logo F1online.sk

Výmena vedenia Ferrari Sainzovi nevonia: Ani Rím nebol postavený za deň

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 11. 2022

Aj keď sezóna skončila, život vo Formule 1 sa určite nezastaví, zvlášť po tom, čo uzreli svetlo sveta špekulácie o odchode šéfa Ferrari Mattiu Binotta. Informácie sa rôznia, no buďto v Maranelle prebehne revolúcia alebo sa vloží dôvera do súčasného vedenia a staví na toľkokrát omieľanú stabilitu. Čo z toho bude lepšie? Na to sa novinári v Abú Zabí spytovali aj samotných jazdcov Ferrari.

Fanúšikovia talianskej stajne by si zrejme poväčšine priali okamžitú výmenu, ale to nie je také jednoduché. Iste, Ferrari v tomto roku nakopilo množstvo chýb, ale je výmena šéfa tým správnym liekom na aktuálne problémy?

Presne na to sa v televízii Sky Sports opýtali aj pilota tímu Carlosa Sainza, ktorý po posledných pretekoch sezóny dostal otázku, či preferuje alebo nepreferuje zmeny.

„Nepôjdem teraz do toho, čo preferujem a čo nepreferujem. Zo skúsenosti však viem, že Rím nebol postavený za deň a musíte vziať do úvahy, čo má tento tím za sebou. Keď vidíte progres stajne v posledných dvoch sezónach, tak je to niečo obrovské. Tím pracuje dobre, za zatvorenými dverami sme kritickí, ale na verejnosti chránime každého jednotlivca a v tíme sa neobviňujeme,“ hovorí Sainz.

„Chceme všetkých chrániť a podľa mňa sa nám to skvelo darí. Je však pravdou, že sme v tomto roku urobili množstvo chýb a chceme byť lepším tímom. To sa však nestane z roka na rok a musíme pokračovať v našom zlepšovaní,“ uviedol Carlos.

Iste, Ferrari v tomto roku nakopilo množstvo chýb, ale keď si to porovnáme s rokmi 2020 a 2021, pokrok nastal a bol hmatateľný. Otázka preto znie, čo by pre Ferrari bolo lepšie?

„Myslím, že táto druhá polovica sezóny bola dobrá, len sme nevyvíjali dostatočne. Musíme byť lepší pri realizácii pretekov a tam to začína. Tak po prvé, v tomto roku malo auto vrodený problém, ktorý nám znemožnil dobre štartovať. Celý víkend som bojoval so spojkou a na štarte ma to stálo pozíciu voči Lewisovi, ktorú som potom musel vybojovať späť a stratil pritom päť alebo šesť sekúnd,“ pokračoval vo svojej odpovedi španielsky pretekár.

„Druhým problémom je, samozrejme, stratégia a správne rozhodovanie, aké pneumatiky obuť v pretekoch. Toto je niečo, na čom smerom do budúceho roka pracujeme. A nakoniec je tu vývoj, pretože keď chceme poraziť Red Bull a Mercedes, musíme vyvíjať viac než oni,“ dodal Sainz.