Alonso má po skončení kariéry v F1 garantovanú sedačku vo vytrvalostnom šampionáte | Magazín F1 - F1online.sk

Alonso má po skončení kariéry v F1 garantovanú sedačku vo vytrvalostnom šampionáte

fotka k článku undefined
zdroj: XPB Images/Alpine Media

Pilot plne oddaný motoršportu. Fernando Alonso bude svoju prácu vykonávať snáď až do svojho posledného dňa. Už o pár dní oslávi 41. narodeniny, no Formule 1 ani svojej kariére ešte posledné zbohom nedáva. Je vysoko pravdepodobné, že bude pokračovať aj po tom, čo ukončí svoje pôsobenie vo Formule 1.

Nezabúdajme, že Alpine nepôsobí len vo Formule 1, ale aj vo vytrvalostnom šampionáte. Tam síce provizórne súťaží so špeciálom Oreca, ktorý je ešte dedičstvom niekdajšej kategórie LMP1, avšak francúzska automobilka už vyvíja svoj špeciál pre triedu Hypercar. Ten sa na trati čochvíľa stretne s továrenskými špeciálmi automobiliek Toyota, Peugeot, Porsche, Ferrari, Glickenhaus, Cadillac a Lamborghini.

A to nie je všetko. Do kokpitu Alpinu vo WEC by mohol nasadnúť aj dvojnásobný majster sveta a dvojnásobný víťaz 24 hodín Le Mans Fernando Alonso.

Ten aktuálne rokuje o predĺžení zmluvy v F1. Podľa medializovaných informácií by mal podpísať dvojročnú zmluvu, ktorá ho udrží vo Formule 1 až do konca sezóny 2024, kedy už bude mať za sebou oslavu 43. narodenín. Čo bude potom, to nikto netuší, avšak šéf Alpinu Laurent Rossi už načrtol, že možná kooperácia či prechod do programu LMDh je súčasťou práve prebiehajúcich rokovaní o predĺžení Alonsovej zmluvy.

„Toto bolo vždy súčasťou našich diskusií, rovnako tak v minulom roku, keď sme rokovali o predĺžení zmluvy na túto sezónu,“ prezradil Rossi vo Francúzsku.

„Fernando je legendou tohto športu, ale je taktiež legendou skupiny Renault. Pre nás je to šampión. Vždy mu bude patriť miesto v programe LMDh, akonáhle sa preň rozhodne, bude vítaný, toto je predsa jeho tím. Je preto samozrejmé, že aj toto je súčasťou našich diskusií,“ hovorí Rossi.

„V skutočnosti sme naše rozhodnutie spustiť program pre kategóriu Hypercar urobili aj s ohľadom na Fernanda,“ dodal.

Vytrvalostné preteky sú niečím, čo si Alonso v priebehu svojho pôsobenia s Toyotou značne obľúbil a niekoľkokrát zopakoval svoju túžbu vrátiť sa späť. Návrat by však nemal prísť skoro. Fernando je momentálne plne odhodlaný pokračovať vo svojej kariére vo Formule 1.

Tú by však radi začali aj súčasní juniori z jazdeckého programu Alpinu, ktorý nie je nijak chudobný. Nie je to len Oscar Piastri, ktorý je nesmierne hladný po pretekárskej sedačke. Sú tu aj Victor Martins, Jack Doohan či Caio Collet.

„K dispozícii je viacero možností, kde môžu počkať na svoju šancu v F1. Pozícia rezervného pilota je určite jednou z nich. Čoskoro budeme mať k dispozícii aj LMDh. Myslíme si teda, že prísun týchto pretekárov dokážeme zvládnuť lepšie než v minulosti, keď sme mali nával talentov a nedostatok miest,“ povedal Rossi.