logo F1online.skF1online.sk

Gasly z neúspechu nepriamo obvinil testovací program Alpinu

Pierre Gasly
© LAT Images/Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 3. 2023

Alpine bol pred novou sezónou veľkou enigmou. Francúzsky tím bol počas predsezónnych testov priam posadnutý pretekovými simuláciami, takže neprekvapilo, že ich najrýchlejšie časy nikoho neohúrili. V bahrajnskej kvalifikácii však už tím musel predstaviť svoje skutočné tempo na jedno kolo a môžeme konštatovať, že Alpine nateraz zostáva bezpečne tímom stredu poľa.

Keď sme po skončení Q1 našli Estebana Ocona na dvanástom a Pierra Gaslyho dokonca na sedemnástom mieste, bolo nám jasné, že Alpine cez zimu neposunul hranice možného. Aby toho nebolo málo, Gasly o svoj najlepší čas prišiel pre porušenie traťových limitov a spadol na úplne posledné miesto.

Paradoxne však Pierre z neúspechu nepriamo obvinil podivný testovací program svojho tímu, keďže podľa jeho slov išiel Alpine až v kvalifikácii „v podstate prvýkrát úplne naplno“ a auto sa vraj „správalo úplne inak, ako som zažil predtým“.

„Celý víkend som sa snažil posilniť prednú časť monopostu a bojoval s nedotáčavosťou, odrazu som však mal opačný problém. Skrátka to do seba v týchto podmienkach nezapadlo a neviem, prečo sa to stalo. Podmienky boli extrémne a auto na výjazdoch lietalo zo strany na stranu,“ povedal Gasly.

„Pokúsime sa pochopiť, čo sa stalo, ale nie je to veru ideálny štart. V aute sa skrýva omnoho lepšie tempo, než sa nám podarilo predviesť, len potrebujeme pochopiť, prečo som ho dnes nedokázal vyťažiť. Som presvedčený o tom, že v aute sa toho skrýva oveľa viac.“

„Počas tréningov som sa cítil komfortne, len sme dolaďovali detaily a vyváženie zostávalo nezmenené kedykoľvek som naskočil do auta. V kvalifikácii však idete na doraz a všetky referencie a očakávania boli celkom odlišné.“

„Až do tretieho tréningu som sa v aute cítil nesmierne sebavedomo a komfortne. Musím len pochopiť, čo sa stalo v týchto dvoch kvalifikačných kolách,“ dodal Gasly.

Povesť tímu napokon zachraňoval Ocon, ktorý zvládol aspoň postup do Q3 a hoci Nico Hülkenberg na Haase bol rýchlejší o vyše štyri desatiny, opäť vstúpili do hry traťové limity a posunuli Estebana aspoň na deviate miesto.

„Učíme sa s každým výjazdom na trať a toto bolo skutočne prvýkrát, čo sme auto vytočili na maximum,“ povedal Ocon. „Určite sme urobili dobrý krok v porovnaní s testami a určite sa v ňom cítim komfortnejšie.“

„Musíme sa však pozrieť na viac vecí, keďže autá pred nami sú rýchlejšie než my. Na začiatok sa mi z neho podarilo dostať maximum, čo je do istej miery uspokojujúce,“ dodal.

Súvisiace články

Diskusia