Szafnauer vytýčil cieľ pre svoj tím: K tretiemu miestu musíme byť bližšie než k piatemu | Magazín F1 - F1online.sk

Szafnauer vytýčil cieľ pre svoj tím: K tretiemu miestu musíme byť bližšie než k piatemu

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Alpine

Nekonečná päťročnica Alpinu? Kdeže, nie pod vedením Otmara Szafnauera. Keď sa rumunský rodák začiatkom tohto kalendárneho roka ujal vedenia francúzskej stajne, pôsobil trochu rozpačitým dojmom. Po roku sa však už zjavne dostatočne „oťukal“ a preberá opraty. Najnovšie vytýčil svojmu tímu ciele na rok 2023.

Z francúzskeho tímu si už fanúšikovia trochu uťahujú. Ich päťročný plán na ceste za víťazstvami začal v roku 2016 a nedávno uplynula jeho siedma sezóna.

Je teda jasné, že medzičasom už začal nový plán a tentokrát to v Enstone myslia vážne. Keď sa tímu vlani ujímal Laurent Rossi, tak povedal, že stajňa má 100 pretekov na to, aby sa zaradila medzi elitu. Tým neoficiálne zahájil ďalšiu päťročnicu, ktorú povedie jeden z najpovolanejších mužov – Otmar Szafnauer.

Ten sa po svojom nástupe začiatkom tohto kalendárneho roka so všetkým oboznamoval, no z jeho posledných vyjadrení, ktoré cituje taliansky portál Motorsport, je zrejmé, že Otmar to myslí smrteľne vážne.

„Keď chceme vyhrať majstrovský titul, tak v budúcom roku musíme urobiť krok vpred. Povedali sme si, že to chceme dosiahnuť za 100 veľkých cien a teraz nám zostáva nejakých 80,“ prehlásil Szafnauer direktívne.

„Tých 100 pretekov sa začalo odpočítavať v roku 2022, takže teraz to bude menej než 80. Musíme pokračovať v nastavenom trende, ale zároveň byť v roku 2023 bližšie k tretiemu miestu než k piatemu. Aj keby sme zostali na štvrtom mieste, tak rozhodne musíme urobiť pokrok,“ odkázal svojmu tímu jeho šéf.

Nie je pritom vôbec náročné odhadnúť, ktoré položky si v Alpine musia „odškrtnúť“ ako prvé, ideálne hneď na začiatku sezóny 2023. „V roku 2022 sme mali nejaké problémy so spoľahlivosťou a štvrté miesto v Pohári konštruktérov bol zaslúžený výsledok. Mali sme však mať viac bodov, než sa nám nakoniec podarilo priviezť domov, no naše problémy sa týkali spoľahlivosti, nie výkonnosti,“ hovorí Szafnauer.

„Teším sa na sezónu 2023, keď budú naše problémy už vyriešené, keďže to môžeme urobiť. Zmeny vykonané za účelom zlepšenia spoľahlivosti pohonnej jednotky je možné vykonať. Niektoré naše problémy pritom nesúviseli s pohonnou jednotkou, ale jej podpornými systémami, ktoré takisto musíme prepracovať a zlepšiť tým spoľahlivosť,“ dodal Otmar.