logo F1online.sk

Ralf Schumacher šípi za odchodom Capita netrpezlivých investorov

Alex Albon a Jost Capito
© Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 12. 2022

Toto bol veru nečakaný zvrat udalostí. V uplynulom týždni sme boli vo Formule 1 svedkami viacerých šokujúcich zmien, pred ktorými nás nikto nevaroval. Nečakaný odchod Andreasa Seidla z McLarenu do Sauberu a Josta Capita z Williamsu naznačujú, že britské médiá ešte majú na čom pracovať. Dodnes pritom nedokázali odhaliť dôvod odchodu teraz už bývalého šéfa stajne z Grove. S vlastnou teóriou prišiel aspoň bývalý pilot a dnes komentátor Ralf Schumacher.

Williams bude mať nového šéfa. Stajňa je aktuálne bez bossa i technického riaditeľa, nepoznáme mená ich nástupcov a nepoznáme ani skutočný dôvod, prečo majitelia tímu rozhodli takto.

Väčšinu verejnosti však tieto udalosti zaskočili. Jost si rýchlo získal rešpekt i obľubu ľudí v padoku, je nesmierne skúsený a napriek menej vydareným výsledkom málokto pochyboval, že sa Williams môže v nasledujúcich rokoch posunúť nahor. Capito preukázal svoje kvality napríklad pri otázkach týkajúcich sa slabých výkonov kanadského pretekára Nicholasa Latifiho, ktorého vždy podporoval a nikdy nekritizoval. Okrem toho ho nahradil Loganom Sargeantom, čo bol určite odvážny a riskantný ťah.

Napriek všetkému sa však lúči a prekvapení zostali mnohí, vrátane Ralfa Schumachera. „Som prekvapený, že Jost musel odísť,“ povedal.

„Viem si predstaviť, že investori boli trochu naštvaní a nespokojní s napredovaním tímu. Môžete to vidieť aj v tom, že odísť z tímu museli aj ďalší dôležití ľudia. Josta je mi ľúto a myslím si, že vedenie bolo príliš netrpezlivé a mal dostať viac času,“ povedal Schumacher.

Po Capitovom nečakanom odchode v pondelok večer nasledovalo v utorok tornádo, ktoré poriadne zamiešalo zložením v jednotlivých tímoch. McLaren opúšťa Andreas Seidl, ktorého vo vedení stajne z Wokingu nahradí Andrea Stella, a mieri do Sauberu, kde sa uvoľnilo miesto po Frédéricovi Vasseurovi, ten podľa očakávaní mieri do Ferrari.

„Myslím si, že v McLarene to všetko ešte chvíľu potrvá. V tomto roku sa s týmto problémom veľmi nepohli. Domnievam sa, že reštrukturalizácia a výstavba aerodynamického tunela, ktorý je mimoriadne potrebný, v súčasnosti brzdí tím. Možno to na vkus Seidla trvalo až príliš dlho,“ dodal Ralf Schumacher.

Súvisiace články