logo F1online.sk

Alpine bráni svoj motor: Bola to posledná šanca zvýšiť výkon

Esteban Ocon
© XPB Images/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 11. 2022

Po Veľkej cene Mexika zrejme už Fernandovi Alonsovi došla trpezlivosť. Na svojho zamestnávateľa, s ktorým ho čakajú posledné dve preteky, nebol taký milý ako na Lanca Strolla, ktorý v Austine spôsobil ťažkú kolíziu. Šéf Alpinu Otmar Szafnauer tak musel vystúpiť s obhajobou rozhodnutí, ktoré francúzska stajňa v poslednom roku urobila.

Fernandovi už zjavne po Mexiku došla trpezlivosť a na adresu svojho tímu utrúsil niekoľko poznámok, ktoré by si dobrý tímový hráč možno aj mohol odpustiť. Španielovi to však nebudeme zazlievať, pretože v tomto roku odviedol fantastické výkony a skutočne si zaslúžil viac, než čo ponúka aktuálny pohľad na celkové hodnotenie.

Mal tiež pravdu v tom, že spoľahlivosť pohonnej jednotky Renault bola v tomto roku katastrofická. To však má svoje príčiny. Francúzi sa rozhodli zariskovať a medzi sezónami podnikli pomerne zásadnú zmenu konceptu pohonnej jednotky. Okrem toho obetovali spoľahlivosť v prospech výkonnosti, keďže vývoj motorov je až do roku 2025 zmrazený. Dodávatelia môžu pracovať len na spoľahlivosti a práve to je dôvod, prečo sa napokon v Renaulte rozhodli takto.

„Stalo sa tak ešte pred mojím príchodom sem, ale beztak to podľa mňa bolo správne rozhodnutie,“ povedal médiám šéf Alpinu Otmar Szafnauer. „Rozhodli sme sa staviť na výkonnosť, pretože vývoj pohonných jednotiek mal byť zmrazený.“

„Urobili sme vedomé rozhodnutie posunúť výkonnosť ďalej a problémy so spoľahlivosťou riešiť až keď sa vyskytnú, pretože FIA to umožňuje.“

„Zároveň však neslobodno zabúdať, že nie sme nespoľahliví zámerne, ale s technickým problémom posuniete hranicu výkonnosti, pretože nielen teraz, ale až do roku 2026 nemôžete zvyšovať výkon,“ dodal rumunský rodák.

Ten zároveň povedal, že ešte nepozná presnú príčinu Alonsových problémov. Vieme však, že Fernandovi odišiel jeden z valcov, takže mu poklesol výkon a nakoniec úplne zastavil. Komplikácie mal aj Esteban Ocon, ktorý pre zmenu čelil problémom s chladením a keďže komplikácie dosiahli „kritické“ rozmery, musel s plynovým pedálom narábať len veľmi opatrne, aby vôbec došiel do cieľa.

Súvisiace články