer 20-ročné skúsenosti z pôsobenia v F1, pričom väčšinu z toho si odslúžil v McLarene.
Chase Carey, šéf F1: "Očakávame, že v úvodnej fáze kalendára budeme mať preteky bez fanúšikov, ale dúfame, že v neskoršej časti ročníka im už návštevu podujatí umožníme."
Séria IndyCar oznámila, že sezónu začne na Texas Motor Speedway už 6. júna, teda o mesiac skôr, ako plánuje začať Formula 1. Tréning, kvalifikácia i preteky by sa mali uskutočniť v jeden deň.
Vyzerá to tak, že rozpočtový strop bude v roku 2021 na úrovni 145 miliónov dolárov, v 2022 to bude 140 a v 2023 už len 135 miliónov USD. McLaren žiada pokles až na 100 miliónov, ale to asi nebude reálne. Potvrdil to aj Günther Steiner z Haasu: "Sto miliónov by bolo pre veľké tímy veľmi ťažké... musíme rešpektovať aj ich pohľad. Na druhej strane však mám pocit, že prezident FIA už dobre rozumie tomu, na akej úrovni by mal byť strop, aby vyhovoval každému. Ich rozhodnutie bude založené na faktoch a nie na politikárčení či zaujatosti. Postupne sa k tomu dostávame, ale keďže tam ešte celkom nie sme, nechcem už začať s oslavnými ódami."
Lando Norris sa vrátil k víkendovému neférovému vyradeniu z virtuálneho podujatia IndyCar: "Hovorí sa o tom, že je to len hra, takže by sme to nemali tak brať, ale ešporty sa na druhej strane dosť posunuli a každý ich berie vážnejšie. Viem, že je to virtuálne a mnohí to berú ako hru, ale v posledných týždňoch sa z toho stalo už niečo väčšie. A nielen preto, lebo je to v TV, ale aj preto, lebo tu máme celé tímy a sponzorov, rôzne spoločnosti, ktoré to využívajú aj ako reklamu. V USA to sledovali tisíce a tisíce ľudí, je to viac, ako len hra. Tak či tak očakávame, že každý sa bude chovať profesionálne. Ľudia, ktorí súťažia už roky a majú skúsenosti... To, že niekto vie byť takýto sebecký a nestará sa o ostatných, ma v tej chvíli sklamalo. Nečakal som, že to príde od takéhoto jazdca. Na druhej strane treba ísť ďalej. Vlastne máme šťastie, že to nebolo reálne, pretože potom by to malo aj reálne dôsledky. O pár týždňov sa možno aj ešporty trochu posunú a už to bude mať dôsledky."
Ross Brawn o tom, ako to bude vyzerať počas prvých pretekov a ako sa bude testovať na koronavírus: "Veľmi úzko spolupracujeme s FIA a FIA odvádza super robotu na postavení potrebnej štruktúry. Každý bude otestovaný ešte predtým, ako vstúpi do padoku a potom bude počas pobytu v padoku otestovaný každé dva dni. To všetko autorizovaným zariadením a systémom. Pre všetky európske preteky budeme na testy využívať jedno zariadenie... Budeme mať aj obmedzenia pohybu v padoku. V rámci tímu nedokážeme dodržať sociálne odstupy, takže musíme vytvoriť nové prostredie, vlastne akúsi malú izolačnú bublinu. Tímy budú zotrvávať v rámci svojich skupín, nebudú sa stretávať s ostatnými tímami a budú mať svoje vlastné hotely. Na okruhoch nebudú motorhomy."
