logo F1online.sk

Veľa kriku pre nič. Víkend v Baku sa Alpinu vymkol spod kontroly

Esteban Ocon
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 5. 2023

Niekedy je lepšie držať sa pri zemi. Veľkohubé vyjadrenia o zlepšení a útoku na kvarteto najlepších sa tímu Alpine, aspoň v Baku, rozhodne nepodarilo premeniť na skutočnosť. Monoposty francúzskej stajne mali v Baku obrovské problémy a víkend zakončili hlboko v poli porazených.

Nabaľovalo sa to ako taká snehová guľa a postupne vymykalo kontrole. Po poruche Pierra Gaslyho vo voľnom tréningu išlo všetko už len z kopca. Výmeny motorov, opravy poškodení, zmeny v nastaveniach, štart z boxov a nakoniec dramatický incident v závere pretekov v pitlane. Konečné štrnáste a pätnáste miesto veru nesvedčia o ambíciách tímu zapojiť sa do boja v najlepšej osmičke.

„Tento víkend nedokážem prirovnať k žiadnemu inému. Úprimne, bol šialený, nabitý udalosťami a náročný. Víkend ako žiadny iný,“ povedal športový riaditeľ Alpinu Alan Permane.

Poďme si to zhrnúť, hydraulický únik v tréningu spôsobil požiar Gaslyho pohonnej jednotky, potom mal Pierre nehodu v kvalifikácii. Esteban Ocon nebol schopný odjazdiť celý tréning pre problém s prevodovkou, čo tímu ešte sťažilo snahu správne nastaviť oba monoposty do zvyšku víkendu. V tíme mali obavy, že jeho podlahová doska sa príliš opotrebuje, a preto sa radšej rozhodli pre štart z boxov a zmenu nastavenia.

„Musíte prísť dobre pripravení a potom jednoducho absolvovať hladký víkend. V prvom tréningu nám tento luxus nebol dopriaty ani s jedným autom. Ako snehová guľa sa to nabaľovalo a potom úplne vymklo spod kontroly,“ povedal Permane.

„Chlapci tento víkend pracovali neskutočne tvrdo. Mali plné ruky práce s výmenou Pierrovho motora, čo so sebou prinieslo lavínový efekt, ktorý vy novinári nevidíte,“ hovorí športový riaditeľ Alpinu.

„Prídu na okruh v stredu a postavia auto, ale tiež skladajú náhradné diely: prevodovky, motory a pod. Keď ich všetky v piatok nasadíte, tak musíte zostať dlho hore, keďže počas šprintového víkendu neplatí zákaz nočných prác, pretože autá sú pod parc fermé. Zostali tu do desiatej alebo jedenástej večer a doplnili zásobu náhradných dielov,“ ocenil prácu svojich mechanikov Permane.

Tých teraz čaká náročný, 14-hodinový, prelet do Miami a niektorí vraj budú v utorok opäť v práci. V Alpine budú dúfať, že ich tentokrát čaká hladký víkend.

„Musíme na toto podujatie veľmi rýchlo zabudnúť a ísť ďalej, pretože bolo veľmi zlé a veľmi vzdialené tomu, čo sme v doterajšom priebehu sezóny predvádzali. Musíme sa uistiť, že sa to už nikdy nezopakuje, pretože v tejto časti štartového poľa by sme sa rozhodne nemali pohybovať,“ povedal po pretekoch Pierre Gasly.

„V Miami sa vrátime k tradičnému formátu, takže môžeme lepšie otestovať náš balík. V Melbourne a v Džidde sme ukázali lepšiu výkonnosť – aj Bahrajn bol rozhodne lepší než Baku –, takže som rád, že tento víkend konečne končí a teším sa do Miami,“ dodal Gasly.

Jeho tímový kolega Esteban Ocon zvolil po štarte z boxov alternatívnu stratégiu a začal na tvrdých pneumatikách. Potom už len čakal na (lepšie načasovaný) safety car alebo červené vlajky. V priebehu celých pretekov sa dokázal držať v najlepšej desiatke, po prezutí spadol až za Gaslyho na pätnáste miesto.

„Bol to pre nás všetkých náročných víkend, ale bojovali sme a dokázali udržať autá na čerstvých pneumatikách za sebou. Skrátka sme to skúsili s takouto stratégiou, ale bohužiaľ, nič sa na konci pretekov neudialo, takže nám to nevyšlo,“ povedal po pretekoch Ocon.

„Už ďalší víkend to však môžeme napraviť a zabudnúť na Baku. Dúfam, že tam nám to už vyjde,“ dodal.