logo F1online.skF1online.sk

Rýchle správy

20. septembra 2025, 16:46

Nehoda Oscara Piastriho.

20. septembra 2025, 16:46

Nehoda Charlesa Leclerca.

20. septembra 2025, 16:45

Nehoda Olivera Bearmana.

20. septembra 2025, 16:43

Nehoda Nica Hülkenberga.

20. septembra 2025, 16:43

Nehoda Alexa Albona.

20. septembra 2025, 13:59

Franca Colapinta v treťom tréningu trafilo jablko. To sa len tak nevidí.

20. septembra 2025, 13:54

Formula 1 oznámila predĺženie spolupráce s Baku. Azerbajdžan podpísal novú štvorročnú zmluvu a v kalendári zostane minimálne do roku 2030.

19. septembra 2025, 19:15

Dovidenia, Júki? Holandský reportér Erik van Haren tvrdí, že Isacka Hadjara čaká v roku 2026 povýšenie a stane sa pilotom Red Bullu.

Rovnako povýšenie čaká Arvida Lindblada, ktorému sa ujde kokpit v tíme Racing Bulls.

Vytiahne si krátku zápalku Júki Cunoda alebo Liam Lawson?

19. septembra 2025, 19:15

Analytici z Formuly 1 stále predpokladajú, že najrýchlejším tímom z hľadiska kvalifikácie je McLaren. Medzi Ferrari, Mercedesom a Red Bullom to bude nesmierne tesné.

19. septembra 2025, 12:38

V Baku je most s presklenou podlahou. Ak sa po ňom prejdete, priamo pod sebou uvidíte monoposty F1.

19. septembra 2025, 12:36

Kto neskáče nie je maršal, hej, hej, hej…

19. septembra 2025, 12:35

V Baku je veľmi dôležité správanie monopostu na brzdách. Piloti tu musia zatlačiť brzdový pedál 12-krát, čo spolu činí takmer 20,5 sekundy. Dodávateľ bŕzd Brembo udelil Baku stupeň náročnosti 4/5.

Piloti tlačia na brzdový pedál najsilnejšie z celej sezóny. V priebehu pretekov musia naň vyvinúť súhrnnú silu ekvivalentnú 88,6 tonám.

Najnáročnejšie je brzdenie do prvej zákruty. Autá spomalia z rýchlosti 329 na 112 km/h v priebehu 2,12 sekundy na úseku dlhom 108 metrov.

Na pedál pritom tlačia silou 176 kg a pocítia pozdĺžne preťaženie o veľkosti 5 G.

19. septembra 2025, 12:35

Tímy sa už naplno venujú vývoju budúcoročných monopostov, takže nových komponentov je v Baku ako šafranu. Len štyri stajne priniesli menšie inovácie.

Ferrari rozšírilo chladiace kanáliky predných bŕzd, čím reaguje na požiadavky okruhu v Baku.

Red Bull upravil rozloženie deflektorov v zadnej časti auta, čím chce získať pár bodov prítlaku k dobru.

Mercedes mierne zrezal klapku predného krídla s cieľom vyvážiť monopost vzhľadom na použitie nízkoprítlačného zadného krídla.

Posledným tímom s novinkami na monoposte je Racing Bulls. Stajňa rozšírila otvory chladenia na predných i zadných brzdách.

18. septembra 2025, 11:45

Cadillacu sa podarilo uloviť prvého veľkého sponzora. Na viacročnej spolupráci sa dohodol so značkou Jim Beam.

18. septembra 2025, 10:21

Sergio Pérez bude o týždeň v Silverstone jazdiť vo Ferrari SF-23. Cadillacu sa podarilo dohodnúť so Scuderiou na zapožičaní techniky z roku 2023.

Pérez sa stane len druhým Mexičanom v histórii po Ricardovi Rodríguezovi, ktorý bude jazdiť vo Ferrari.