Sainzovi sa nepáčia asfaltové výbehové zóny v Spa: Chýba mi tráva a štrk | Magazín F1 - F1online.sk

Sainzovi sa nepáčia asfaltové výbehové zóny v Spa: Chýba mi tráva a štrk

Carlos Sainz
zdroj: Pirelli Motorsport

Aký je najlepší kompromis? Sú súčasné okruhy až príliš asfaltové? Väčšina pilotov Formuly 1 preferuje „oldschoolové“ trate, kde za obrubníkom číha tráva či štrk, ktoré vám neumožnia toľko riskovať. Tie však postupne vymierajú.

Jeden z najkrajších a najklasickejších okruhov v kalendári podstúpil pred týmto ročníkom drobnú, no zásadnú zmenu. Bola odstránená umelá tráva, ktorá lemovala výjazdy z niektorých zákrut. Spa sa totiž okrem automobilových, pokúša na okruh prilákať i motocyklové preteky. Táto zmena sa však u jazdcov nestretla s veľkým nadšením.

„Mám pocit, že jediné, čo Spa chýba, je tráva a štrk za obrubníkmi na výjazde zo zákrut, povedal pilot McLarenu Carlos Sainz. „Teraz sa nám oplatí viac riskovať a nemáme čo stratiť. Nemáme správny pomer zisku a rizika, a to sa týka mnohých moderných okruhov.“

„Bezpečnosť je síce prvoradá, no myslím si, že stále musíme hľadať lepší kompromis s asfaltovými výjazdovými zónami. Eau Rouge a druhý sektor sú skrátka úžasné, no aspoň podľa mňa musíme zapracovať na tom, že jazdcov za široké výjazdy netrestáme dostatočne,“ myslí si španielsky pilot.

„Akonáhle viete, že za obrubníkom je asfalt, môžete na to viac zatlačiť a zariskovať. Najmä na výjazdoch z ôsmej alebo trinástej zákruty mi chýba štrk alebo tráva. Už sme sa o tom s FIA bavili.“

K veci sa vyjadril aj riaditeľ pretekov Michael Masi. Ten síce pripustil, že Spa teraz pilotom odpustí viac, no na zároveň dodáva, že vynucovanie dodržiavania traťových limitov bolo úspešné.

„Nie je žiadnym tajomstvom, že Spa sa usiluje aj o licenciu FIM (Medzinárodná motocyklistická federácia, pozn. red.) a chce na okruh prilákať aj preteky motoriek,“ povedal Masi. „S tým sa nezlučuje umiestňovanie umelej trávy na výjazd zo zákruty.“

„To je dôvod, prečo boli odstránené. Áno, súhlasím s tým, že teraz tento okruh na niektorých miestach jazdcom odpustí viac, z pohľadu dodržiavania traťových limitov však máme viaceré ďalšie opatrenia, ktoré sme počas sezóny využili,“ dodal riaditeľ pretekov.

Možno vás zaujme

Komentáre