Rýchle správy
Ani tri roky po VC Abú Zabí si Toto Wolff nenechá ujsť príležitosť na kritiku bývalého riaditeľa pretekov Michaela Masiho. “Je to úplne bezvýznamný človek. Žije na druhom konci sveta a nikoho nezaujíma. Bol to ozajstný patologický egomaniak.”
ESPN: “Podľa našich zdrojov šéf Mercedesu Toto Wolff naďalej uprednostňuje 17-ročného nováčika Andreu Kimiho Antonelliho, pretože sa obáva, že o talianskeho zázračného chlapca príde rovnako, ako ho Red Bull v roku 2014 predbehol pri podpise zmluvy s mladým Maxom Verstappenom.” Zdroj však nevylučuje, že by vzhľadom na vývoj situácie mohol taliansky mladík skončiť vo Williamse alebo absolvovať ešte jeden rok vo Formule 2.
Logan Sargeant potvrdil, že práve on bude pokračovať s opraveným šasi, ktoré v Austrálii pri nehode poškodil Alex Albon. “Je to len preto, že pracovné zaťaženie pri výmene áut by bolo pre mechanikov príliš veľké. Opravené šasi je ťažšie asi len o sto gramov, čo je vlastne nič.”
Günther Steiner si založil účet na Instagrame. Sme zvedaví, či nám prinesie niečo zaujímavé.
Guenther Steiner’s joined Instagram:
“What could possibly go wrong?”https://t.co/vK1XGbsXC5 #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) April 3, 2024
Po Davidovi Sanchezovi opúšťa McLaren ďalšia dôležitá osobnosť. Tím sa lúči s päťnásobným víťazom 24 hodín Le Mans a doterajším šéfom jazdeckej akadémie Emanuelem Pirrom. Vo funkcii vydržal len asi rok.
Emanuele Pirro, the five-time Le Mans 24 Hours winner and former #F1 racer, has left his role managing the McLaren young driver programme after only a year in the job.
Full story ⬇️https://t.co/ue5Bqn6VRS
— Autosport (@autosport) April 3, 2024
Súboj Nigela Mansella a Jeana Alesiho v Suzuke 1994. Francúz sa nakoniec ubránil a skončil tretí.
Masterful defending keeps Mansell at bay ❌
Jean Alesi had to fight for his spot on the Suzuka podium in 1994 🥉#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/B32c3nrj0X
— Formula 1 (@F1) April 3, 2024
McLaren predstavil špeciálne lakovanie na Veľkú cenu Japonska.
A first of its kind and ready to hit the track in Suzuka! 🤩 #DrivenByChange#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/rg1lGR6s9r
— McLaren (@McLarenF1) April 3, 2024
Východnú Áziu zasiahlo silné zemetrasenie. Najviac postihnutou oblasťou je Taiwan, ale otrasy boli cítiť aj v Japonsku. Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by bol ohrozený formulový víkend v Suzuke.
HORRIFIC VIDEOS OF MASSIVE #earthquake (7.5 magnitude) WHICH HIT #Taiwan & #japan ARE CIRCULATING EVERYWHERE. #Tsunami MIGHT HIT THEM SOON. Prayers for them 💔 pic.twitter.com/w8fusvQPBd
— Shehryar Sajid Khan (@Sskwrites) April 3, 2024
Tlačové konferencie v Suzuke sa začnú vo štvrtok o 5:30 nášho času.
Las ruedas de prensa FIA para este fin de semana
FIA press conference for this weekend #japaneseGP pic.twitter.com/SzaGPzj662
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 3, 2024
Podľa BBC dnes už bývalého technického riaditeľa McLarenu Davida Sancheza nečaká ďalšia nútená dovolenka. Akonáhle si nájde miesto, môže sa presunúť do nového tímu.
Britský zdroj informuje aj o detailoch jeho odchodu: Sanchez vo svojej novej pozícii mal pocit, že nemôže využiť celú škálu svojich schopností. Jeho úlohy boli menšie, než si pôvodne predstavoval.
Toto Wolff mení plány. Pôvodne mal Veľkú cenu Japonska vynechať, no v tieni neuspokojivých výkonov sa rozhodol víkend v Suzuke predsa len zaradiť do svojho kalendára.
Podľa portálu Sky Sports zmenu potvrdil samotný Mercedes.
Svetová fotobanka Getty Images získala do svojho portfólia Motorsport Images, ktorá sa špecializuje na fotografovanie motoršportových podujatí. Getty Images touto kúpou získa archív viac ako 29 miliónov fotografií a takmer 9000 hodín videoobsahu.
Súčasťou kúpy sú aj banky LAT Images, Sutton, Schlegelmilch, Colombo a Dukes Video.
Fernando Alonso je jasným lídrom v štatistike počtu veľkých cien od posledného víťazstva. Španiel čaká na ďalší triumf už 180 pretekov. Druhý Pierre Gasly neokúsil chuť víťazného šampanského 78 a tretí Esteban Ocon 58 pretekov.
Takto vyzerá celá desiatka:
Bývalý hlavný mechanik Maxa Verstappena Lee Stevenson opustil Red Bull. Avizoval, že sa presunie do tímu “na druhom konci boxovej uličky”.
Ako sa ukázalo, zakotvil v Sauberi, z ktorého sa čoskoro stane Audi. Tejto stajni sa skúsený mechanik určite zíde, ako sme to videli na predchádzajúcich veľkých cenách.
Portál motorsport.com vo februári avizoval, že Red Bull sa chce po prvých troch veľkých cenách zbaviť súčasných bočníc a nahradiť ich ešte agresívnejšou verziou na štýl Mercedesu. V Suzuke budú totiž nároky na chladenie menšie ako v Bahrajne, Saudskej Arábii či Austrálii.
Čo na tieto špekulácie hovorí Max Verstappen? O aute mlčí ako hrob. “Farba bude rovnaká, uvidíte!”
