Podľa Hornera mohol Red Bull vlani vyhrať viac pretekov. Nebyť motora Ferrari…


Až tragický výkon Scuderie Ferrari v Spa-Francorchamps naplno ukázal, aký veľký deficit má tohtoročná pohonná jednotka vyrobená v Maranelle v porovnaní s tou vlaňajšou. Pre Christiana Hornera má to celé trpkú príchuť. Uvedomuje si totiž, že Red Bull mohol toho vlani povyhrávať oveľa viac.
Kým Ferrari vlani v Belgicku vyhralo azda všetko, čo mohlo, tentoraz sa zaradilo medzi najpomalšie autá v štartovom poli. Konkurencia ľutuje fanúšikov aj radových zamestnancov Ferrari, no na druhej strane dodáva, že za chyby vedenia sa platí.
V sobotu sa nad chybnými “prioritami” vedenia Ferrari pozastavil Toto Wolff. Nevysvetlil, čo presne tým myslel, len skonštatoval, že má ísť o rozhodnutia niektorých ľudí z tímu. Mohol tým narážať na rozhodnutie Ferrari pokúsiť sa postaviť auto s vyšším prítlakom? Alebo chcel skôr poukázať na to, že sa Ferrari vybralo zbierať konské sily do zakázaného lesa?
Keď v zime skontrolovala pohonnú jednotku Ferrari FIA, na niečo zrejme prišla. O čo presne išlo, to doteraz žiadna zo strán nezverejnila, no môžeme sa v súlade so všeobecným presvedčením ľudí v padoku domnievať, že vlaňajšia pohonná jednotka Ferrari bola ilegálna. A tak roky práce strávenej pokusmi obísť či dokonca porušovať pravidlá vyšli jedným rozhodnutím FIA navnivoč.
“Samozrejme, že si môžete spraviť aj vlastné závery z aktuálneho výkonu Ferrari,” hovoril po nedeli Christian Horner, podľa ktorého práve vlaňajšia motorová výhoda pomohla Ferrari povyhrávať niektoré preteky, ktoré mal pre seba získať Red Bull. “Celé to zanecháva v ústach trpkú pachuť. V tých pretekoch sme mali vyhrať, keby jazdili s touto pohonnou jednotkou, ktorá vyzerá byť z pohľadu výkonu úplne inde v porovnaní s tou minuloročnou.”
“Majú to ťažké, ale myslím si, že v predchádzajúcich rokoch koncentrovali svoje zdroje do nesprávnych oblastí. Zrejme preto sa zdá, že majú také problémy s čímkoľvek, čo je v tej ich dohode,” naráža na tajnú dohodu medzi FIA a Ferrari šéf červených býkov.
Ferrari vlani skončilo 87 bodov pred Red Bullom, no keby malo v autách tohtoročný motor, je vysoko pravdepodobné, že by o svoje druhé miesto v šampionáte prišlo. A tu nejde len o bodíky či o historické štatistiky, ale o milióny — desiatky miliónov eur.
“Teraz je jasným lídrom Mercedes. Myslím si, že Honda a Renault sú pomerne blízko seba, v závislosti od okruhu a podmienok. A potom tu máme na chvoste Ferrari,” zrekapituloval tohtoročné poradie agregátov Horner.
K téme sa opäť vyjadril aj Toto Wolff, no podľa svojich slov už “nechce do ohňa prilievať viac oleja”. Pre Ferrari je zrejme dostatočným trestom aktuálny prepad, ktorý sa Mattia Binotto snaží maskovať problémami s odporom auta či s pneumatikami.
“Ale vlani a predvlani sme boli takí napätí, že sme tým utrpeli. Prišli sme o pár ľudí len kvôli tomu, že už boli na konci so silami. A preto by som pravdepodobne súhlasil s Christianovými vyjadreniami,” doplnil Toto Wolff.
Šéf Mercedesu sa už pred pár týždňami nechal počuť, že inžinieri z Brixworthu a Brackley pracovali počas zimy s vypätím všetkých síl od svitu do mrku, len aby sa dotiahli na minuloročné výkony Ferrari. Tie sú zrazu preč, no Mercedes sa na ne dôkladne pripravoval. Výsledkom je aktuálna situácia; Mercedes zostal bez súpera.