Ricciardo vraj za predčasné ukončenie zmluvy požaduje 21 miliónov
Sága okolo sporu tímu Alpine a rezervného pilota Oscara Piastriho naberá na obrátkach. Zahraničné zdroje sa priam predbiehajú v tom, kto poskytne viac informácií. Nezaháľa ani portál RacingNews365.com a jeho renomovaný reportér Dieter Rencken, ktorí v utorok prišli s ďalšími novinkami. Tie sa netýkajú len Piastriho a Alpinu, ale aj rozchodu Daniela Ricciarda a tímu McLaren.
„Oscar Piastri nikdy zmluvu s tímom Alpine nepodpísal, preto môže v roku 2023 slobodne prestúpiť do McLarenu,“ znie úvodná veta v najnovšom článku reportéra Dietera Renckena a portálu RacingNews365.com, ktorá na prvý pohľad dvíha obočie.
„Dobre informované zdroje z prostredia tímu Alpine pre RacingNews365.com uviedli, že Piastri nikdy nemal s tímom zmluvu vo Formule 1,“ uvádza RN365.com.
Veľa sa v ostatnom čase hovorilo o opciách a o tom, či Alpine neprepásol svoju príležitosť na udržanie Piastriho. Tento posledný článok sa však na vec pozerá z trochu inej perspektívy. Austrálčan vraj minulý rok v novembri podpísal zmluvu, v ktorej sa tím zaviazal k určitým povinnostiam. Záväzok zahŕňal poskytnutie určitého počtu testovacích kilometrov v monoposte F1, ktorý podľa informácií RacingNews365.com presahuje 3 500 kilometrov, spolu s úplnou úhradou nákladov za tieto testy. Obsahoval vraj takisto záväzok povýšiť Piastriho do pozície rezervného pilota stajne.
Ak by v Alpine tieto záväzky splnili, mohli by aktivovať opciu a posadiť Piastriho do pretekárskej sedačky svojho tímu pre rok 2023.
„Dôležitá je však skutočnosť, že kontrakt bol uzavretý medzi Piastrim a jazdeckou akadémiou Alpinu, nie samotným tímom F1. To znamená, že táto zmluva nebola nikdy registrovaná u Ratifikačného výboru FIA, pretože to nie je kontrakt vo Formule 1,“ uvádza RN365.com.
„Preto keď McLaren oznámil uzavretie zmluvy s Piastrim Ratifikačnému výboru FIA, nedostali Alpine a ani McLaren žiadnu informáciu o možnom konflikte záujmov,“ dodáva RN365.com.
Portál však už neuvádza, či toto všetko znamená, že Alpine nie je v práve. Môže nám z toho vyplývať jedine to, že Ratifikačný výbor nemá právomoc túto záležitosť riešiť. V takom prípade by vec mohla skutočne smerovať na súd.
„Ak by sa Alpine rozhodol pre civilné konanie, predpokladá sa, že bude skôr žiadať finančnú kompenzáciu za Piastriho odchod a nie rozhodnutie, ktoré by Austrálčana zaviazalo v roku 2023 pretekať za Alpine,“ dodáva RN365.com.
Rokuje aj tábor Daniela Ricciarda
Zdá sa tak, že Alpine a Piastri smerujú do boja o finančnú náhradu, nie do boja o to, kto bude za tím v budúcom roku jazdiť. O peniazoch bude aj boj Daniela Ricciarda a tímu McLaren. RacingNews365.com i ďalšie zdroje (napríklad žurnalista Peter Windsor) už špekulujú aj na túto tému.
Britský tím už vraj austrálskemu pretekárovi oznámil, že má v pláne predčasne ukončiť jeho trojročnú zmluvu. Niečo také možné je, avšak bude to niečo stáť. Hlavne keď uvážime, že podľa viacerých zdrojov je Ricciardova zmluva pomerne jednostranne koncipovaná. To mu dáva pri vyjednávaní veľmi dobré karty.
„RacingNews365.com má informácie o tom, že McLaren má v úmysle Ricciarda uvoľniť spod zmluvy. V súčasnosti prebiehajú rokovania o podmienkach rozchodu. Podľa zdrojov RN365.com požaduje Ricciardo od McLarenu finančnú kompenzáciu vo výške 21 miliónov dolárov,“ uvádza holandský portál.
To je priam astronomická suma a je určite vyššia než Danielov ročný zárobok. S niečím takým však britský tím má skúsenosti. Pred dvadsiatimi rokmi za podobne horibilnú sumu priviedol zo Sauberu Kimiho Räikkönena. Pamiatka na tento prestup stojí v Hinwile dodnes a je ňou špičkový veterný tunel švajčiarskej stajne.