logo F1online.sk

Wolff: Toto auto uvidíte na prvých pretekoch i testoch, bočnice sa ešte zmenia

Mercedes W14
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 2. 2023

Očakávaná odpoveď na otázku, či si Mercedes ponechá svoj minuloročný koncept, je áno. Inžinieri pokračujú a tlačia vývoj týmto smerom, hoci bočnice monopostu W14 sú predsa len trochu iné než u predchodcu. Podľa Tota Wolffa však toto nie je ich konečná verzia.

Bočnice síce nie sú rovnaké ako pred rokom, ale zostávajú veľmi úzke a agresívne. Kým väčšina rivalov sa uberá cestou Red Bullu, pričom niektoré monoposty tiež nesú prvky Ferrari, Mercedes pokračuje v nastolenom trende. Aj keď je tento aerodynamický prvok najviditeľnejší, podľa zástupcov stajne nepatrí ku kritickým aspektom jeho výkonnosti.

„V priebehu minulej sezóny sme to analyzovali zhora-dolu v snahe zistiť, či je to správne riešenie alebo nie,“ povedal o bočniciach monopostu šéf Mercedesu Toto Wolff. „Sami môžete vidieť, že bočnice sú veľmi odlišné v porovnaní s ostatnými autami.“

„Sme však presvedčení, že táto časť monopostu na celkovú výkonnosť nevplýva. Toto je ich prvá verzia a v priebehu prvých pretekov sezóny ich trochu zmeníme,“ dodal.

Čo to však znamená? Nechcel Mercedes ukázať jedno zo svojich prvých vylepšení v novej sezóne? Nestihli inžinieri nové bočnice pripraviť? Alebo dokonca, ako naznačil redaktor portálu Motorsport.com Jon Noble, neprináša tento koncept také zisky ako iné návrhy?

Wolff však vyjadril svoju spokojnosť s tým, že jeho tím je ochotný riskovať a skúšať niečo odlišné. „Odvaha je podľa mňa v športe dôležitá a ja som naďalej hrdý na riešenia, ktoré sme v minulom roku nasadili. Dizajn bočníc však podľa nás nie je zásadný dôvod, prečo sme v minulej sezóne nemali výkonnosť,“ prehlásil.

Ten sa vrátil aj k úvodu minulej sezóny, keď Mercedes jazdil v Barcelone s iným dizajnom bočníc a nové priviezol až na druhé cesty do Bahrajnu. To vraj bola pre stajňu tvrdá lekcia a teraz vraj žiadne agresívne zmeny pred prvými pretekmi očakávať nemáme.

„Minulý rok sme dostali tvrdú lekciu,“ prehlásil Wolff. „Vedeli sme, že na druhé testy privezieme balík vylepšení hodný jeden a pol sekundy na kolo. Potom, pri hodnotení prvých testov, sme si hovorili, že pre nás neboli príliš relevantné, pretože sme tam nemali naše auto. V Bahrajne sme tak poslali na trať nové, ktoré sa však vôbec nesprávalo tak, ako sme očakávali.“

„Tento rok sme na to teda išli opačne. Čo tu vidíte, je z veľkej časti auto, s ktorým nastúpime do pretekov a tiež na predsezónne testy. Je životne dôležité porozumieť platforme a správaniu auta, nie skrývať nejaké kúsky, ktoré nám môžu pridať desatinu alebo dve na čistom aerodynamickom výkone,“ dodal Wolff.

Súvisiace články