Rýchle správy
Zástupcovia Ferrari sa musia dostaviť pred komisárov. Mechanik tímu totiž upravoval tlaky v pneumatikách v čase, keď Charles Leclerc stál v boxovom postavení, čo je v rozpore s technickou direktívou TD003N. Očakávame, že Ferrari čaká pokuta.
FIA: Durante la sessione di prove libere 3, è stato notato che le pressioni degli pneumatici del Set 503 sulla vettura 16 sono state modificate mentre la vettura era ferma in posizione di pit-stop. Questa regolazione non è stata eseguita in conformità con le procedure stabilite…
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) September 21, 2024
Jazdci v piatok absolvovali tradičné stretnutie so zástupcami FIA. Podľa neoficiálnych informácií riaditeľstvo pretekov priznalo, že aktivácia virtuálneho safety caru po nehode Carlosa Sainza a Sergia Péreza prišla príliš neskoro.
Reč prišla aj na nadávanie. Piloti vraj prisľúbili, že si dajú pozor na jazyk počas tlačových konferencií, ale nesúhlasia so stanoviskom FIA, že by mali obmedziť svoje nadávanie aj vo vysielačkách na trati.
Some news from yesterdays drivers briefing in Singapore. We hear that race control admitted that the VSC was activated a little bit too late after the Sainz/Perez crash at Baku. It lasted 60 seconds until double yellow flags were replaced by the VSC signal.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 21, 2024
The topic of foul language was also discussed in yesterdays drivers briefing. We hear the drivers promised to be more careful during press conferences. But they did not agree to watch their language during radio conversations when they are out on track.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 21, 2024
Mechanik Red Bullu Callum Nicholas: “Môžeme ešte nadávať v garáži? Mám obavu, že nás všetkých čakajú dlhé hodiny verejnoprospešných prác.”
Are we still allowed to swear in the garage?
I’m concerned that our community service hours are gonna go through the roof this week! 🤬🤬🤬
— Calum Nicholas (@F1mech) September 21, 2024
Po skončení piatkového programu sa v Singapure spustil lejak. Max Verstappen takto kľučkoval medzi mlákami pri odchode z padoku.
max avoiding the puddles and running for his life in the rain 😭😭 pic.twitter.com/2hHoDGYcBu
— nini (@SCUDERIAFEMBOY) September 21, 2024
Piatková analýza redaktora F1 TV Lawrenca Barretta. Podľa jeho prepočtov je vpredu McLaren s mikroskopickým náskokom pred Ferrari.
Quali and Race Simulation Pace per Lawrence Barreto from formula1.com
byu/AlienSomewhere informula1
Lancovi Strollovi pri výjazde z garáže zavadzal fotograf, ktorý si nedával pozor, kde stojí. Mechanik Aston Martinu to musel vziať do vlastných rúk.
Protective measures from Aston Martin in FP1
byu/theblobberworm informula1
Maďarská meme legenda András Arató známy ako Harold sa objavil v singapurskom padoku. So svojím tradičným úsmevom sa odfotil s Landom Norrisom, Pierreom Gaslym či Georgeom Russellom.
"Hide the Pain Harold" in Singapore.
byu/outremer_empire informula1
V Singapure začalo liať ako z krhly. Dážď by mal doobeda miestneho času celkom ustať a sobotňajší program by sa mal odjazdiť na suchej trati.
Think we’ll stay put for a while 😅 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/6Mu6qsMQwR
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 20, 2024
Sergio Pérez vo štvrtok ponúkol médiám aj tento rozhovor, počas ktorého povedal, že auto McLarenu je “nelegálne”. PR oddelenie Red Bullu sa následne ohradilo a opravilo novinárov, ktorí o tom napísali, že Mexičan nepovedal “nelegálne” ale “legálne”, v angličtine mal namiesto “illegal” povedať “a legal”, len si to vraj novinári zamenili, keďže Pérez má svoj prízvuk.
