logo F1online.sk

Horner priznal, že za čias Vettela a Webbera mal väčší stres

Christian Horner
© Twitter/Red Bull Racing
Milan Kubala
Milan Kubala17. 12. 2022

Max Verstappen a Sergio Pérez v Red Bulle vytvorili veľmi silnú jazdeckú dvojicu. Možno nie je najsilnejšia v padoku, ale tým, ako spolu jednotlivé strany garáže vychádzajú, výrazne uľahčujú prácu vedeniu. Christiana Hornera teší, že má o čosi “menej stresujúcu” prácu ako za čias Sebastiana Vettela a Marka Webbera.

Červení býci získali konštruktérsky šampionát vôbec prvýkrát od roku 2013, keď sa s Formulou 1 lúčil Mark Webber. V tejto sezóne navyše prelomili množstvo rekordov, a tak si v Milton Keynes istotne zaspomínali na časy dávno minulé. A mohli porovnávať.

Zatiaľ čo vzťah Sergia Péreza a Maxa Verstappena je po dvoch rokoch veľmi harmonický — až na jeden moment po VC Brazílie —, Vettel a Webber v Red Bulle spôsobovali oveľa väčšie turbulencie. Len si spomeňme na nehodu v Turecku 2010 či známy incident Multi 21. To je len vrchol ľadovca.

Aj preto je Christian Horner spokojnejší s touto dvojicou jazdcov. “S týmito chlapcami je to menej stresujúce ako s tou predchádzajúcou dvojicou!” zasmial sa na decembrovom odovzdávaní cien FIA. “Boli skvelí a spolupracovali neskutočne dobre. Tvrdo tlačili na celý tím.” No podstatné je, že ho nerozdeľovali ako napríklad Lewis Hamilton a Nico Rosberg v Mercedese.

“A keď sa tento rok pozrieme napríklad na množstvo nehôd a poškodených súčiastok, tak je najnižšie spomedzi všetkých tímov,” pochválil opatrnosť a schopnosti svojich jazdcov vyhýbať sa zbytočným nehodám. Je však pravdou, že Verstappen to mal tentoraz jednoduchšie. Na rozdiel od roku 2021 mal (až na pár úvodných pretekov) obrovskú rýchlostnú výhodu, a tak vedel, že nepotrebuje bojovať s vypätím všetkých síl, aby sa dostal pred svojho súpera.

Vo Formule 1 však úspech nie je len o jazdcoch. To je jasné každému, kto si uvedomí, že monopost je v modernej kráľovnej motoršportu zodpovedný za 90 percent úspechu. “Toto bola skutočná tímová práca. Rozdielové je vždy to, keď zakaždým spravíte o krok viac, než je nutné.”

“Platí to o veciach v zákulisí, na simulátore, na oddelení kompozitných materiálov, na vývojovom a konštrukčnom oddelení, skrátka naprieč všetkými funkciami. Formula 1 je najväčší tímový šport na svete a toto sú jedny z najsúťaživejších tímov sveta. Preto to bol neuveriteľný rok, keď sme hlavne po tom deväťročnom období vyhrali konštruktérsku trofej a obhájili jazdecký šampionát,” doplnil Horner.

Súvisiace články