logo F1online.sk

Horner: Pre Binotta muselo byť ťažké opustiť Ferrari

Christian Horner
© Twitter/FIA
Milan Kubala
Milan Kubala10. 12. 2022

Mattia Binotto a Christian Horner sú si v jednom veľmi podobní; obaja odovzdali veľkú časť svojej profesionálnej kariéry jednému tímu. Keď sa šéf Maranellskej stajne rozhodol rezignovať, len málokto sa dokázal vcítiť do jeho kože. Christian Horner je však jedným z nich. Hovorí, že pre Binotta to musel byť veľmi ťažký krok.

V Red Bulle panuje nevídaná stabilita na vedúcich pozíciách. Christian Horner už od počiatku stajne v roku 2005 zastáva pozíciu šéfa tímu, čomu sa v padoku F1 nik nemôže rovnať, v podstate len Franz Tost v sesterskom tíme červených býkov.

Mattia Binotto bol síce šéfom len od roku 2019, no jeho príbeh je podobný. Keď si v decembri bude vypratávať svoju kanceláriu, bude tak robiť s vedomím, že posledných 28 rokov svojho života bol srdcom Maranellčan. Švajčiarsko-taliansky inžinier začínal na motorovom oddelení v roku 1995, a teda zažil aj časy najväčšej slávy Michaela Schumachera.

Christian Horner dostal na piatkovom galavečere otázku, či ho prekvapili udalosti vo Ferrari. “Aby sme boli k Mattiovi féroví, treba povedať, že odviedol dobrú prácu, keď sa postaral o postavenie veľmi konkurencieschopného auta a motora, v tomto roku určite. Samozrejme, mali svoje chvíľky z operačného hľadiska.”

“Veľkú časť svojej kariéry a života venoval Ferrari a som si istý, že po tom všetkom čase preňho muselo byť veľmi ťažké stajňu opustiť,” uvedomuje si 49-ročný Angličan. “Ich tím je vystavený veľkému tlaku, pretože je to v podstate národný tím a zároveň továrenská stajňa. Myslím, že za tie moje roky v Red Bulle budú mať šiesteho šéfa, s ktorým budem sedávať za jedným stolom.”

Na stretnutiach šéfov tímov či zasadnutiach Komisie F1 sa zrejme v červenom predstaví Frédéric Vasseur, ktorý je najintenzívnejšie spájaný s prestupom do Ferrari. Dokáže táto výmena zabezpečiť, že Scuderia konečne spraví ten posledný krok a získa majstrovský titul?

Ďaleko od toho nemala ani v sezóne 2022, minimálne to tak pôsobilo v prvej časti ročníka. “Myslím si, že v prvej časti sezóny mali rýchlejšie auto než my,” pustil sa do hodnotenia Horner. “My sme sa však dokázali držať na dosah, čo bolo veľmi dôležité.”

Vtom sa mu vrátili spomienky na nešťastné preteky v Bahrajne. “Náš šampionát pozostával len z 21 veľkých cien, pretože o tú prvú sme po dvojitom odstúpení de facto prišli. Ale museli sme sa ich držať.”

“Imola bola z môjho pohľadu jedným z kľúčových víkendov s jej šprintom a následným víťazstvom. Vyhrali sme oba preteky a získali double. Ferrari sme porazili na ich domácej pôde, čo bolo veľmi dôležité z psychologického pohľadu, zrejme aj pre nich,” vyzdvihol víťazstvo Maxa Verstappena, ktoré naštartovalo veľký obrat Red Bullu. “Následne sme vyvíjali a zlepšovali monopost, znižovali sme hmotnosť, a potom sa objavila jeho rýchlosť.”