logo F1online.sk

Podľa Elkanna robí Ferrari priveľa chýb, no Binotto vraj do roku 2026 prinesie titul

Mattia Binotto, Charles Leclerc a Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala10. 9. 2022

Mattia Binotto to má najmä u fanúšikov Scuderie poriadne nahnuté, no vyššie vedenie Ferrari s ním zatiaľ má trpezlivosť. Aj keď sám prezident značky konštatuje, že i na jeho vkus robí Maranello priveľa chýb, tak o personálnych zmenách nechce hovoriť. Binotto má plnú dôveru, že misiu dotiahne do úspešného konca.

Sezóna 2022 mohla byť majstrovská. Monoposty F1-75 na to majú rýchlosť. Žiaľ, to je asi všetko, za čo môžeme Ferrari v tejto sezóne pochváliť. Množstvo strategických chýb, jazdeckých zaváhaní a technických problémov spravilo z Maxa Verstappena dvojnásobného majstra sveta. Už v Singapure to môže byť oficiálne.

V rozhovore pre La Gazzetta dello Sport sa však prezident Ferrari John Elkann postavil na stranu Mattiu Binotta, aj keď uznal, že tím sa musí vyvarovať chýb. “Máme veľkú dôveru v Mattiu Binotta a ceníme si všetko, čo on a naši inžinieri spravili.”

“Avšak, niet žiadnych pochýb o tom, že v Maranelle, v garáži, na boxovom múriku aj za volantom sa treba zlepšiť. Musíme pokračovať v napredovaní. To platí pre mechanikov, inžinierov, jazdcov a, samozrejme, aj pre celý manažment stajne vrátane šéfa tímu,” odkazuje Elkann. “Vidíme, že tých chýb je stále príliš veľa, a to z hľadiska spoľahlivosti, jazdenia a stratégie.”

Filozofii lietajúcich dverí však vo Ferrari odzvonilo, čo vraj prináša svoje ovocie. “Vložiť dôveru do Binottových rúk a do rúk jeho tímu bolo správne rozhodnutie a vyplatilo sa. Vďaka nim sme konkurencieschopní a opäť vyhrávame. Avšak, neuspokojuje ma to, pretože si myslím, že môžeme byť aj lepší.”

Ani fanúšikom pár pole position a niekoľko víťazstiev do roka nestačí. Pätnásť rokov čakajú na vytúžený titul a už vlani bolo pre nich neskoro. Podľa Johna Elkanna si možno ešte pár rokov počkajú, ale raz určite príde.

Prvá časť skladačky je už totiž poskladaná. “Naším prvým cieľom bolo, aby sme boli konkurencieschopní. Ak nie ste, tak sa nemáte kam posúvať, zatiaľ čo na spoľahlivosti sa dá pracovať vždy,” vysvetľuje. Vylepšovať výkon pohonných jednotiek je už v tejto chvíli zakázané, no to neplatí pre spoľahlivosť.

“Preto verím, že pred rokom 2026 opäť raz získame konštruktérsky aj jazdecký titul s Charlesom Leclercom na pole position. Máme šťastie, že máme dvoch skvelých jazdcov, pravdepodobne najsilnejšiu dvojicu vo Formule 1,” doplnil Elkann.