Rýchle správy
Auto Motor und Sport: “V padoku sa hovorí iba o Hornerovom prípade. Nový materiál má byť údajne zverejnený o 18:00 miestneho času (16:00 nášho času, pozn. red.). Kráľovrahovia sa nevzdajú, no Horner je stále tu.”
Christian Horner má práve stretnutie s generálnym riaditeľom F1 Stefanom Domenicalim a neskôr sa stretne aj s prezidentom FIA Mohamedom bin Sulajemom. Obaja s ním chcú riešiť vyšetrovanie obvinení zo strany zamestnankyne Red Bullu.
Max Verstappen sa v piatok opäť sťažoval na radenie. Podľa Helmuta Marka sa z toho nestrieľa. “Maxa už poznáme, je to jeho obľúbená téma. Som si istý, že do piatku to vyriešime.”
Už dnes o 17:00 je na programe kvalifikácia na Veľkú cenu Bahrajnu. Nechcete prísť o priamy prenos a komentár Števa Eiseleho s Pepom Králom?
Registrujte sa cez odkaz F1online.sk/voyo a sledujete všetky marcové tréningy, kvalifikácie aj preteky na Nova Sport 5 za 5,99 eur.
Kvalifikácia a preteky budú dostupné aj v 7-dňovom archíve.
Sú uniknuté dokumenty z komunikácie Christiana Hornera skutočné? To nevie nikto povedať, no nemecký AMuS poukazuje na zaujímavú skutočnosť: Keďže email bol rozposlaný všetkým vrcholným predstaviteľom Formuly 1 a zároveň všetkým akreditovaným novinárom F1, nemohlo ísť o hocijakého vtipkára. Tento zdroj musel mať prístup k mnohým kontaktom, ku ktorým sa bežný smrteľník len tak ľahko nedostane.
“Celú vec nebude možné uzavrieť tak rýchlo, ako si Red Bull predstavoval,” píše Auto Motor und Sport. “Očividne je na streche ostreľovač, ktorý si po neúspechu vo vyšetrovaní vymenil zásobník.”
“Zaujímavé tiež je, ako sa anonymný zdroj dostal k toľkým súkromným emailovým adresám. Kontaktné informácie novinárov korešpondujú s tohtoročným zoznamom držiteľov akreditácie do padoku pre sezónu 2024,” uzavrel svoj článok Tobias Grüner.
Porovnanie pretekových simulácií v druhom voľnom tréningu. Red Bull je vpredu, ale za ním je to priam nesmierne vyrovnané.
FP2 long runs (Top 4 teams + Alonso). Max still has 3 tenth on everybody, but behind all are very close
byu/elnano98 informula1
Dnes mala premiéru aj nová úvodná zvučka Formuly 1.
#F1 IS COMING!!! 🔥🔥pic.twitter.com/NcgtNzL9e5
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 29, 2024
Podľa Karuna Čandhoka a špekulácií v padoku je Alpine desať kilogramov nad hmotnostným limitom.
Karun Čandhok prišiel s jednoznačným stanoviskom, pokiaľ ide o lakovania monopostov v “dobe karbónovej”. “Red Bull je rýchly a nie je čierny. Ferrari je rýchle a nie je čierne.”
Ďalšie detaily Red Bullu.
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1763150258895237628
Monopost Red Bullu na prvých pretekoch sezóny je trochu iný ako na predsezónnych testoch. Aj RB20 ponesie veľmi populárne aerodynamické riešenie bočnice (tzv. tobogán alebo v angličtine waterslide).
The Red Bull RB20 in #F1 #BahrainGP spec… pic.twitter.com/vfmYZw1oor
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) February 29, 2024
The 2024 world champion car (almost certainly) close up. “Wow,” as McLaren team principal Andrea Stella has said pic.twitter.com/9bNWrCE2n4
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) February 29, 2024
Na úvodnú veľkú cenu priviezli vylepšenia všetky tímy.
Y 4 más
And 4 more#f1 pic.twitter.com/mBJ4XW18ts
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 29, 2024
McLaren stále tají, aký dlhý kontrakt podpísal s Landom Norrisom.
Reportér Viaplay sa preto na zmluvu spýtal samotného Norrisa. Po niekoľkých sekundách ošívania sa odvetil: “Bez komentára.”
“how long does this contract run cause there’s some ambiguity there”
lando: 🤷 no comment pic.twitter.com/ji9oXDTrpz
— ray (@ln4norris) February 28, 2024
Prvé tri dni novej série Drive to Survive nenaplnili očakávania. Podľa čísel, ktoré zverejnil Netflix, záujem o pohľad do zákulisia Formuly 1 medziročne klesol o 30 percent.
Celkový počet hodín strávených pri sérií sa vyšplhal na 21,8 milióna, čo zas predstavuje pokles o 15 percent.
Červení býci už tretí rok po sebe posúvajú predné závesy smerom ku kokpitu. V roku 2022 bolo horné rameno takmer kolmé na os auta, no postupne je tento uhol menší a menší.
Interestingly, #RedBull has tilted the front suspension layout even further back from the wheel axle #F1 #F1Tech #BahrainGP pic.twitter.com/LbpKQeEAT3
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) February 28, 2024