Gasly z neúspechu nepriamo obvinil testovací program Alpinu
Matúš Pavlík
5. marca 2023, 08:46
Alpine bol pred novou sezónou veľkou enigmou. Francúzsky tím bol počas predsezónnych testov priam posadnutý pretekovými simuláciami, takže neprekvapilo, že ich najrýchlejšie časy nikoho neohúrili. V bahrajnskej kvalifikácii však už tím musel predstaviť svoje skutočné tempo na jedno kolo a môžeme konštatovať, že Alpine nateraz zostáva bezpečne tímom stredu poľa.
Keď sme po skončení Q1 našli Estebana Ocona na dvanástom a Pierra Gaslyho dokonca na sedemnástom mieste, bolo nám jasné, že Alpine cez zimu neposunul hranice možného. Aby toho nebolo málo, Gasly o svoj najlepší čas prišiel pre porušenie traťových limitov a spadol na úplne posledné miesto.
Paradoxne však Pierre z neúspechu nepriamo obvinil podivný testovací program svojho tímu, keďže podľa jeho slov išiel Alpine až v kvalifikácii „v podstate prvýkrát úplne naplno“ a auto sa vraj „správalo úplne inak, ako som zažil predtým“.
„Celý víkend som sa snažil posilniť prednú časť monopostu a bojoval s nedotáčavosťou, odrazu som však mal opačný problém. Skrátka to do seba v týchto podmienkach nezapadlo a neviem, prečo sa to stalo. Podmienky boli extrémne a auto na výjazdoch lietalo zo strany na stranu,“ povedal Gasly.
„Pokúsime sa pochopiť, čo sa stalo, ale nie je to veru ideálny štart. V aute sa skrýva omnoho lepšie tempo, než sa nám podarilo predviesť, len potrebujeme pochopiť, prečo som ho dnes nedokázal vyťažiť. Som presvedčený o tom, že v aute sa toho skrýva oveľa viac.“
„Počas tréningov som sa cítil komfortne, len sme dolaďovali detaily a vyváženie zostávalo nezmenené kedykoľvek som naskočil do auta. V kvalifikácii však idete na doraz a všetky referencie a očakávania boli celkom odlišné.“
„Až do tretieho tréningu som sa v aute cítil nesmierne sebavedomo a komfortne. Musím len pochopiť, čo sa stalo v týchto dvoch kvalifikačných kolách,“ dodal Gasly.
Povesť tímu napokon zachraňoval Ocon, ktorý zvládol aspoň postup do Q3 a hoci Nico Hülkenberg na Haase bol rýchlejší o vyše štyri desatiny, opäť vstúpili do hry traťové limity a posunuli Estebana aspoň na deviate miesto.
„Učíme sa s každým výjazdom na trať a toto bolo skutočne prvýkrát, čo sme auto vytočili na maximum,“ povedal Ocon. „Určite sme urobili dobrý krok v porovnaní s testami a určite sa v ňom cítim komfortnejšie.“
„Musíme sa však pozrieť na viac vecí, keďže autá pred nami sú rýchlejšie než my. Na začiatok sa mi z neho podarilo dostať maximum, čo je do istej miery uspokojujúce,“ dodal.