Alonso sa už teší na novú podlahu. Fry avizuje, že Alpine s vylepšeniami nekončí
Tím Alpine zažil na Veľkej cene Talianska nevydarený víkend. Boli to vlastne len druhé preteky v tomto roku, z ktorých Alpine odchádzal bodovo naprázdno. Tomu sa v Singapure chcú vyhnúť a pomôcť im má aj nová podlaha, ktorá určite nebude posledným vylepšením stajne z Enstone v tejto sezóne.
Alpine sa momentálne nachádza v boji s McLarenom o štvrté miesto Pohára konštruktérov. V bitke o pomyselný titul najlepšieho zo „zvyšku sveta“ má momentálne navrch francúzsky celok, ktorý je vpredu o osemnásť bodov.
Svoje šance sa snaží posilniť pokračujúcim vývojom. Na Veľkú cenu Singapuru pripravili inžinieri ďalší balík úprav. Premiéru bude mať na okruhu Marina Bay nová podlaha, od ktorej si toho vedenie stajne nesľubuje málo. Športový riaditeľ Alan Permane ohlasoval jej nasadenie už počas víkendu v Monze.
„Do Singapuru privezieme novú podlahu, ktorá prinesie masívne zvýšenie priľnavosti. Budeme späť tam, kde by sme mali byť. Naozaj sa na toto podujatie tešíme a ešte viac sa tešíme do Suzuky, kde to s týmto autom bude zábava,“ povedal Permane.
Tešia sa aj ďalší, hoci v tíme zostávajú realistickí a vedia, že táto zmena im určite neumožní vyzvať tri top tímy. „Do Singapuru máme pripravenú novú podlahu, ktorá prinesie masívny krok pokiaľ ide o priľnavosť monopostu. Budeme späť tam, kde by sme mali byť,“ sľubuje pilot stajne Fernando Alonso. „Celý tím pracoval tvrdo na novom balíku vylepšení do týchto pretekov, takže sa teším, čo to prinesie.“
Radosť má aj jeden z jej tvorcov, hlavný technický riaditeľ stajne Pat Fry, ktorý zároveň potvrdil, že novinky nasadia obaja piloti. „Tento víkend nasadíme na oba monoposty úplne novú podlahu, s ktorou budeme pokračovať aj na ďalších pretekoch v Japonsku.“
„Pri vonkajšom pohľade nebudú zmeny príliš viditeľné oproti predchádzajúcej verzii, keďže väčšina vylepšení sa nachádza pod autom. Podlaha by však mala priniesť celkom dobrý krok vo výkonnosti monopostu,“ povedal Fry.
Alpine v tomto roku vyvíjal a vyvíja veľmi usilovne. Tento tím ako jeden z mála zvolil nasadzovanie menších vylepšení v krátkych sledoch za sebou. Väčšina konkurentov sa radšej vydala cestou nasadzovania väčších úprav každých päť alebo šesť veľkých cien. „V ostatných podujatiach sa nám podarilo nasadiť kvalitný súbor vylepšení a všetko fungovalo podľa očakávania. Pred zvyškom sezóny máme pripravených ešte niekoľko upgradov až do konca októbra na podujatie v Austine,“ hovorí Fry.
„Všetci v Enstone mimoriadne tvrdo pracovali na plnení vývojových cieľov. Všetkým zúčastneným za to treba udeliť kredit,“ dodal Fry.