Sainz nemusí byť tímovou dvojkou Ferrari
Carlos Sainz patril medzi najpodceňovanejších jazdcov súčasnej F1. Začínal v Toro Rosso v rovnakom čase ako Max Verstappen, ktorému podľahol na body a následne len sledoval rýchly rast Maxovej hviezdy. Kým Holanďan vyhrával preteky, Sainz bojoval najmä v strede poľa. Zlom prišiel až v McLarene v sezóne 2019, keď si šiestym miestom v jazdeckom šampionáte konečne vydobyl rešpekt a tak nie je až takým prekvapením, že po ňom siahlo Ferrari.
Trevor Carlin, ktorému v F3 prešli pod rukami viacerí úspešní jazdci vrátane Sainza, si však nemyslí, že Carlos bude „len“ poslušnou a spoľahlivou dvojkou pre Charlesa Leclerca. „Pokiaľ si Ferrari myslí, že získava jasnú tímovú dvojku, tak Carlosa podcenilo. Verím, že to neurobili. Keď totiž dostane rovnaké auto a podmienky ako Leclerc, môže jazdiť na jeho úrovni,“ hovorí Carlin pre Reuters. V tíme Carlin pôsobil Sainz ešte v roku 2012.
Mercedes a Red Bull majú otázku tímovej jednotky a dvojky pomerne jasne vyriešenú, vo Ferrari ju v minulom roku nemali, čo viedlo ku kontroverziám, ktoré postupne stúpali a vyvrcholili vyradením oboch monopostov po nehode v Brazílii.
Ani McLaren nemal v roku 2019 vyložene určenú tímovú jednotku. V pretekoch nastali situácie, keď nováčik Lando Norris dostal pokyn pustiť skúsenejšieho kolegu, ale ani Carlos Sainz nemal problém pustiť pred seba Norrisa ako napríklad v USA, kde jeho mladší kolega jazdil na inej pneumatikovej stratégii. „Hovorí sa, že Mercedes má tímovú jednotku, Red Bull má tímovú jednotku a malo by ju mať aj Ferrari. Ale pri Carlosovi si to takto neviem predstaviť. Je to jednoducho neskutočne dobrý pretekár. Leclerc nad ním možno bude mať prevahu v kvalifikáciách, no v pretekovom tempe mu Carlos bude dávať zabrať,“ pokračuje Carlin. Jeho slová čiastočne potvrdzuje predchádzajúca sezóna – interný kvalifikačný súboj síce dopadol tesne v prospech Landa Norrisa (10:9), no v pretekoch dominoval Carlos Sainz (na body 96:49). Tvrdeniam Trevora Carlina nahrávajú kvalitné Španielove štarty (napríklad famózny manéver na dva monoposty Toro Rosso na štarte v Monaku) i dobrá práca s pneumatikami, keď doviedol svoj McLaren úspešne do cieľa na bodoch vo viacerých pretekoch, kde boli jeho pneumatiky doslova na hrane.
S pôsobením vo Ferrari je prirodzene spojený aj tlak. „Myslím si, že tlak bude najmä na pleciach Leclerca. Keď Carlos ukáže svoje schopnosti, tak môže príjemne prekvapiť a priniesť tifosi veľa, veľa radosti.“
Sainz uzavrie kruh, ktorý sa začal ešte v roku 2017. Vtedy ako súčasť veľkej dohody medzi McLarenom, Hondou a Renaultom putoval ešte počas sezóny práve do Renaultu, kde jazdil aj v roku 2018. O svoje miesto však prišiel v prospech Daniela Ricciarda a zrejme jeho záchranou v F1 bolo, že po ňom siahol McLaren, kde končil Fernando Alonso.
Ako produkt akadémie Red Bullu sa nikdy nedostal do prvého tímu, teraz však bude jazdiť za ešte prestížnejšiu značku. „Keď prechádzajú jazdci cez Toro Rosso so všetkými zmenami a pohybom naokolo, nie nevyhnutne dostanú šancu naplno rozvinúť svoj talent. Keď som Carlosa videl pred dvanástimi mesiacmi v McLarene, to už bol jazdec, ktorého som si pamätal ešte z F3. Pôsobil oveľa uvoľnenejšie, komfortnejšie a sebavedomejšie. Vyrástol na skutočnú triedu. Veľmi, veľmi sa z neho teším,“ uzavrel Trevor Carlin.