logo F1online.sk

Nemali sme žiadne problémy, znie z Alpinu po nie príliš lichotivo vyzerajúcom výsledku

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 2. 2023

Je šestnáste a sedemnáste miesto pilotov tímu Alpine aspoň trochu reprezentatívne? Jazdci hlásajú po prvom dni spokojnosť. Okrem toho je pravdou, že Francúzi ako jediní zajazdili svoje kolá na tvrdších zmesiach C2. Odkazujú nám teda, aby sme si fantazírovanie nechali na neskôr.

Alpine bol prirodzene považovaný za tím s najväčšou šancou ohroziť alebo priblížiť sa najlepšej trojke, keďže minulú sezónu zakončil ako najlepší zo „zvyšku sveta“. Prvý deň predsezónnych testov však nebol v podaní tohto tímu svetoborný a taký Aston Martin rozhodne zaujal viac. To však nemusí nič znamenať.

„Z auta som mal skvelý pocit. Samozrejme, každý je nadšený a zvedavý, ako sa nové autá ovládajú a pod. Mám za sebou šesťdesiat kôl, no v týchto podmienkach je všetko oproti ostatným relatívne a závislé od množstva paliva, motorového režimu, atď.,“ povedal po skončení svojho dopoludňajšieho programu Pierre Gasly.

„Pokiaľ ide o moje pocity, cítil som sa komfortne, mohol som vnímať silné i slabé stránky monopostu a akými smermi by som sa s ním chcel ďalej vydať po stránke vyváženia.“

„Boli to teda veľmi produktívne hodiny a určite som rád, že som mohol naskočiť späť do auta. Zatiaľ sa nám podarilo splniť náš testovací program, takže som spokojný s prácou, ktorú sme odviedli,“ dodal Gasly.

Ten bol vyzvaný, aby povedal viac o spomínaných silných a slabých stránkach svojho monopostu A523. Aj keď to nič nemusí znamenať – Alpine ako jediný zajazdil najrýchlejšie časy na tvrdšej zmesi C2 –, práve toto a napohľad pomalé časy nás zaujímajú najviac. „Nemali sme žiadne problémy, len sme pracovali na oblastiach, ktoré zlepšujeme, ale nebudem poskytovať detaily. Musím povedať, že je pre mňa dôležité porozumieť autu čo najrýchlejšie a komunikovať s tímom, akým smerom sa chcem vydať a čo v aute preferujem. Zatiaľ som so spoluprácou veľmi spokojný,“ skonštatoval Gasly.

Spokojnosť vyjadril aj technický riaditeľ stajne Matt Harman, ktorý o žiadnych problémoch nehovorí, naopak, podľa jeho slov ide v Alpine všetko podľa plánu.

„Počas týchto troch dní je najdôležitejšie zbierať kilometre a budovať konzistentnú platformu na zbieranie dát, od ktorej sa potom môžeme odraziť. Sme spokojní s priebehom nášho dňa. Program bol zameraný na vytvorenie charakteristiky nášho aerodynamického balíka, pochopenie mechanického balansu a poskladaní presného a konzistentného nastavenia, ktoré nám umožní pokračovať v zbieraní našich poznatkov pred ďalšími dvoma dňami,“ povedal Harman.

„Všetky naše systémy fungovali podľa očakávaní a jazdci poskytli podobnú spätnú väzbu, čo znamená, že sme v dobrej pozícii a v piatok môžeme pokračovať v našom učení, keď Esteban naskočí do auta dopoludnia a Pierre popoludní,“ dodal technický riaditeľ Alpinu.

Súvisiace články