logo F1online.sk

Maxovo nešťastie bolo Checovým šťastím, hovorí Horner

Sergio Pérez a Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 4. 2023

Neohrozená hegemónia pokračuje. Red Bull aj na Veľkej cene Azerbajdžanu nadeľoval súperom sekundy ako Ježiško vianočné darčeky. Miestami boli o sekundu na kolo rýchlejší než Ferrari. Ďalší skvelý výsledok naplnil spokojnosťou aj šéfa stajne z Milton Keynes Christiana Hornera.

Výsledok nedeľných pretekov síce ovplyvnil výjazd bezpečnostného vozidla, ale ten neovplyvnil finálny rezultát lídrov šampionátu. Red Bull natiahol svoj náskok v Pohári konštruktérov už na 93 bodov.

„Checo mal senzačný víkend. Na tejto trati jazdil vždy vynikajúco, neviem, čo sa mu na Azerbajdžane tak páči, ale absolútne tu exceluje. Áno, mal šťastie na načasovanie výjazdu bezpečnostného vozidla, ale zároveň to dokázal pretaviť na víťazstvo, zvyšoval náskok, mal rýchlosť a kontroloval preteky,“ povedal po skončení pretekov Christian Horner.

Max mal v nedeľu prostú smolu, ale v úvode pretekov sa nedalo ubrániť dojmu, že Pérez predsa len zvládol prácu s pneumatikami o čosi lepšie. Dokázal sa nalepiť na svojho tímového kolegu, ktorý sa už začínal sťažovať na stav svojich zadných gúm. Mexičan teda rozhodne išiel šťastiu naproti.

„Pokiaľ ide o výkonnosť pneumatík, načasovanie zastávky bolo optimálne. Z nášho pohľadu to vyzeralo, že de Vries vycúva a bude pokračovať. My sme sa už rozhodli pre zastávku, ale samozrejme, pri lepšom pohľade by ste mohli špekulovať, čo by bolo, keby bolo. Niekedy vám šťastie skrátka nejde naproti a Maxove nešťastie bolo Checovým šťastím,“ dodal Horner.

Max Verstappen akoby bol celý víkend obklopený negatívnou karmou. Niekoľkokrát zopakoval, ako sa mu nový formát nepáči, potom sa poškriepil s Georgeom Russellom a nakoniec mal v nedeľných pretekoch veľkú smolu. Toto určite nebol najpamätnejší víkend pre holandského šampióna.

„Od prvej časti piatkovej kvalifikácie môžete na aute meniť len nastavenie predného krídla a tlak v pneumatikách. To na vás vyvíja veľký tlak, keďže nepoznáte podmienky a nevyskúšate si ani pretekové simulácie. Je to trochu plavba do neznáma,“ hovorí Horner.

„Max sa počas pretekov pohrával s nastaveniami na volante a v posledných desiatich kolách dokázal nájsť také, s ktorými bol spokojný. Všetci sú však v rovnakej situácii a myslím si, že treba udeliť kredit Checovi, ktorý odviedol parádnu prácu,“ povedal boss Red Bullu.

Možno by nebolo mimo misu opäť sa zamyslieť nad určitými pravidlami v rámci šprintového formátu. V súčasnosti totiž tímy na svoje autá nemôžu siahnuť dva a pol dňa. Takisto sme úplne nerozumeli, prečo je výber pneumatík v sobotnej kvalifikácii taký striktný. Toto sa príliš nepozdáva ani šéfovi Red Bullu.

„Myslím si, že pokiaľ ide o šprintový formát, môžeme si odniesť množstvo pozitív. Až na nejaké dva body sme získali maximálny počet, ale myslím si, že ešte potrebujeme niečo uhladiť, napríklad výber pneumatík v tretej časti rozstrelu alebo pripustiť aspoň nejakú zmenu nastavenia pod parc fermé. Možno by to nemalo byť také striktné,“ povedal Horner.

Súvisiace články