Alpine tento rok obetoval spoľahlivosť. Oplatí sa to, ubezpečuje Szafnauer | Magazín F1 - F1online.sk

Alpine tento rok obetoval spoľahlivosť. Oplatí sa to, ubezpečuje Szafnauer

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Alpine

Nájsť v padoku menej spoľahlivý monopost ako Alpine A522 a väčšieho smoliara ako Fernanda Alonsa je celkom fuška. Francúzsky tím zaznamenal už celý rad vypadnutí, zväčša pre problémy s pohonným ústrojenstvom. Alpine to, samozrejme, mrzí, no jeho šéf Otmar Szafnauer ubezpečuje, že je to pre dobro stajne. Ovocie sa bude zbierať neskôr.

Podľa výpočtov Fernanda Alonsa už mohol mať na konte o sedemdesiat bodov viac, keby jeho monopost zakaždým dorazil do cieľa a nekazil sa v kvalifikáciách. Preto je Alpine ešte stále uprostred boja s McLarenom, ktorému sa darí vyťažiť z minima maximum. Papájovým pomohla aj porucha na monoposte Fernanda Alonsa v Mexiku.

Otmar Szafnauer vysvetľuje, že všetky tieto problémy súvisia s rozhodnutiami tímu ešte zo zimy. “Nesmieme zabudnúť na to, že na začiatku sezóny sme sa rozhodli prikloniť na stranu výkonu. To bolo ešte pred mojím príchodom, ale myslím si, že to bolo správne rozhodnutie, pretože pohonné jednotky sú zmrazené.”

“Cielene sme sa rozhodli zatlačiť na výkon a následne odstraňovať problémy so spoľahlivosťou, pretože to FIA umožňuje. Bolo to teda úmyselné a strategické rozhodnutie,” ubezpečuje. “A teraz, keď tomu čelíme, problémy odstraňujeme.”

Alpine mal v úmysle vyžmýkať zo svojho agregátu čo najviac koní bez ohľadu na to, koľko porúch sa objaví v prvej sezóne. Tie chce odstraňovať postupne. “Nespravili sme to naschvál, aby sme neboli spoľahliví. Avšak, ak musíte zabrať, tlačíte na hranice vašej výkonnosti. Do roku 2026 nemôžete vylepšovať výkon, ale môžete riešiť problémy so spoľahlivosťou.”

“To môžeme robiť aj počas zimy, takže strategicky to bolo najlepšie rozhodnutie,” pokračoval 58-ročný Rumuno-Američan. “Navyše nám zostávajú ešte dve veľké ceny, aby sme obsadili štvrté miesto. Myslím si, že sa nám to môže podariť.”

Alpine sa rozhodoval medzi dvoma alternatívami. Buď by bol v prvej sezóne spoľahlivý, ale v ostatných menej výkonný, alebo by si to na začiatku musel vytrpieť pri vypadnutiach. Keďže do nových pravidiel nám zostávajú ešte tri kompletné sezóny, rozhodovanie nebolo také ťažké.

Francúzskej stajni však preto hrozí, že na konci sezóne prehrá bitku o štvrté miesto. Nebude ju mrzieť napríklad ďalšia strata bodov v Mexiku? “Po Abú Zabí vám poviem o mojich frustráciách! Tak určite, že vždy by ste chceli získať viac bodov…”

A napokon na tom možno ani nebude záležať. Alpine totiž nepotrebuje McLaren poraziť rozdielom triedy a s obrovským bodovým náskokom. “Nie, v tejto chvíli na tom nezáleží. A potom počas zimy sa budeme venovať vylepšovaniu spoľahlivosti. Výkon nemôžete vylepšovať, s ním už nič nespravíte. Takto na tom budeme lepšie. Musíme si uvedomiť, že s touto pohonnou jednotkou musíme jazdiť až do roku 2026.”

“Určite je to dobrá stratégia, sme na dobrej ceste. Uvidíme, čo prinesie ďalšia sezóna, no naše krátkodobé ciele zahŕňajú dosiahnutie dobrej spoľahlivosti v zostávajúcich pretekoch, silný koniec sezóny. Myslím si, že výkonnostne na tom budeme fajn,” uvažuje Szafnauer.

Fernandovi Alonsovi v Mexiku vypovedal službu spaľovací motor. Szafnauer verí, že motorové oddelenie dokáže vyriešiť aj tento problém rovnako, ako sa mu to darilo v prvých troch štvrtinách sezóny.

Vedia teda, čo majú s motorom spraviť? “Áno, vedia toho viac ako ja,” pousmial sa. “Pýtal som sa ich na zlyhanie valca. A hoci ja som strávil sedem a pol roka pri Honde, rozumejú tomu oveľa lepšie a prídu tomu na koreň. Ako som však povedal, strategicky sme sa rozhodli takto. Keď sa objaví problém, odstránime ho a už sa nevráti. Tento problém sa trochu líšil od toho v Singapure.” Ani tam Alonso nevidel cieľ.