logo F1online.sk

Webber o incidente z Brazílie: Red Bull to mohol zvládnuť lepšie, zlyhala komunikácia

Max Verstappen a Sergio Pérez
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár6. 1. 2023

Dlhoročný pretekár Red Bullu Mark Webber sa vrátil k incidentu, ktorý sa odohral počas vlaňajšej Veľkej ceny Sao Paula. Tvrdí, že za vzniknutú situáciu môže predovšetkým nedostatočná komunikácia, resp. vedenie tímu z Milton Keynes.

Sergio Pérez v záverečných kolách minuloročných pretekov v Brazílii pred seba pustil Maxa Verstappena, ktorý bol rýchlejší a mal sa pokúsiť predísť Fernanda Alonsa a Charlesa Leclerca. Holanďanovi sa to však nepodarilo a očakávalo sa, že svojmu tímovému kolegovi, ktorý v tom čase bojoval o druhé miesto v šampionáte, vráti pozíciu. Ten tak ale neurobil s odôvodnením, že má na to svoje dôvody. Média následne prišli s informáciou, že Mexičan mal úmyselne havarovať počas kvalifikácie v Monaku, čím pripravil Verstappena o možnosť získať pole position. Dvojnásobný majster sveta sa mu mal týmto spôsobom revanšovať.

Pérez však následne tieto správy dementoval. Rovnako ani Mark Webber si nemyslí, že kameň úrazu spočíval práve v tomto. Prikláňa sa skôr k verzii, že Verstappen bol jednoducho požiadavkou tímu prekvapený a preto konal tak, ako konal. Red Bull mal o možnej tímovej réžii hovoriť s jazdcami ešte pred pretekmi a za hlavného vinníka incidentu označil nedostatočnú komunikáciu.

„Šéfovia tímov vždy riadia dynamiku medzi jazdcami a je veľmi ľahké to zvládnuť, pokiaľ nebojujete o víťazstvá alebo pozíciu v šampionáte,“ vyjadril sa Mark Webber pre austrálsky Speedcafe. „Keď pretekári bojujú o štvrté či piate miesto, neexistuje medzi nimi nejaké obzvlášť veľké napätie a vedenie tímu to má tak ľahšie. Iné je to však v prípade, keď sú títo dvaja jazdci v hre o víťazstvo v šampionáte alebo bojujú o majstrovské pozície.“

„Šéf tímu sa tiež posúva, nemá vždy na všetko odpovede. Za našich čias to bola prvá skúsenosť pre Christiana, Sebastiana, mňa a samotný Red Bull. Bolo to náročné obdobie, ale tak to v F1 chodí. Keď sa na to pozriete spätne, niektoré rozhodnutia by ste možno urobili inak – lepšie pre tím alebo konkrétneho jazdca.“

„Tím nemôže stlačiť pauzu uprostred pretekov. Zdá sa, že Maxa komunikácia v Brazílii trochu prekvapila. Následne sa to riešilo interne po pretekoch. Pokúšať sa v posledných kolách pretekov rozprávať s jazdcom, ktorý má nasadenú prilbu, v snahe získať úplný obraz o tom, čo sa deje, nie je zrovna jednoduché. Niektoré veci by si v tímoch mali nechať pre seba,“ doplnil Webber.

Súvisiace články