Rýchle správy
Sauber v doterajšom priebehu sezóny absolvoval 11 zastávok v boxoch, pričom jeho piloti pri nich strávili dovedna 158,42 sekundy, čo je v priemere 14,41 sekundy na jeden pitstop.
Súhrnný čas je navyše už teraz väčší, než súčet všetkých minuloročných zastávok Carlosa Sainza, Lancea Strolla, Maxa Verstappena, Charlesa Leclerca, Lewisa Hamiltona, Pierra Gaslyho, Júkiho Cunodu, Estebana Ocon a ešte aj Fernanda Alonsa.
🚨SAUBER PIT STOP DRAMA
In 2024, Sauber spent 158.42s doing 11 pit stops, this is more time than the following drivers in the whole 2023 season:
Sainz: 98.14s in 34 pit stops
Stroll: 107.70s in 36 pit stops
Verstappen: 110.16s in 40 pit stops
Leclerc: 112.27s in 32 pit stops… pic.twitter.com/rdwL8xMMGB— Holiness (@F1BigData) March 24, 2024
Najrýchlejšiu zastávku VC Austrálie predviedli mechanici Red Bullu. Sergio Pérez mal všetky štyri pneumatiky vymenené za 2,10 sekundy, čo je sezónne maximum.
Veľmi dobrý čas dosiahlo aj Ferrari v prípade Charlesa Leclerca (2,18 sekundy).
Trying their best to save the day, the @redbullracing mechanics delivered the fastest pit stop in Melbourne.#F1 #DHLF1 #AustralianGP #DHLFastestPitStop pic.twitter.com/zeUoRsel5Q
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) March 24, 2024
Veľké bitky medzi Ferrari a McLarenom sú už dávno za nami, no vedeli ste, že naposledy do cieľa dorazili dve Ferrari pred dvoma McLarenmi v roku 2007? Na Veľkej cene Belgicka prechádzali jazdci popod šachovnicovú vlajku v tomto poradí: Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
Takto vyzerá fólia z priezoru prilby, ktorá sa Estebanovi Oconovi zasekla v brzdovom kanáliku. Francúz verí, že keby pre ňu nemusel absolvovať extra zastávku v boxoch, útočil by na body.
Found the culprit… 😡 Unlucky race as we had to make an extra stop to remove that tear-off stuck in the rear brake duct. Without that stop, points were possible looking at how the race turned out…. Thanks heaps Melbourne, see you soon Suzuka ❤️ pic.twitter.com/NNrsP0wkMs
— Esteban Ocon (@OconEsteban) March 24, 2024
Sauber v Austrálii robil všetko pre to, aby jeho jazdci strávili viac času pri mechanikoch ako na trati. Zastávka Valtteriho Bottasa trvala 28 sekúnd, pričom opäť je na vine problém s maticou.
Mechanikovi dokonca matica vypadla. Komisári preto incident vyšetrovali a nakoniec Sauber potrestali pokutou vo výške 5000 eur za spôsobenie potenciálne nebezpečnej situácie v boxovej uličke.
V Čouovom prípade bola matica v poriadku, a tak pre istotu na chvíľu vypadla prevodovka.
Lando Norris sa po austrálskom pódiu osamostatnil na čele jednej smutnej štatistiky. Pilot McLarenu má najviac pódií (14) bez triumfu vo Formule 1. Landovi držíme palce, aby toto prvenstvo čím skôr vrátil “večne druhému” Nickovi Heidfeldovi.
V prvej päťke nájdeme okrem Norrisa a Heidfelda (13 pódií bez víťazstva) aj Stefana Johanssona (12), Chrisa Amona (11) a Romaina Grosjeana (10).
Najrýchlejšie kolo pretekov zajazdil Charles Leclerc (1:19,813). Landovi Norrisovi chýbalo 0,102 sekundy a Carlosovi Sainzovi dve desatiny.
Not a bad day for @ScuderiaFerrari: a 1-2 victory and another fastest lap by @Charles_Leclerc!#F1 #DHLF1 #AustralianGP #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/wlrRvpwx9X
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) March 24, 2024
Fernando Alonso a George Russell sa mali ku komisárom dostaviť o 17:20 miestneho času. Vyšli odtiaľ až po hodine. Tieto záležitosti väčšinou netrvajú dlho, obvykle 15 až 30 minút, takže predpokladáme, že na riaditeľstve pretekov prebehla poriadne vyhrotená diskusia.
Nearly an hour later, Russell and Alonso emerge. Something seems to be going on there… #F1 #AustralianGP https://t.co/MP3mGJtu1Z
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) March 24, 2024
Fernando Alonso po nehode s Georgeom Russellom vo vysielačke tvrdil, že má niečo s plynovým pedálom. Túto obhajobu zrejme použil aj pred komisármi, ktorí sa ho však určite nepýtali na plynový, ale brzdový pedál.
V každom prípade Španiel po pretekoch takto nakúkal do svojho kokpitu sťaby hľadajúc problém s pedálom.
👀Esto es lo que ha hecho Alonso nada más bajarse del coche
😳¿Ha tenido el asturiano problemas con el acelerador al final de carrera?
🤔Recordemos que está siendo investigado por un incidente con Russell#F1 #AusGP pic.twitter.com/G4C0A3UUSq
— SoyMotor.com (@SoyMotor) March 24, 2024
Okamih, keď Carlos Sainz prevzal vedenie v pretekoch a už sa neobzeral späť.
Así fue el sobrepaso de Sainz a Verstappen para ponerse lider de la carrera. Precioso 🔥#F1 #AustralianGP
pic.twitter.com/L99XoP305i— El Mejor del Resto 🏁 (@elmejordelresto) March 24, 2024
Toto zostalo z pravého zadného kolesa Maxa Verstappena.
The remnants of Verstappen's tyres following the brake issues that caused his retirement 👀#F1 #AusGP pic.twitter.com/7HS4DX3Y5e
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
Max's tyre on fire, literally. 😭 pic.twitter.com/dOJNtMxqhb
— RBR Daily (@RBR_Daily) March 24, 2024
Hlavná tribúna v Albert Parku takto oslavovala odstúpenie Maxa Verstappena.
Literally everyone was celebrating that Verstappen DNF😂
pic.twitter.com/uGQIVAncCC— Stefanie (@fastpitstop) March 24, 2024
Incident medzi Fernandom Alonsom a Georgeom Russellom je vyšetrovaný komisármi. Na tomto videu vidíte aj v grafike, že španielsky pretekár brzdil do šiestej zákruty dvakrát. To zjavne rozhodilo pilota Mercedesu, ktorý potom stratil kontrolu nad autom.
Investigan a Alonso por Brake Test a Russell NO pic.twitter.com/2XMVCqbFHK
— Juan Carlos (@Nanosecso) March 24, 2024
Pohľad na vrak monopostu Georgea Russella.
Požiar brzdového kotúča Maxa Verstappena vyzeral naozaj dramaticky. V nájazde do boxov mu brzda takto vybuchla.
VÍDEO: MOMENTO DO ABANDONO DE MAX VERSTAPPEN pic.twitter.com/E4FdmpHm9f
— Blog Fórmula 1 (@blog_formula1) March 24, 2024