McLarenu to opäť strategicky nevyšlo, Ricciardo bol ako na ľade
Daniel Ricciardo zažil ďalšiu nedeľu plnú sklamania, tentoraz však v tom bol v podstate úplne nevinne. Doplatil na zlé strategické rozhodnutie jeho tímu, ktoré vzniklo ešte po piatkových tréningoch.
McLareny si na rozdiel od tímov zo špičky či Sebastiana Vettela nechali na preteky len jednu zmes stredných pneumatík, ktoré v chladnom počasí fungovali najlepšie. Boli preto odkázané na dvojzastávkovú stratégiu, v ktorej sa na rozdiel napríklad od Aston Martinu priklonili v poslednom stinte k tvrdým pneumatikám.
Kým Landovi Norrisovi, ktorý jazdil na čistom vzduchu, táto voľba neublížila, Daniel Ricciardo kvôli nej stratil dobre rozbehnuté preteky. „Tvrdé pneumatiky boli hrozné. Cítil som sa na nich ako na ľade. Pri modrých vlajkách sa navyše nedala zvýšiť ich teplota,“ povedal Daniel Ricciardo.
McLaren sa teda opäť strategicky nepredviedol. V tíme mali informácie o tom, že hardy na oboch Alpinoch nefungovali, no zdali sa im dobré na tempe Valtteriho Bottasa.
Daniel Ricciardo navrhoval trochu natiahnuť stint na strednej zmesi, v ktorom sa držal na bodovaných priečkach. Nakoniec nechal rozhodnutie na tím, ktorý ho v 46. kole povolal do boxov. Na boxovom múriku verili, že tvrdé pneumatiky pomôžu Danielovi v záverečnej fáze pretekov, v ktorej mala podľa ich predpokladov odchádzať mäkká zmes na monoposte Lancea Strolla.
„Aj mäkké pneumatiky mi v úvode veľmi rýchlo odišli. Reálne sme teda vedeli niečo robiť len so strednou zmesou v prostrednom stinte,“ pokračoval Austrálčan, ktorý sa na tvrdých pneumatikách márne bránil pred monopostami na lepšej zmesi. Pri obrane pred Lanceom Strollom naviac inkasoval päťsekundovú penalizáciu, ktorá ho na konci odsúdila na pätnáste miesto. „Ospravedlnil som sa Lanceovi. Snažil som sa ho netrafiť, no na tých pneumatikách to bolo fakt ťažké.“
Namiesto dvojitých bodov teda „papájoví“ po veľmi dobrej kvalifikácii bodovali len s jedným monopostom. Daniel Ricciardo pritom až na posledný stint jazdil veľmi dobré preteky. Jeho predbiehací manéver na oba Alpiny súčasne bol naozaj skvelý.
„Celkovo tam bolo viac pádov než vzostupov. Už v prvom kole som prišiel o niekoľko pozícií, bol tam chaos. Už sa teším na letnú prestávku. Verím, že v druhej polovici roka budeme rýchlejší,“ doplnil.
V tíme budú analyzovať, prečo im to s Ricciardom nevyšlo. „Daniel sa trápil s generovaním gripu na tvrdých pneumatikách a na konci vypadol z bodovaných pozícií. Pred uzávierkou továrne si to budeme musieť zanalyzovať,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.