logo F1online.skF1online.sk

Podľa Wolffa v Mercedese ešte nevedia, aký koncept zvolia pre budúcu sezónu

George Russell
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 8. 2022

Nachádzame sa už v naozaj pokročilej fáze sezóny 2022 a tím Mercedes ešte stále nesplnil svoj cieľ a svoj koncept „bez bočníc“ nesfunkčnil. Po vynikajúcom predstavení na Veľkej cene Maďarska sa zdalo, že držiteľ ôsmich konštruktérskych titulov za sebou dokáže bojovať o víťazstvá. Veľká cena Belgicka však tímu pripravila ďalšie nepríjemné prekvapenie.

Toto auto skrátka nerobí to, čo počítače ukazujú, že by malo. Toto je záver, s ktorým Mercedes už opúšťal nejedno podujatie. Pohľad na 1,8-sekundovú stratu na Red Bull v belgickej kvalifikácii bol pre tím Tota Wolffa viac ako bolestný. Otázkou je, čo s tým v Brackley chcú urobiť?

Je možné, aby tím ako Mercedes, pýšiaci sa svojím plánovaním a premyslenými ťahmi, ešte nevedel, ako bude vyzerať budúcoročný monopost W14? Bude sa technický riaditeľ James Allison a jeho tím spoliehať, že plánovaná zmena technických pravidiel prinesie významnú zmenu rozloženia síl?

Šéf stajne Toto Wolff sa v Belgicku tváril, že v tíme sa ešte úplne nerozhodli, čo bude o rok. Môžeme tomu veriť? Veď september je už za rohom.

„Je to pre nás veľmi náročná situácia, pretože už máme určitý koncept. Nie je to tak, že sme v tomto roku veľa experimentovali a testovali,“ povedal Wolff. „Nech sa teda rozhodneme pre akúkoľvek možnosť, potrebujeme to starostlivo zvážiť, pretože je očividné, že naše dáta nám nedávajú požadované výsledky a nekorelujú s realitou. Trpíme masívnymi výkyvmi výkonnosti, s ktorými sa skrátka nevieme vyrovnať.“

„Ako si môžete byť istý, že rozhodnutie týkajúce sa budúceho roka, nech už bude akékoľvek, napríklad dramatická zmena konceptu, prinesie zlepšenie? Veď je jasné, že nás to posunie viac dozadu,“ dodal Wolff.

Ten už viackrát avizoval, že prípadná zmena konceptu sa netýka len rozšírenia bočníc. Realita je omnoho drsnejšia a jednoduché rozšírenie monopostu nepomôže Mercedesu samo osebe. „Je ťažké povedať, čo ten koncept vlastne je. Je to šasi v súčasnej podobe? Je to rozloženie váhy? Je to rozloženie mechanického a aerodynamického balansu? Všetky tieto rozličné piliere monopostu vyhodnocujeme. Mohlo by to znamenať, že niektoré z nich zostanú a niektoré odstránime? Presne to v súčasnosti skúmame,“ povedal Wolff.

Súvisiace články

Diskusia