logo F1online.sk

Horner vysvetlil pneumatikovú voľbu: Neverili sme, že to mäkké zvládnu

Christian Horner a Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár13. 11. 2022

Max Verstappen sa v sobotňajšom šprinte umiestnil na štvrtom mieste, keď sa pred neho dostali postupne Russell, Sainz a Hamilton. Holanďan síce po penalizácii Sainza vyštartuje do pretekov z tretieho miesta, v tíme z Milton Keynes ale pochopiteľne s týmto výsledkom spokojní byť nemôžu. Šéf „červených býkov“ Christian Horner vysvetlil, prečo sa Red Bull rozhodol v prípade Verstappena vsadiť, na rozdiel od svojich súperov, na stredne tvrdú zmes.

Max Verstappen sa do šprintových pretekov kvalifikoval z druhého miesta, keď v kvalifikácii nestačil len na nečakaného víťaza Kevina Magnussena, ktorý zvíťazil aj za prispenia mimoriadnych okolností. V šprinte sa však pred Dána po pár kolách poľahky dostal a zdalo sa, že mu už nič nebude stáť v ceste za ovládnutím týchto skrátených pretekov.

Ukázalo sa však, že mäkké pneumatiky, ktoré mali nasadené ostatní pretekári, fungovali nad očakávania a najmä sa neopotrebovávali tak rýchlo, ako hovorili predikcie. Holanďan sa tak začal prepadávať a do cieľa dokrúžil až na štvrtom mieste. Christian Horner priznal, že sa v tíme rozhodli nasadiť Verstappenovi stredne tvrdé pneumatiky z toho dôvodu, že jednoducho neverili životnosti mäkkej sady.

„Domnievali sme sa, že mäkké pneumatiky majú obmedzenú životnosť,“ uviedol Horner pre Sky Sports. „Rozhodli sme sa teda začať na stredne tvrdých pneumatikách, pretože sme si mysleli, že ak na nich zvládneme prvých dvanásť kôl, druhá polovica pretekov bude pohodlnejšia. Po prvej polovici pretekov však naše pneumatiky začali degradovať rýchlejšie než softy.“

Pred Verstappena sa, ako sme už uviedli, nakoniec dostali Russell, Sainz a Hamilton, no mimoriadne rýchli sa javili byť najmä piloti Mercedesu. Podľa Hornera to nebola len záležitosť pneumatík, ale „strieborné šípy“ vďačia za svoju rýchlosť aj mnohým vylepšeniam, s ktorými prichádzali nepretržite počas celej sezóny.

„Je to kombinácia oboch [pneumatík a vylepšení]. Počas sezóny sme boli svedkami toho, ako intenzívne vyvíjali toto auto. Nie je preto žiadnym prekvapením, že boli takí rýchli s tým množstvom vylepšení, ktoré priniesli a vyvinuli,“ nechal sa počuť 48-ročný Brit.

Horner dúfa, že Red Bull bude v pretekoch ťažiť z toho, že si ušetril jednu sadu mäkkých pneumatík navyše.  Mercedes sa totiž javí byť skutočne veľmi rýchly a bude ťažké poraziť ho – obzvlášť, keď obaja jeho piloti štartujú z prvého radu.

„George odviedol v šprinte skvelú prácu a myslím si, že mäkká pneumatika by bola pre nás lepšia. Výhodou však je, že si tú sadu navyše vezmeme do nedeľných pretekov. Dúfam, že to, čoho sme sa dnes strategicky vzali, nám zajtra prinesie výhodu,“ dodal Horner. Mercedesy budú rýchle a odjazdia taktické preteky. Bude to o dvoch Red Bulloch proti dvom Mercedesom a Ferrari, ani ich nemôžeme vylúčiť.“

Súvisiace články