Russell: Red Bull skrýva svoju rýchlosť. Inak by riskoval, že mu FIA klepne po prstoch
Červení býci vyhrali prvé tri veľké ceny sezóny a nič nenasvedčuje tomu, že by sa v najbližšej dobe niečo malo zmeniť. Je síce pravda, že Mercedes sa v Melbourne javil byť bližšie k úradujúcim majstrom sveta, ale možno to nebolo primárne spôsobené zlepšením strieborných šípov. George Russell si myslí, že to skôr Red Bull skrýva svoju skutočnú rýchlosť.
Prakticky celý tábor Mercedesu bol v nedeľu vo vytržení. Potešilo ho, že získal pódium a dostal sa bližšie k Red Bullu. Lewis Hamilton dokonca povzbudzoval svoj tím, aby poriadne zabral. Cieľ už vraj nie je ďaleko.
George Russell však po pretekoch pre podcast BBC Chequered Flag uviedol, že skutočný náskok Red Bullu je väčší, než sa zdá. “Určite sa krotia. Myslím si, že im je takmer až trápne ukázať svoj plný potenciál,” vyhlásil pilot Mercedesu, ktorý vysvetlil aj možnú motiváciu súpera: “Čím rýchlejšie budú pôsobiť, tým viac sa ich šport bude snažiť nejako spomaliť. Myslím si, že realisticky majú náskok okolo siedmich desatín nad zvyškom štartového poľa.”
“Neviem, ako to momentálne vyzerá z hľadiska rozdielu v rýchlosti, ale Max nemá žiaden dôvod na to tlačiť. A ani Red Bull na to nemá dôvod. Avšak, aby sme k nim boli féroví, treba uznať, že odviedli naozaj skvelú prácu. To im nikto nemôže uprieť. My zas musíme zabrať,” uvedomuje si 25-ročný Brit.
Max Verstappen mal ozajstný dôvod zatlačiť azda len raz: Keď sa po reštarte rozhodol predbehnúť Lewisa Hamiltona. A ukázalo sa, že Mercedes poriadne sfúkol. V treťom sektore mu utiekol o 1,878 sekundy, v nasledujúcom prvom sektore a už v pokojnejšom tempe pridal ďalšiu polsekundu.
Slová Georgea Russella sa dostali aj k Christianovi Hornerovi. Boss červených býkov zareagoval tým, že pripomenul nadvládu Mercedesu zo začiatku hybridnej éry. “OK, to je od neho veľmi milé. V prvom rade jeho tím by mal vedieť najviac o takých náskokoch.”
Pravda je taká, že dominancia Mercedesu bola skutočne obrovská. Bývalý technický riaditeľ tímu Paddy Lowe v jednom z rozhovorov otvorene priznal, že tím musel v roku 2014 znižovať výkon pohonnej jednotky, pretože sa bál, ako zareaguje svet na takú dominanciu. I napriek tomu Mercedes vyhrával a vyhrával, až sa konkurencia červenala.
Skrýva aj Red Bull svoj potenciál? “V každých pretekoch je prvok manažmentu. Keďže toto boli jednozastávkové preteky a pitstop sme absolvovali veľmi skoro, tak je pochopiteľné, že sa manažovali pneumatiky.”
“A Checo sa neulieval. Určite v každom kole nebol pomalší o sedem desatín, len aby ich neukázal. Na tomto podujatí bolo štartové pole v skutočnosti o čosi vyrovnanejšie,” uzavrel.