logo F1online.sk

Wolff: Predtým bolo naše auto strašné, teraz už len nie je dobré

Toto Wolff
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala29. 5. 2023

Ak sa ocitnete v rovnakej kaši ako vlani Mercedes, nemôžete čakať, že sa z nej dostanete len tak ľahko. Čaká vás dlhá cesta, na ktorej je treba oslavovať aj drobné úspechy. Toto Wolff si osvojil túto filozofiu a po Monaku vzhľadom na okolnosti spokojný konštatuje, že auto W14 už len “nie je dobré”. Prednedávnom bolo totiž katastrofálne.

S bočnicami, ktoré pripomínajú bočnice Alpinu, sa Lewis Hamilton v závere pretekov držal tesne za zadným krídlom Estebana Ocona. Mercedes nemal zlé tempo, ale na predbiehací manéver v tesných uličkách Monaka to nestačilo. Hamilton s Russellom nakoniec obsadili štvrté a piate miesto. Russellov päťsekundový trest za nebezpečný návrat na trať nemal žiaden dopad na poradie v cieli.

I napriek tomu Toto Wolff novinárom prezradil, že jazdci okomentovali auto ako “nie dobré”. Rakúšan v tom však vidí posun k lepšiemu. “Ťažko sa to hodnotí, pretože sme boli v súboji s Aston Martinom a Ferrari. Pozitívne a azda povzbudzujúce je, že sme tu nikdy neboli dobrí, no na pole position sme stratili len tri desatiny. Vlani to bolo šesť desatín,” pripomenul šéf Mercedesu, ktorého musíme mierne poopraviť. Najlepší Mercedes vlani stratil na pole position 0,736 sekundy.

Nič to však nemení na nasledujúcich slovách rodáka z Viedne. “Auto bolo vlani strašné, tentoraz piloti hovoria, že ‘nie je dobré’. Takže z pohľadu opisov sme spravili pokrok, no musíme byť opatrní. V Barcelone potrebujeme nazbierať viac dát, bude to nový odrazový mostík. Nečakám však, že by sme tam predbehli Aston Martin a Ferrari.”

Chce to čas. Mercedes najskôr potrebuje spoznať svoje nové auto, ktoré si prešlo rozsiahlou premenou. “Potrebujeme pochopiť, čo robí naše auto a ako ho nastavíme. Akonáhle sa rozhodneme pre istý vývojový smer, tak sa do toho vieme dobre zahryznúť.”

“Dokonca aj so starým balíkom, ktorý nebol zrovna skvelý — na začiatku sezóny bol strašný —, sa nám podarilo vyhrať preteky v Interlagose, a to veľmi dominantným spôsobom. Zvládneme to,” nepochybuje o kvalitách inžinierskeho tímu Wolff.

Lewis Hamilton cez víkend poukázal na zaujímavú skutočnosť. Keď porovnával rýchlosť monopostu v jednotlivých fázach víkendu, nechal sa počuť, že Mercedes je v prvom tréningu takmer vždy lepší ako po doladení nastavení.

Toto Wolff túto tému rozvinul a prezradil, že si niečo také skutočne všimli. Na konkurencieschopnosť Mercedesu W14 má vplyv aj grip. “Myslím, že v skutočnosti sme boli lepší v prvom a druhom tréningu než vo zvyšku víkendu. Čím má trať lepšiu priľnavosť, tým slabší výkon podávame. Momentálne nás čaká intenzívne učenie sa, pretože všetko je pre nás nové. Potrebujeme nazbierať dáta a nastaviť auto,”

“Tu v Monaku ide najmä o jazdné vlastnosti a prítlak v nízkych zákrutách, niečo také sa na iných okruhoch nevyskytuje. Vraciame sa na poriadne trate so stredne rýchlymi a rýchlymi zákrutami. Malo by to byť fajn,” doplnil pred svojím odchodom.