“Amatérsky” Alpine zareagoval na výčitky svojho šéfa dvojitými bodmi
Výkonný riaditeľ Alpinu Laurent Rossi po Azerbajdžane zúril. V hneve označil svoj tím za amatérsky a adresoval mu niekoľko vyčítavých slov. Myslíte si, že v Miami bol už spokojnejší? Nemal na výber, top tímy za sebou zanechali len pár odrobiniek, ktoré však piloti z Francúzska úspešne vyzbierali. Najmä pri spomienke na žalostný výkon z Baku boli radi, že sa im ušlo aspoň niečo.
Slnko v Miami sa na Pierrea Gaslyho a Estebana Ocona usmievalo viac ako na pobreží Kaspického mora. Dvojica si v kvalifikácii vyjazdila piatu a ôsmu priečku, hoci možno by sme mali povedať, že jej skôr spadla do lona. V každom prípade Alpiny sa dostali do Q3, čím si pripravili pôdu na dvojité body.
V nedeľu sa z lepšieho výsledku tešil Pierre Gasly. Francúz sa dokonca po menších problémoch Kevina Magnussena ocitol na štvrtom mieste, ale dlho ho neudržal. Postupne sa pred neho dostali Max Verstappen a George Russell. Keď sa po pitstopoch utriaslo poradie, Gasly bol na skvelej šiestej priečke, ale pár kôl pred koncom ho predbehli Lewis Hamilton a Charles Leclerc.
Pierrea Gaslyho mrzelo, že to už nedokázal udržať, no na výsledky sa pozerá triezvo. “Ôsme a deviate miesto v podstate odráža našu reálnu pozíciu,” hodnotí. “Videli sme však veľa pozitív. Na začiatku pretekov sme boli na štvrtom mieste. Snažil som sa držať za Carlosom a Fernandom, no chýbala mi rýchlosť, aby som s nimi držal krok.”
Viacero tímov predpokladalo, že sa na trati objaví bezpečnostné vozidlo, za ktorým ušetria aj nejaké palivo. Keďže Bernd Mayländer nemusel zasahovať, Francúz bol nútený na koncoch roviniek uberať plyn. “Veľa kôl som bol na šiestom mieste, ale musel som intenzívne šetriť palivo, čo nás stálo čas. Videl som, ako sa Charles ku mne približoval. Žiaľ, chýbali nám asi štyri kolá,” povzdychol si.
“Niečo také je vždy frustrujúce a mrzí ma to, ale pár kôl pred koncom sme bojovali s Lewisom a Ferrari. Jasne vidieť, že sme dosiahli veľký pokrok v porovnaní s predchádzajúcim víkendom,” dodal povzbudený Gasly.
Esteban Ocon v nedeľu stavil na opačnú stratégiu, ktorá však v prvých kolách predstavovala hendikep. Hneď na začiatku sa z ôsmeho miesta prepadol na desiate, keď ho predbehli Max Verstappen a Valtteri Bottas. Dlhší prvý stint a súboje za ním mu pomohli vypracovať si dostatočný náskok na to, aby sa z boxov vrátil na trať na desiatej priečke, pričom si ešte stihol poradiť s Kevinom Magnussenom.
Prečo sa Esteban Ocon na štarte prepadol? To zaujímalo reportérku v mixzóne. Odpoveď je prostá: “Štartoval som na tvrdej zmesi. Bolo jasné, že sa to stane nám na rozdiel od áut na mediumkách. Po prvom kole som si však stratené pozície dokázal vziať späť. Podaril sa mi skvelý predbiehací manéver na Valtteriho, bol som s ním ozaj spokojný. Pekne som to tam pustil, hoci som bol dvadsať metrov za ním.”
Za Bottasom sa vytvoril dlhý DRS vláčik, ktorý brzdil miestami až šiestich jazdcov. Ocon si určite vydýchol, že sa tomuto osudu vyhol. “Následne som mal dobré tempo a zviedol som pekné súboje s Carlosom,” pripomína bitku okolo tridsiateho kola. “Najskôr ma predbehol, no potom som ho predbehol ja. Žiaľ, bol príliš rýchly, ale šlo to dobre.”
Hoci taktiku Alpinu nemožno označiť za zlú, niečo sa dalo vylepšiť. “Naša agresívna stratégia nás neodmenila, keďže sa na trati neukázal žiaden safety car a ani ku koncu sa nič nestalo. Ísť na to takto bolo pomalšie. V každom prípade nám uškodila sobotňajšia kvalifikácia, inak by sme mohli skončiť na siedmom alebo aj na šiestom mieste.”