logo F1online.sk

Opäť sa vrátili problémy Ferrari so štartmi. Zmenilo to celé preteky, hovorí Binotto

Po štarte VC Singapuru 2022
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Milan Kubala
Milan Kubala4. 10. 2022

Ak získate pole position na mestskej trati a zvládnete dobre odštartovať, tak máte prakticky vyhrané. Charlesovi Leclercovi sa však podarilo splniť len polovicu z týchto úloh. Ferrari opäť mrzia slabšie štarty.

Charles Leclerc v tejto sezóne získal už deväť pole positions, no len dve z nich dokázal premeniť na pretekové víťazstvá. V štatistike najväčších “plytvačov” pole positions, ktorí aspoň raz z pole position vyhrali, je už na deviatej priečke, keď dokázal premeniť na víťazstvo len 22 percent štartov z prvého miesta.

Tentoraz za to mohol hlavne pokazený štart, no Leclerc nebol sám, komu nevyšiel. Zo všetkých šiestich monopostov poháňaných pohonnými jednotkami od Ferrari nestratil v prvom kole ani jednu pozíciu len Carlos Sainz, ktorý predbehol Lewisa Hamiltona. Piloti Haasu stratili po dve priečky, Bottas jednu a Kuan-jü Čou dokonca štyri pozície.

“Nemali sme zrovna skvelý štart,” hodnotil preteky Mattia Binotto pre Sky Sports F1. “Stratili sme pozíciu na štarte, čo ovplyvnilo celé naše preteky. Keby sme mali lepší štart, myslím si, že by sme získali aj lepší výsledok.”

“Na samotnom štarte mal Charles dobrý reakčný čas,” pokračoval švajčiarsko-taliansky inžinier, ktorému dala za pravdu aj zobrazená grafika. Obaja zareagovali na zhasnutie červených svetiel za 0,29 sekundy, no z 0 na 100 km/h sa Pérez dostal za 3,46 sekundy. Leclercovi to trvalo o 0,32s dlhšie.

Čo to spôsobilo? “Z hľadiska procedúr všetko urobil správne, ale v neskoršej fáze sa mu príliš pretáčali kolesá, keďže na trati bolo málo gripu. Ale preskúmame to, keďže to malo vplyv na celý zvyšok jeho pretekov.”

“Vzhľadom na to môžeme druhé a tretie miesto považovať za dobrý výsledok. Ak sa na to pozrieme z pohľadu konštruktérskeho šampionátu, tak sme zažili dobrý víkend,” pochválil svoj tím Binotto.

V prípade Ferrari je to už stará obohraná pesnička. Keď je na trati nedostatok gripu, tak sa pravdepodobnosť pomalých štartov dramaticky zvyšuje. V lete o tom hovoril už Valtteri Bottas, ktorý prezradil, že spojka Ferrari spôsobuje vibrácie a nekonzistentný prenos krútiaceho momentu na zadnú nápravu, čo má za následok ich prešmykovanie.

Ferrari si do Francúzska dokonca priviezlo novú spojku, no neskôr Carlos Sainz prezradil, že problém sa bude dať definitívne odstrániť až od novej sezóny.

Odhliadnuc od štartu bol Binotto s výkonom monopostu spokojný. “Z celkového pohľadu naše auto fungovalo dobre na suchu aj na vode, v kvalifikácii i pretekoch. Sme spokojní, pretože v Spa a Zandvoorte to bolo pre nás náročnejšie. Niektoré problémy sme dokázali vyriešiť.”

“Nakoniec sme boli rýchli na suchu, keď sme prezuli na sliky. Boli sme odvážni prezuť na ne skôr ako Checo. Myslím si, že to bolo fajn na intermediálkach aj na slikoch, čo je najpozitívnejšia vec z celého víkendu,” uviedol nakoniec.