Rossi po sobote dohováral pilotom: Keby sa takto zachoval ktokoľvek iný, letel by
Alpine mohol Brazíliu opustiť spokojne. Tím v nedeľných pretekoch vybojoval dobré body a keďže ich hlavný rival zakopol, zrejme tým definitívne rozhodli bitku o štvrté miesto Pohára konštruktérov. Po sobote to však v garáži francúzskej stajne tak ružovo nevyzeralo.
Po započítaní penalizácie Fernanda Alonsa klesli piloti Alpinu na šestnáste a sedemnáste miesto, čo pred štartom nedeľných pretekov postavilo stajňu z Enstone do nezávideniahodnej pozície. Ešte horšie na tom celom bolo, že si za to Fernando Alonso a Esteban Ocon mohli sami, keď v úvode sobotného šprintu spolu nekolidovali raz, ale hneď dvakrát.
Kolízia tímových kolegov je vždy veľký problém a prekročenie poriadne hrubej čiary každého šéfa tímu. Bolo teda jasné, že oboch kohútov čakajú na sobotnom brífingu poriadne horúce chvíle a podal si ich sám najvyšší šéf Laurent Rossi.
„Ja by som povedal to isté, ale na brífingu im dohováral Laurent Rossi,“ priznal šéf stajne Otmar Szafnauer v podcaste F1 Nation.
„Veľmi dobre poukázal na to, že v tomto tíme pracuje medzi Viry a Enstonom vyše tisíc ľudí, ktorí neúnavne pracujú na tom, aby im poskytli vybavenie, auto a vylepšenia, po ktorých túžia. Potom je na nich, aby prispeli svojou troškou a ako tímoví kolegovia doviezli autá domov na dobrých bodoch. To im povedal.“
„Takisto im povedal, že majú to šťastie a sú pretekárski jazdci, vraj keby mali vo firme inú prácu a urobili niečo podobné, prepustili by ich za hrubé porušenie predpisov. A to je pravda,“ dodal Szafnauer.
Potom sa slova ujal majster sveta z roku 1996 Damon Hill, ktorý argumentoval tým, že pilot vo svojej hlave premýšľa štýlom „ja, ja, ja“. A možným riešením je zavedenie systému s jasne vymedzenou jazdeckou jednotkou a dvojkou.
„Myslím, že keď sa snažíte maximalizovať tímové úsilie, musia sa k tomu pripojiť aj jazdci. Niekedy musíte to ‚ja, ja, ja‘ dať bokom, pretože ste na tom lepšie, keď nemyslíte len na seba,“ hovorí Szafnauer.
„Pozrite sa na nedeľu, povedzme, že by v pretekoch opäť kolidovali, tím by tých štrnásť bodov nikdy nezískal, Fernando by neskončil piaty a Esteban by neskončil ôsmy. Musíme sa na to pozerať z pohľadu efektivity, ako môžeme dosiahnuť ono Paretovo optimum, teda keď si tím polepší bez toho, aby tým zhoršil postavenie niekoho iného,“ povedal Szafnauer.