Nuž, necháme na vaše posúdenie, či Pérez povedal “illegal” alebo “a legal”.
Checo: “I really thought that was not part of the regulation.
My personal opinion. You see clearly the rear wing is bending, but obviously they done the checks and it seems that it's a legal car.”#SingaporeGP
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) September 20, 2024
McLaren zverejnil oficiálne stanovisko, v ktorom vysvetlil, čo sa presne stalo s jeho zadným krídlom: “Aj keď naše zadné krídlo spĺňa pravidlá a prechádza všetkými kontrolami flexibility FIA, McLaren sa proaktívne ponúkol, že po rozhovoroch s FIA spraví na zadnom krídle isté drobné úpravy. Očakávame však, že FIA bude mať podobné rozhovory aj s ostatnými tímami ohľadom toho, či ich zadné krídla spĺňajú pravidlá.”
Nemecký AMuS píše, že štrbina v zadnom krídle sa počas jazdy zväčšuje aj na monoposte Ferrari.
Max Verstappen má ísť na koberček ku komisárom. Predvolali si ho za jeho vyjadrenia na štvrtkovej tlačovej konferencii, na ktorej použil aj jeden vulgarizmus.
New document: Doc 13 – Summons – Car 1 – Press Conference Language
Published on 20-09-2024 12:43 CEThttps://t.co/HYQXkKi2wl#F1 #Formula1 #FIA #SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/IgCnRoao0E— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) September 20, 2024
Lewis Hamilton len dvakrát vo svojej kariére prehral interný kvalifikačný súboj s kolegom. Stalo sa to v roku 2014 proti Nicovi Rosbergovi a stane sa to tento rok proti Georgeovi Russellovi.
Lewis Hamilton has only lost a qualifying H2H twice over his entire 18-year career:
2014 to Nico Rosberg (7-12)
2024 to George Russell (4-13)That's a testament to Hamilton's insane longevity & Russell for having a strong year too. pic.twitter.com/vhCIfKRIAK
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) September 19, 2024
Vyzerá to tak, že vylepšenej podlahe Mercedesu odzvonilo. Tím ju pôvodne predstavil v Belgicku a snažil sa ju až doteraz zapracovať do svojej koncepcie. Podľa Tota Wolffa však monopost trpel stále rovnakými problémami s balansom, preto do Austinu privezie celkom novú podlahu.
Tímy si do Singapuru priniesli relatívne málo vylepšení. Mercedes, Sauber a Haas nenasadia vôbec nič nové.
Red Bull zväčšil chladenie predných bŕzd, Ferrari mierne upravilo posledné dve klapky predného krídla. McLaren predstaví nové priečne zadné krídlo určené na viac prítlaku.
Aston Martin a Racing Bulls chcú nájsť viac prítlaku vďaka upravenej klapke predného krídla, Alpine nasadí zadné krídlo, ktoré bude takisto lepšie vyhovovať podmienkam singapurského okruhu. Williams mierne upravuje aerodynamiku predných závesov a karosérie v tejto oblasti.
Upgrades cont’d 2/2 pic.twitter.com/fXcvKHbCLl
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) September 20, 2024
Danielovi Ricciardovi sa dostáva v Singapure veľkej pozornosti. Blíži sa totiž oznámenie druhého pilota tímu RB na rok 2025. Špekulácie naznačujú, že Daniel končí a nahradí ho Liam Lawson. Austrálčana pri mediálnych povinnostiach v Singapure sprevádza aj zástupca Red Bullu pre styk s verejnosťou, čo nie je obvyklý postup. Žeby dával pozor, aby Ricciardo nepovedal niečo nevhodné?
Big focus and interest in Daniel and his future here in Singapore. Interesting to see media reps from both VCARB and RBR with him in the media pen. Says he genuinely has no news for short or long term but contractual dates mean there will be a decision after this weekend. pic.twitter.com/zetTdgMM4b
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) September 19, 2024