logo F1online.sk

Monopost W13 vraj bude v kolekcii Mercedesu odparkovaný „niekde v kúte“

Lewis Hamilton a aerodynamika
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 12. 2022

Sirota v rodine Mercedesu, ktorú nikto nechce. Monopost nesúci vo svojom označení nešťastnú trinástku nie je tým najpodarenejším potomkom svojich rodičov. Podľa Tota Wolffa sa vraj aj na rodinných fotografiách bude krčiť niekde vzadu, aby nezacláňal svojich vydarenejších súrodencov.

Podľa svojej zmluvy má na jeden kus tohto monopostu nárok aj Lewis Hamilton. Ten sa však po sezóne nechal počuť, že si nie je istý, či ho vôbec do svojej zbierky chce. Ako o vyvrheľovi o ňom hovorí aj Toto Wolff, avšak treba dodať, že ako on, tak Lewis to myslia skôr žartovne a nie vážne.

„Myslím si, že toto auto bude mať v našej zbierke vždy špeciálne miesto – niekde vzadu v kúte,“ prehlásil boss Mercedesu.

„Naše základné chápanie aerodynamiky a dynamiky monopostu vďaka nemu prešlo skokovou zmenou. Nezabúdajme tiež, že toto auto dominovalo na Veľkej cene Brazílie!“ zvolal Wolff.

Pre jeho tím boli kľúčové podujatia v Barcelone a Austine, na ktoré pripravili inžinieri rozsiahle balíky úprav a tie celkom očividne fungovali. V Austine, Mexiku i Sao Paule preukázal monopost W13 enormný potenciál a vrátil Mercedes do boja o druhé miesto v Pohári konštruktérov.

V tíme si spočiatku mysleli, že v Španielsku prišiel prielom, keďže tam boli problémy s poskakovaním omnoho miernejšie. Nakoniec sa však ukázalo, že to nebol prvý a ani posledný z radu omylov, ktorého sa tento tím v priebehu sezóny 2022 dopustil.

„Myslím, že teraz už oveľa lepšie chápeme, v čom spočívali naše problémy,“ hovorí Wolff. „Šúpali sme cibuľu vrstvu po vrstve a odhaľovali ďalšie a ďalšie problémy. Myslím si však, že sme nakoniec dospeli do bodu, v ktorom nám bolo celkom zreteľne jasné, prečo naše auto nefunguje.“

„Ako som už predtým povedal, na niektorých tratiach bola korelácia dát správna. Všetko to je o drobných detailoch a ako auto prinútiť fungovať po aerodynamickej stránke, ako zlepšiť jazdu a ako ho urobiť od základu stabilnejším.“

„Viacero faktorov zohralo svoju rolu v konečnom konštatovaní, že toto auto skrátka nie je dosť dobré. Ak to však dokážeme v zime napraviť, poskytneme jazdcom aspoň stabilnú platformu, od ktorej sa môžeme odraziť,“ dodal Wolff.