Porsche alebo Honda? Zatiaľ pokračujeme samostatne, povedal Horner
Po oznámení vstupu Audi do Formuly 1 sa podobne rýchle a jednoduché stanovisko očakávalo aj od Porsche a Red Bullu. Situácia sa však skomplikovala a zatiaľ to na žiadnu dohodu nevyzerá. V Milton Keynes rozbehli vlastný projekt Red Bull Powertrains a ten tlačia vpred. Nová továreň predstavuje novú kapitolu v dejinách tímu a ako hovorí Christian Horner, každý potenciálny partner sa tomu bude musieť prispôsobiť.
Bez Red Bull Powertrains nebude žiadna dohoda s kýmkoľvek. Tento projekt ožil a Red Bull doň vkladá obrovské nádeje. Porsche aj Honda musia v prípadnej kooperácii rátať s tým, že nové pohonné jednotky (nech bude logo na kryte motora akékoľvek) sa budú kompletizovať práve v tejto novej továrni.
„Tlačíme náš projekt Red Bull Powertrains dopredu,“ povedal reportérom Sky Sports Christian Horner. „Pred pár týždňami sme naštartovali svoj prvý motor Red Bull. Rok 2026 je ešte veľmi ďaleko a veľmi sa sústredíme na naše vlastné plány. Vďaka talentu, ktorý prichádza do tímu teraz máme náš vlastný motor.“
Red Bull na verejnosti hrá s kartami, ktoré určite využíva aj pri vyjednávaniach s Porsche, prípadne iným výrobcom, ktorý by mal záujem vstúpiť do Formuly 1. V Milton Keynes pôsobia dojmom, že pomoc automobilky ani nepotrebujú. „Akékoľvek partnerstvo s akýmkoľvek výrobcom alebo hocikým iným musí k Red Bullu zapadnúť.“
„Myslím si, že máme skvelý tím, máme silu aj hĺbku. Začíname túto vzrušujúcu novú kapitolu s produkciou vlastnej pohonnej jednotky. K spoločnosti sa pripojilo niekoľko fenomenálnych talentov, takže sme v dobrej forme,“ hovorí Horner.
„Až čas ukáže, či do tohto programu prijmeme partnera alebo – ako máme nateraz v pláne – budeme pokračovať sami,“ dodal šéf Red Bullu.
Rodák z grófstva Warwickshire však priznal to, o čom sa v ostatných týždňoch nahlas špekuluje. Je Honda naklonená návratu do Formuly 1? „Honda sa z Formuly 1 stiahla, zostáva však zapojená do biznisu prostredníctvom HRC a ozývajú sa v súvislosti s rokom 2026,“ priznal Horner.
„Naša loď však už odplávala. Zaviazali sme sa k projektu Red Bull Powertrains, investujeme doň a máme približne 300 ľudí, ktorí pracujú na motore pre rok 2026. Akákoľvek dohoda s akýmkoľvek potenciálnym partnerom alebo automobilkou, musí zodpovedať tejto skutočnosti. Máme celý tím pod jednou strechou a ťažíme výhody z toho, že konštruktéri šasi sedia vedľa konštruktérov pohonných jednotiek,“ vyhlásil Horner.
Tým rezolútne odmietol návrat spolupráce s Hondou v podobe, akú sme ju videli do konca sezóny 2021.