Rýchle správy
Slávny imitátor Conor Moore opäť nesklamal. Úvodné intro v jeho podaní by sme radi videli pred každými pretekmi po zvyšok sezóny.
F1 is back!!! pic.twitter.com/qpnHtPdRQP
— Conor Moore (@ConorSketches) March 2, 2024
Takýto nádherný kúsok dnes jazdil po okruhu Sachír.
Still a great sound #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/iRr0kHwGi2
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) March 2, 2024
Zane Maloney vstúpil do histórie Formuly 2. Po piatkovom šprinte ovládol aj sobotné hlavné preteky prvého podujatia novej sezóny. Druhé miesto obsadil Pepe Martí a tretie Paul Aron.
📻 "YEESSSS! COME ON! What a start to the year! This car is amazing!"
What a phenomenal drive from @zane_maloney! 🙌👏#BahrainGP #F2 pic.twitter.com/LwsZtAbeLd
— Formula 2 (@Formula2) March 2, 2024
Prehľad dostupných pneumatík a možných stratégií. Red Bull má len jednu čerstvú sadu tvrdých gúm, ale zase ako jediný z popredných tímov má “na sklade” čerstvé mäkké pneumatiky.
Será carrera a 2 paradas saliendo con el blando. Los 2 Red Bull solo con 1 duro nuevo, tienen un juego de blandos nuevo. #BahrainGP pic.twitter.com/DHR7zH1b22
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 2, 2024
Telemetria odhalila, že Charles Leclerc získaval čas na Maxa Verstappena vždy pri brzdení a v zákrutách. Verstappen bol zas rýchlejší na rovinkách.
Holanďan takisto “ryžoval” zo zákrytu pred prvou zákrutou. Charles Leclerc ho v priebehu celého zvyšku kola postupne doťahoval.
💡The RB20 is NOT invincible (in qualifying):
Leclerc's Q2 lap would have given him pole, and his braking and slow-speed cornering were better!VER gained on the main straight thanks to a tow (in green) and in the subsequent corner
Then, Leclerc steadily recovered over 0.3s!#F1 pic.twitter.com/6jUuCvyROQ— Formula Data Analysis (@FDataAnalysis) March 1, 2024
Romain Grosjean sa bol pozrieť na “miesto činu”, teda za treťou bahrajnskou zákrutou, kde v roku 2020 prežil tvrdý náraz do bariéry a požiar.
Romain Grosjean de retour sur les lieux de son accident le 29 novembre 2020 à Bahrein. On en parle demain sur Canal à 15h. pic.twitter.com/ywTn0YsZUC
— Laurent Dupin (@LaurentDupin_f1) March 1, 2024
Max Verstappen sa v počte pole positions (33) dotiahol na legendy F1 Jima Clarka a Alaina Prosta.
Ďalší na rade je Sebastian Vettel, no nemeckého šampióna v tejto sezóne určite nedostihne.
Max Verstappen is now ahead of Nigel Mansell and equal to Jim Clark and Alain Prost in Formula 1's all-time pole list! #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/GhZkYbGim9
— Lights Out ●●●●● (@LightsOutF1Blog) March 1, 2024
Porovnanie tímových kolegov poukazuje na to, že najväčší rozdiel je momentálne medzi jazdcami Aston Martinu. Lance Stroll bol o 0,399 sekundy pomalší ako Fernando Alonso.
Najvyrovnanejšiu jazdeckú dvojicu majú v Sauberi. Bottasa a Čoua delila jedna jediná tisícinka sekundy.
Diferencias entre compañeros de equipo:
Alonso – Stroll -0.399s
Albon – Sargeant -0.373s
Verstappen – Pérez -0.358s
Russell – Hamilton -0.225s
Ocon – Gasly -0.155s
Tsunoda – Ricciardo -0.149s
Leclerc – Sainz -0.100s
Hulkenberg – Magnussen -0.080s
Norris – Piastri -0.069s
Bottas…— MPortillo (@mportilloES) March 1, 2024
Alonso sa mixzóne bavil. Na PR manažérovi si vyskúšal svoje kung-fu.
A new meme is born 😂#F1 pic.twitter.com/JHE6J6eCjs
— F1 History (@TodayF1History) March 1, 2024
Na pokvalifikačnej tlačovej konferencii sa rozoberal aj náskok Red Bullu v pretekoch. George Russell nadhodil, že podľa prepočtov Mercedesu majú červení býci náskok 0,5 sekundy na kolo.
George Russell: “Je to príliš málo?”
Max Verstappen: “Myslím si, že je to príliš veľa!”
Ted Kravitz informuje, že do piatich-šiestich pretekov sa McLaren dočká vytúženého balíka vylepšení, ktorý by mal posunúť MCL38 vpred.
Máme pravdepodobné vysvetlenie toho, prečo sa Max Verstappen ospravedlňoval svojmu inžinierovi Gianpierovi Lambiasemu.
Helmut Marko v rozhovore pre Servus TV prezradil, že sa s Lambiasem stavil o 50 eur, či Verstappen získa pole position. “Vyhral som 50 eur! Ale 25 z nich musím dať Maxovi. Je to tvrdý vyjednávač!”
Šéf Haasu Ajao Komacu: “Naším cieľom bolo dostať obe autá do Q2, s čím sme veľmi spokojní. Nico odviedol dobrú robotu — ako obyčajne — a dostal sa do Q3. Pre Nica sme ušetrili jedny nové softy.”
“Naše preteky však nie sú proti Hamiltonovi, ale proti niekomu inému, preto sme sa takto rozhodli,” doplnil spokojný nástupca Günthera Steinera.
Toto Wolff o druhej sedačke v Mercedese: “Deje sa toho veľa. Prichádzajú mi hovory od čísel, ktoré ani nepoznám, a kladiem si otázku, či by som ich mal vôbec brať!”
Zaujíma vás, ako sú na tom monoposty v pomalých, stredných, rýchlych zákrutách a na rovinkách? Tento graf je pre vás ako stvorený.
Vidíme v ňom porovnanie Mercedesu a ostatných stajní. Ak je tím pod čiarou, znamená to, že v danom type zákrut je rýchlejší ako Mercedes. Ak je nad čiarou, tak v danom type na Mercedes stráca.
Sam Collins showing us car performance using Mercedes as the baseline. Above is slower, below is faster. pic.twitter.com/WhPHO72TrS
— Ky (@FiftyBucksVT) March 1, 2024