logo F1online.sk

Výmena Alonsovho motora visí vo vzduchu, „tokijský drift“ v Austine si užíval

Fernando Alonso
© XPB Images/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 10. 2022

Tím Alpine pokračuje vo svojom ťažení za štvrtým miestom v Pohári konštruktérov. Do Austinu však dorazil trochu neisto, keďže vo vzduchu visí ďalšia výmena pohonnej jednotky a tímu nehrá do karát ani charakter okruhu, ktorý nemusí monopostu A522 tak úplne sedieť. Napriek tomu bol prvý deň amerického podujatia pozitívny.

Fernando Alonso skončil v prvom tréningu na peknom šiestom mieste. Výsledky toho druhého nie sú vzhľadom na prebiehajúce testy Pirelli také relevantné, takže pred zvyškom víkendu zostáva všetko otvorené. Keď dvojnásobný šampión po piatku pristúpil pred novinárov, usmieval sa od ucha k uchu nadšený z dňa plného „skvelej zábavy“, čo nám všetkým pripomína, že život je hlavne o radosti a úsmeve.

„Bol to trochu iný druhý tréning než obyčajne. Nemôžete sa auta ani dotknúť a musíte ponechať nastavenie nezmenené po celý čas, takže nech máte v prvom kole akýkoľvek balans, musíte s ním vydržať. Bolo však skvelé si vyskúšať a získať prvé pocity z budúcoročných pneumatík, budeme dúfať, že im dokážeme porozumieť lepšie,“ povedal po skončení piatkových jázd Fernando Alonso.

Pri pohľade na jeho palubné zábery bolo jasné, že „El Nano“ nejde „do kostola“, naozaj na to tlačil a kĺzal sa po celej trati. „Bavil som sa. Toto je skvelá trať a pokiaľ ide o druhý tréning, tak zahrievacie dečky na pneumatiky budú v budúcom roku limitované na päťdesiat stupňov. Máte tak problémy zahriať gumy a veľa sa kĺžete, čo bola skvelá zábava,“ hovorí Fernando s úsmevom.

Dnes je už jasné, že španielsky pretekár so svojím tímom pristúpi k výmene pohonnej jednotky, no ešte nepadlo definitívne rozhodnutie, kedy sa tak stane. Príde to však buďto v Austine alebo o týždeň v Mexiku.

„Myslím si, že v prvom tréningu bolo auto dobré, ale nie som si istý, či táto trať bude patriť k našim najlepším. Cítili sme, že tomu niečo chýba, zvlášť v pomalých zákrutách. Máme však zopár nápadov, čo môžeme cez noc zmeniť,“ hovorí Alonso.

„Tretí tréning bude dôležitý, zvlášť keď naďalej diskutujeme o tom, či vymením motor tu alebo v Mexiku. Keď k tomu dôjde tu, tretí tréning bude ešte o to dôležitejší,“ dodal.

Podobne optimisticky naladený bol aj jeho tímový kolega Esteban Ocon, ktorý však dodáva, že piatok v Austine bol zvláštny a náročný. V druhom tréningu sa toho totiž nedalo naučiť mnoho, čo by bolo relevantné pred zvyškom víkendu.

„Prvý tréning sme maximalizovali a pripravili sa, ale potom v druhom vstúpite celkom do neznáma. Snažili sme sa pochopiť a naučiť ďalšie veci o aute, ale nastavenie je dané, takže je to zaujímavé pre budúcu sezónu, ale nie pre zvyšok víkendu. Mohli sme vyskúšať nejaké veci medzi prvým a druhým tréningom, ale nie v samotnom priebehu druhého tréningu,“ povedal po piatku Ocon.

„Prvý tréning nebol zlý, myslím, že potenciál v aute je a môžeme sa dostať do Q3, čo bude aj náš cieľ. Trať je veľmi hrboľatá, na čo si treba dávať pozor a zvoliť správny kompromis. Je to veľký rozdiel v porovnaní so Suzukou, kde bol povrch hladučký. Čaká nás nejaká práca, ale malo by to byť v poriadku,“ dodal Ocon.