logo F1online.sk

Latifiho nepotrebujú. Williams sa pýši väčšou finančnou stabilitou

Williams FW45
© Screenshot/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 2. 2023

Sú „platiaci piloti“ minulosťou? Tento fenomén sprevádza Formulu 1 prakticky už celé desaťročia, avšak v súčasnosti sa platiaci jazdci stávajú čoraz ohrozenejším druhom. Najlepšie to dokumentuje situácia vo Williamse.

Posledný tím na rošte, ktorý bol ešte pred troma rokmi na pokraji zrútenia, zamával desiatkam miliónov od kanadského miliardára Michaela Latifiho. Miesto v kokpite zaujme po jeho synovi Logan Sargeant, ktorý síce má vďaka svojmu americkému pasu ohromný marketingový potenciál, ale to vám ešte nezaručuje, že ho aj naplní.

Iste, investícia do Sargeanta sa môže vyplatiť, ale nemusí. Vo Williamse však usúdili, že po finančnej stránke na tom nie sú tak zle, aby boli na Latifiovcov odkázaní.

„Máme jasný niekoľkoročný komerčný plán, ako tím prebudovať,“ povedal komerčný riaditeľ stajne James Bower. „Existuje určitá všeobecná predstava, že sme po nedávnych zmenách prišli o časť príjmov, čo je však mylné a realita je trochu odlišná.“

„Pred štartom sezóny predstavujeme niekoľko nových partnerov, takže si myslím, že je naša pozícia pevnejšia než v niekoľkých predošlých rokoch. Na trhu sme pritom ambicióznejší a agresívnejší v snahe investovať do budovania značky Williams. Samozrejme, mať vo svojom portfóliu aj spoločnosť Gulf, je vzrušujúcou zastávkou na tejto našej ceste,“ dodal Bower.

Z Williamsu sa nám pomaličky stáva americký tím. Má zámorských majiteľov, amerického pilota a teraz má za sebou aj jednu z najväčších amerických spoločností. „V našom tíme máme viacero špecialistov na americký športový marketing. Snažíme sa investovať do fanúšikovských aktivít na pretekoch v Spojených štátoch a aktív, ktoré na trhu máme,“ vysvetľuje Bower.

„Takže keď sa tieto veci spoja, spolu s Loganom a Jamie Chadwickovou v akadémii, ktorá bude pretekať v Indy NXT (bývalé Indy Lights, pozn. red.), vytvárame skvelé komerčné základy,“ dodal.

Súvisiace články