Rýchle správy
Nemecký AMuS sa spýtal Red Bullu na výmenu pohonnej jednotky, ktorú spravil pred začiatkom sobotňajšieho programu.
Tím túto výmenu zdôvodnil tvrdým prejazdom po obrubníku z konca prvého tréningu, po ktorom si Verstappen očividne nepoškodil len podlahu. Inžinieri vraj neboli stopercentne presvedčení, že by bolo možné pohonnú jednotku bez obáv nasadiť opäť.
Na tejto krásnej 3D vizualizácii kvalifikačných kôl vidíme, kde získaval Max Verstappen a kde zas na Carlosa Sainza strácal. Rozhodli rýchle zákruty 9 a 10.
Australia GP qualifying lap comparison between Verstappen and Sainz
Presented by: @f1lasvegas
Prepare for the excitement of one of last season’s standout races. Secure your spot for the 2024 race!
Tickets go live on March 25th at https://t.co/agKxw6h75X 🏎️ #ad pic.twitter.com/309rE0fv7A
— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) March 23, 2024
Esteban Ocon v sobotu postúpil do Q2. Keď mu to inžinier oznámil, Francúz bol šťastný ako blcha. Vo vysielačke sa rozosmial a vyhlásil, že má pocit, akoby získal také malé víťazstvo. Alpine na tom skutočne nie je dobre.
Carlos Sainz dostal v Austrálii otázku, ako sa mu jazdí v aute bez slepého čreva. “Je to presne tak, ako mi tvrdil Alex. Vo svojom vnútri cítite pri preťažení väčšie pohyby a musíte viac spevniť stred tela. Nebolí vás to, ale máte zvláštny pocit.”
Kuan-jū Čou bude v nedeľu štartovať z boxovej uličky. V závere svojej kvalifikačnej jazdy si poškodil predné krídlo a Sauber už nemá v Melbourne rovnaký kus identickej špecifikácie. Keďže ho musí vymeniť za inú verziu, poruší tým pravidlá parc fermé.
Porovnanie najlepších kvalifikačných časov v Melbourne ukazuje, že medziročne spomalil Haas (+0,015s) a Alpine (+0,043s).
Najviac času k dobru našiel McLaren (-1,804s) a na druhom mieste v tejto štatistike je Racing Bulls/AlphaTauri (-1,311s).
🚨2024 VS. 2023 AUSTRALIA QUALIFYING
📈McLaren leads the improvement
📉Despite having softer tyres this year, both Haas and Alpine were slower than last year.🟢 Faster than in 2023
McLaren: -1.804s
RB: -1.311s
Kick Sauber: -1.200s
Ferrari: -1.085s
Red Bull Racing: -0.817s… pic.twitter.com/etVEAU8a8p— Holiness (@F1BigData) March 23, 2024
Sergio Pérez bol v kvalifikácii najrýchlejší, aspoň z hľadiska najvyššej dosiahnutej rýchlosti. Mexičan uháňal po Albert Parku rýchlosťou až 329 km/h. Najpomalší bol Lewis Hamilton.
🚨TOP SPEEDS IN AUSTRALIA QUALY
🔥Pérez with 329 kmh!!!
🟢Fastest teams:
Red Bull
Haas🔴Slower teams:
McLaren
Mercedes pic.twitter.com/ufJOjB0Npo— Holiness (@F1BigData) March 23, 2024
Roman Staněk sa dodatočne stáva víťazom dnešného šprintu Formuly 2 v Austrálii!
Komisári udelili desaťsekundovú penalizáciu pôvodnému víťazovi Isackovi Hadjarovi, ktorý spadne až na šiestu priečku. Podľa FIA sa previnil na štarte, keď spôsobil kolíziu a vypadnutie Gabriela Bortoleta a Pepeho Martía.
🚨 BREAKING 🚨
Isack Hadjar receives a 10-second time penalty following the conclusion of the F2 Sprint Race in Melbourne.
The stewards have determined that Hadjar was predominantly to blame for the collision with Pepe Marti and Gabriel Bortoleto at the race start. The… pic.twitter.com/DERuo9bdSx
— Formula 2 (@Formula2) March 23, 2024
Sergio Pérez v prvej časti kvalifikácie zablokoval Nica Hülkenberga. Komisári budú tento incident vyšetrovať. Príde aj trest?
Charles Leclerc svoje posledné kolo prerušil po chybe v dvanástej zákrute. Vo vysielačke vysvetlil, čo sa mu stalo: “V aute sa jazdilo naozaj ťažko. Raz bolo nedotáčavé, raz pretáčavé. Netuším prečo.”
Carlos Sainz už svojím kolom v Q2 spravil z Albert Parku štatisticky rýchlejšiu trať ako Spa-Francorchamps. Španiel vo svojom kole dosiahol priemerku 249,390 km/h, čím tesne prekonal 249,026 km/h v belgickej bašte Formuly 1.
Max Verstappen túto hodnotu v Q3 ešte navýšil a stal sa prvým jazdcom, ktorý v Albert Parku prekonal priemernú rýchlosť 250 km/h.
Carlos Sainz's Q2 lap officially made Albert Park a quicker track on average lap speed (249.390 km/h) than the current Spa-Francorchamps layout (249.026 km/h) #AustralianGP
— Sean Kelly (@virtualstatman) March 23, 2024
Max Verstappen dostal pred tretím tréningom nový spaľovací motor, jednotky MGU-K a MGU-H, turbo aj výfukový systém.
Nové motorové komponenty nasadil aj Alex Albon.
Keďže obaja sa ešte vošli do svojej alokácie, trestom sa vyhli.
Takto to vyzerá, keď sa pneumatiky začnú drobiť. Albert Fabrega si všimol, že týmto problémom trpeli viac monoposty Red Bullu ako Ferrari. V nedeľu nás zrejme čakajú dvojzastávkové preteky.
El graining sigue afectando el ritmo de los que han cargado con medios en libres 3. Veo más graining en Red Bull que en Ferrari, aunque tanto Pérez como Verstappen han hecho tandas más largas. Será carrera a 2 paradas con medio-duro-duro#f1 #AustralianGP pic.twitter.com/9MaWLbbwch
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 23, 2024
Williams odoslal poškodené šasi do továrne v Grove, kam dorazí v pondelok skoro ráno. Šasi sa “doma” podarí opraviť a pripraviť ho na Veľkú cenu Japonska, ale Williams bude aj v Suzuke bez tretieho náhradného šasi, informujú novinári z padoku. V tíme dúfajú, že sa im podarí vyrobiť náhradný kus na víkend v Šanghaji.
Teraz si predstavte ten krik, keby sa niečo podobné stalo Andrettimu po jeho prípadnom príchode do F1.
Red Bull pustil do sveta zvuk svojej pohonnej jednotky, s ktorou sa chce predstaviť na rošte v roku 2026.
🚨 First sounds of Red Bull's 2026 Power Unit 👀 pic.twitter.com/3GHq1DTrLb
— RBR Daily (@RBR_Daily) March 22, 2024