logo F1online.sk

Auto neposkakuje, zvestuje spokojný Toto Wolff

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala23. 2. 2023

Inžinieri v Mercedese sa po minuloročných predsezónnych testoch chytali za hlavy. Trápilo ich poskakovanie monopostu, ktorého sa nie a nie zbaviť. Štart do ročníka 2023 však vyzerá úplne inak, prezradil po prvých štyroch hodinách jázd Toto Wolff. Poskakovanie je preč.

George Russell vo štvrtok ráno odjazdil prvých 69 kôl, počas ktorých zbieral prvé dojmy a utváral si obraz o tom, čo ho čaká počas najbližších týždňov a mesiacov. A podľa Wolffa bol jeho jazdec “s autom celkovo spokojný”.

Mercedes ešte netuší, ako sa auto bude správať pri jazde na hrane, no jeden veľký posun možno badať už teraz. “Vyzerá to tak, že máme dobrý balans. Dobrou správou je, že auto neposkakuje. Až na ten veľký hrboľ na konci rovinky…” zhodnotil Toto Wolff počas štvrtkovej obedňajšej pauzy.

Po prvom dni však ide o “dobrý odrazový bod”. “Zbierame množstvo dát. Po minulom roku je to veľmi dôležité, nuž a skúšame rôzne veci. Takže máme za sebou produktívne úvodné ráno.”

Nálada v Mercedese je oveľa lepšia ako pred rokom, keď celý tím zavítal do Bahrajnu. Vtedy mal za sebou barcelonské testy. “Už vtedy sme vedeli, že máme problém. Auto len poskakovalo a my sme s ním nevedeli poriadne jazdiť.”

“Teraz je to úplne iné. Myslím si, že máme solídny základ, od ktorého sa môžeme odraziť a pokúsiť sa optimalizovať monopost. Skúmame, či monopost nemá nejaké vlastnosti, ktoré by mohli predstavovať prekážku z hľadiska výkonnosti ako vlani pri poskakovaní. Musíme skrátka absolvovať náš program,” uvedomuje si šéf strieborných šípov.

Mercedes v druhej polovici minulého roka dostal poskakovanie na akceptovateľnú úroveň, no konkurencieschopné časy dokázal zajazdiť len na istom type okruhov. Ak by poskakovanie vymizlo úplne, inžinierom by to veľmi pomohlo.

Toto Wolff nakoniec priznal, že “v dvanástej zákrute sme zaznamenali menšie pohyby” auta, no vraj sa to “ani zďaleka” neblížilo k tomu, čo Mercedes zažil vlani. A čo je najdôležitejšie: “Nelimituje to náš výkon.”

V konečnom dôsledku poskakovanie zaznamenali viaceré tímy, no len na niektorých úsekoch. Christian Horner prezradil, že podľa Maxa Verstappena je okruh Sachír hrboľatejší, s čím súhlasí aj šéf Ferrari Frédéric Vasseur.

“Nie je to ako vlani, keď naše auto poskakovalo ako kengura,” pousmial sa Vasseur. “Na niektorých úsekoch, pred prvou a dvanástou zákrutou, sme nejaké zaznamenali. Je to tam hrboľatejšie, ale toto je iný problém.”

Súvisiace články