Ocona uchvátilo vývojové tempo Alpinu, nič podobné ešte nevidel | Magazín F1 - F1online.sk

Ocona uchvátilo vývojové tempo Alpinu, nič podobné ešte nevidel

fotka k článku undefined
zdroj: DPPI/Alpine

Francúzsky Alpine sa posúva vyššie a vyššie. V sezóne 2022 získal štvrté miesto, čo predstavuje krok vpred v porovnaní s ročníkom 2021. Pre tím z Enstone je to dobré znamenie, že v továrni všetko funguje. Ako hovorí Esteban Ocon, vylepšenia sa v uplynulých mesiacoch doslova hrnuli a ukrajovali z časov na kolo desatinky sekundy.

Ak tím prináša množstvo vylepšení, ktoré fungujú, môže to znamenať niekoľko vecí. Na jednej strane, že vývojový potenciál jeho konceptu rozhodne nevysychá, na druhej, že azda míňa na vývoj viac peňazí ako konkurencia, čo by mu mohlo chýbať počas príprav na nasledujúci ročník.

Nedostatku peňazí by sa však Alpine nemal báť. Jeho šéf Otmar Szafnauer totiž v priebehu sezóny prezradil, že finančné oddelenie ušetrilo tímu milióny dolárov svojou predvídavosťou. Keď sa totiž schyľovalo k vojne na Ukrajine, tak v očakávaní vystrelenia cien energií sa predzásobilo a okamžite si zabezpečilo dodávky na celý rok. Ušetrili sme tým milióny, pochválil sa Szafnauer.

Tieto milióny Alpine minul na zamestnanie ďalších 75 ľudí, ktorí sa pustili do vývoja. Nečudo, že Esteban Ocon je uchvátený tým, ako rýchlo sa obracala továreň v Enstone.

“Tento rok bolo úžasné, akým tempom sme vyrábali novinky, dodávky nových komponentov boli mega,” usmieva sa Esteban Ocon, ktorého vyspovedal portál racingnews365.com. “Ešte nikdy som nebol v tíme F1, ktorý by vyrábal toľko nových dielov a tak rýchlo!”

Zamestnancom nechýbala motivácia. “Ľudia zostávali v továrni dokonca aj počas sviatkov. Aj v iné dni mohli zostať doma, no namiesto toho pracovali tvrdo na výrobe podláh a predných krídel. Poviem úprimne, že som bol veľmi ohromený. Pred pár mesiacmi som navštívil naše výrobné oddelenie a všetkým som venoval veľký potlesk, pretože si to zaslúžili.”

“Vďaka ich tvrdej práci sme spravili taký krok vpred. Je to niečo, čo som v iných tímoch tak často nevidel,” pokračoval francúzsky pretekár, ktorý hneď vysvetlil, čo má na mysli. “Občas sme plánovali rozdeliť balíčky, pretože sme mali len jeden balík vylepšení. To je dosť riskantné, pretože ak počas víkendu zmeníte špecifikáciu auta, tak štartujete z boxov.”

“A nakoniec sa ten druhý balíček objavil ešte pred začiatkom víkendu. To sme nečakali,” priznal Ocon. “Niečo podobné sa stalo tri, štyri alebo päť ráz. Bol som poriadne ohromený.”

Esteban Ocon a Fernando Alonso spoločne vybojovali viac bodov ako v roku 2021, no chýbala tomu čerešnička v podobe víťazstva. V Alpine však vedia, že Veľká cena Maďarska 2021 sa nebude opakovať každý mesiac a ak chcú vyhrávať, musia pokračovať v tvrdej práci.

K víťazstvám ich má doviesť 100-pretekový plán, ktorý má spôsobiť príliv trofejí približne v roku 2025. “Ja ho chcem čím skôr, to vám môžem povedať, no všetci na tom pracujú veľmi tvrdo,” hovorí Esteban Ocon. “Ťažko to zasadiť do nejakého časového rámca. Samozrejme, máme tie 100-pretekové ciele, ale mám pocit, že po tejto sezóne sme na dobrej ceste. To je dôležité. Myslím si, že od tohto bodu sa budeme len zlepšovať.”