logo F1online.sk

Alpine sa raduje z práce v továrni, nové auto bude oveľa rýchlejšie

Fernando Alonso
© XPB Images/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala18. 10. 2022

Pri hodnotení sezóny môžeme skonštatovať, že Alpine má štvrté najrýchlejšie auto v štartovom poli. Fernando Alonso sa i napriek tomu rozhodol opustiť francúzsku stajňu a zamieriť do Aston Martinu. To ho možno ešte bude mrzieť. Inžinieri Alpinu totiž tvrdia, že v továrni sa im darí rýchlo vylepšovať nový monopost.

Budúcoročné autá budú vo väčšine prípadov skôr evolúciou než revolúciou. O rozložení síl v roku 2023 nám tak viac môže napovedať už sezónny vývoj jednotlivých tímov. Alpinu sa v tomto smere veľmi darilo, a to ešte neskončil. Po predstavení novej podlahy v Singapure, ktorá vraj priniesla viac než dve desatiny sekundy na kolo, sa v Austine čakajú ďalšie novinky.

Ich nasadenie pomôže aj vývoju auta, ktoré bude zrejme pomenované ako A523, no aj bez nich je už v továrni veselo, prezradil športový riaditeľ stajne Alan Permane. “Už teraz je na tom ozaj výrazne lepšie ako v tomto roku,” porovnáva dva monoposty. “Ide to veľmi dobre, je to vzrušujúce.”

Výkonnostný skok vpred jazdci istotne uvítajú, no ak chce Alpine dobiehať Red Bull, Ferrari a Mercedes na čele, musí zapracovať na svojej spoľahlivosti. Alpine však s takým ťažkým rokom rátal, keď konštruoval tohtoročný monopost. Snažil sa totiž maximalizovať jeho potenciál, aj keby ho ešte celý nedokázal zužitkovať.

“Párkrát sme mali problémy so spoľahlivosťou, ale s tým sme v tejto sezóne počítali,” pokračoval Permane. “Naša pohonná jednotka podstúpila obrovské zmeny, rovnako dramaticky sme upravili prevodovku. Vedeli sme, že budeme mať nejaké problémy, ale šli sme do toho s vedomím, že to tak bude.”

Spoľahlivosť sa totiž dá vylepšovať, no FIA zatrhne akékoľvek zmeny, ktoré by viedli k priamemu nárastu výkonu pohonnej jednotky. “Vedeli sme, že to budeme mať ťažké, no odomklo by nám to množstvo výkonu. To sa aj stalo. Sme nesmierne spokojní s tým, ako sa veci vyvíjajú.”

Britský inžinier, ktorý vo Formule 1 začínal už v roku 1989 ako člen testovacieho tímu Benettonu, pochválil aj továreň v Enstone za množstvo vylepšení, ktoré navyše fungujú, čo sa potvrdilo na podlahe zo Singapuru.

“Toto bola štvrtá verzia podlahy, v Austine predstavíme verziu 4B. Máme prichystané ďalšie vylepšenie, hoci nebude také veľké,” prezrádza 55-ročný Brit. “Náš veterný tunel skrátka funguje veľmi dobre, nachádzame v ňom množstvo vecí. Už od začiatku sme mali pripravený balík vylepšení pre Singapur, bol však dvakrát taký dobrý, ako sme čakali.”