logo F1online.sk

Deň na simulátore Ferrari mi rozšíril obzory, pochvaľuje si Hülkenberg

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala17. 3. 2023

Formulová pauza Nica Hülkenberga bola pomerne dlhá, a tak nie je žiadnym prekvapením, že nemeckému pilotovi stále chýba jazdecká prax. Po pretekoch v Bahrajne sa preto rozhodol siahnuť aj po tých najväčších zbraniach v arzenáli. Jednou z nich je prístup na simulátor Scuderie Ferrari v Maranelle.

Nico Hülkenberg strávil v talianskej bašte jeden celý deň, počas ktorého mal simulátor Ferrari len a len pre seba. Haas má k nemu prístup vďaka zmluve o dodávkach pohonných jednotiek a komponentov, a tak by bola škoda simulátor nevyužiť.

Ako sa však ukázalo, Hulk naň v tejto sezóne nebude chodiť len z povinnosti, aby sa plnili korporátne tabuľky a nadriadení mali dobrý pocit. V jazde na simulátore vidí jednoznačné benefity, ktoré ho motivujú vracať sa naň.

“Je to zmesou všetkého,” vysvetľuje jeho prínos Nico Hülkenberg. “Je to taký debrífing a práca na korelácii dát z Bahrajnu, aby sme sa pripravili na tento víkend a zabrali aj z hľadiska vývoja. Vždy je to kombinácia viacerých vecí. Nikdy, resp. veľmi zriedka ide o jednu vec.”

Haas počas uplynulých dvoch týždňov mohol porovnávať údaje z trate s dátami, ktoré “vypľúval” simulátor. Podľa toho mohol preveriť spoľahlivosť simulátora Ferrari a následne sa začať pripravovať na víkend v Džidde, kde Hulk síce pred rokom pretekal, ale v tragickom monoposte Aston Martinu.

“Máte k dispozícii veľa času a na simulátore aj nekonečné množstvo možností,” priblížil proces hľadania ideálnych nastavení. “Môžete tam toho robiť toľko, koľko chcete. Tento rok ho budem využívať veľmi hojne, zrejme každé dva týždne. Máme to naplánované približne do polovice roka, a potom uvidíme.”

Keďže dnes je testovanie zakázané, hodiny strávené na simulátore majú cenu zlata najmä pre jazdca, ktorému chýbajú skúsenosti s aktuálnymi monopostami. “Už cez zimu som bol na simulátore a zdal sa mi byť dosť užitočný. Prečo by sme ho teda nevyužili? Dotvára mi celý obraz.”

Hulkovi rozširuje obzory po stránke nastavení. V takej Saudskej Arábii bude ťažké nájsť limity auta. “Nájsť ideálne nastavenia je vždy náročná úloha. Niekedy musíte prijať kompromis. V Bahrajne mi pomohlo, že sme tam tri dni testovali, takže sme mali veľa dát a veľa informácií. Bolo dosť zrejmé, ktorým smerom sa treba vydať.”

“Tento okruh je však iný, a navyše máte k dispozícii len tri hodiny tréningov. Je to oveľa náročnejšie,” uvedomuje si rozdiel medzi troma testovacími dňami v Bahrajne a troma hodinami na okruhu, ktorý je navyše lemovaný bariérami. “A iba jedna časť víkendu sa uskutoční v pretekových podmienkach, takže nájsť optimum je oveľa náročnejšie.”

“Všetci sme však na jednej lodi a ja sem prichádzam pripravený tak dobre, ako sa len dá. Preto som bol minulý týždeň na simulátore — aby som si vyskúšal rôzne možnosti a odfiltroval isté veci,” vysvetľuje Hülkenberg.

Nie každý pilot v padoku obľubuje simulátor. Lewis Hamilton mu v časoch zbierania titulov nevedel prísť na chuť. Mercedes mal, pravdupovediac, v tom období taký náskok, že ho ani nebolo nutné využívať. Akonáhle však konkurencia začala silnieť, Mercedes potreboval siahnuť aj po menej populárnych riešeniach. Súčasťou toho bol aj Hamiltonov návrat na simulátor.

Podľa šéfa Haasu Günthera Steinera je Hulk obzvlášť hladný po jazdách na simulátore. “Podľa mňa je to pre to, že tak dlho nesedel v aute. Monopost je preňho úplne nový, takže chce absolvovať tieto simulácie, aby sa lepšie pripravil na súťažný víkend. Venujeme sa tomu tak intenzívne, ako považujeme za nevyhnutné. Momentálne aj trochu intenzívnejšie, aby sme sa pozreli na koreláciu dát z Bahrajnu s dátami zo simulátora.”

“V konečnom dôsledku si myslím, že simulátor by ste mali používať, pokiaľ má oň jazdec záujem. Ak stratí záujem, tak to nemá zmysel, pretože naň chodíte, jazdíte, ale nenaučíte sa nič nové. Nico je však v tejto chvíli veľmi motivovaný,” dodal temperamentný Tirolčan.