Spoznali sme šesť šprintových podujatí sezóny 2023 | Magazín F1 - F1online.sk

Spoznali sme šesť šprintových podujatí sezóny 2023

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Tak a ďalší dielik skladačky menom Majstrovstvá sveta Formuly 1 2023 do seba zapadol. Práve sme sa dozvedeli, ktorých šesť podujatí bolo vybraných ako dejisko šprintových víkendov v budúcom roku. Šťastnými promotérmi sú tí v Baku, Spielbergu, Spa, Katare, Austine a na Interlagose.

V rokoch 2021 a 2022 sme boli svedkami troch šprintových víkendov. Formula 1 sa veľmi usilovala, aby sme ich videli šesť už v tomto roku, mocipáni však narazili na tvrdý odpor top tímov, ktoré za to žiadali dodatočné navýšenie rozpočtového stropu. Plán sa preto o rok odložil.

Po troch šprintoch v roku 2021 (Silverstone, Monza a Interlagos) a troch v roku 2022 (Imola, Red Bull Ring a Interlagos), ich v roku 2023 konečne uvidíme šesť. Niet divu, že promotéri mali veľký záujem, aby sa šprinty zorganizovali práve na ich podujatiach, ale z 23 záujemcov mohli vybrať len šiestich šťastlivcov, ktorými napokon sú:

  • Veľká cena Azerbajdžanu (Baku) 28. až 30. apríla,
  • Veľká cena Rakúska (Red Bull Ring) 30. júna až 2. júla,
  • Veľká cena Belgicka (Spa-Francorchamps) 28. až 30. júla,
  • Veľká cena Kataru (Lusail) 6. až 8. októba,
  • Veľká cena USA (Circuit of the Americas) 20. až 22. októbra,
  • Veľká cena Sao Paula (Autódromo José Carlos Pace) 3. až 5. novembra.

Či je to dobrá alebo zlá voľba, to nech každý posúdi sám. Formula 1 prezentuje túto myšlienku ako veľký úspech, ale názor fanúšikovskej obce nie je taký jednoznačný. V každom prípade sa FOM môže tešiť, keďže minimálne z obchodného hľadiska boli šprinty úspechom.

„Sledujeme veľmi pozitívne ohlasy na šprintové podujatia a už sa nevieme dočkať, až fanúšikom na šiestich podujatiach prinesieme ešte viac akcie, vrátane historicky prvého šprintu na Veľkej cene USA v Austine. Zavedenie šprintov rozšírilo súťažné dianie na všetky tri dni súťažného víkendu, prinieslo viac zábavy fanúšikom a dodatočnú hodnotu pre zainteresované strany, vrátane tímov, vysielateľov, sponzorov, partnerov a hostiteľských miest,“ povedal šéf Formuly 1 Stefano Domenicali.