Leclerc by nás porazil aj bez pomoci tímového kolegu, hovorí Horner
Tohtoročný súboj Ferrari a Red Bullu napíše vo Francúzsku ďalšiu kapitolu. Scuderia bola v sobotnej kvalifikácii opäť o niečo rýchlejšia, avšak ako to „vypáli“ v pretekovom tempe? Čo teploty, vietor, pneumatiky, stratégie? Premenných pred nedeľou je viac ako dosť a veľmi zvedavý je aj šéf Red Bullu.
Partička z Milton Keynes bude mať v súboji s Charlesom Leclercom k dispozícii oba monoposty a takisto aj lepšiu maximálnu rýchlosť. Má Scuderia nachystanú dostatočne kvalitnú odpoveď na pretekové tempo Red Bullu?
„Bez toho zákrytu od Carlosa by sme možno boli o desatinu alebo desatinu a pol bližšie, ale myslím si, že na jedno kolo na tom Ferrari bolo lepšie,“ povedal po kvalifikácii Christian Horner pre britskú televíziu Sky. „Máme tu dva odlišné koncepty, ako pristúpiť k tomuto okruhu tento víkend. Ferrari sa spolieha skôr na vyšší prítlak, my viac na maximálku, takže uvidíme zajtra.“
„Máme vpredu dve autá a bude to dvaja na jedného, čo vždy znamená zaujímavú strategickú dynamiku smerom do pretekov,“ dodal.
Už sme sa v priebehu tejto sezóny naučili, že Ferrari je dobré pri zahrievaní pneumatík a v pomalších zákrutách. Red Bull je naproti tomu rýchlejší na rovinkách a častokrát aj lepší pri práci s pneumatikami, s ktorými na mnohých tratiach dokázal pracovať lepšie. Nie však na všetkých.
„Vždy je to o tom obchodovaní s nastavením. My naozaj nevieme, ako sa to vyvinie smerom do pretekov. Berie si Ferrari kvôli lepšiemu zahrievaniu viac energie zo svojich pneumatík? Obetujú kvôli tomu trochu zo svojej rýchlosti v dlhých jazdách alebo ich dokonca dokážu udržať v takej kondícii dlhodobo? Nebude lepšie dosiahnuť čas na kolo odlišným spôsobom? V nedeľu bude horúco a možno aj veterno, bude to teda fascinujúca bitka,“ nevie sa dočkať pretekov Horner.
„Vidíme, že v druhom sektore sme rýchli, ale v nájazde na tieto dve dlhé rovinky sa potrebujete dostať dostatočne blízko, aby ste mohli maximálku využiť na predbehnutie. Ak sa dokážeme k Charlesovi priblížiť, tak predbehnúť ho bude možné. Záležať však bude od toho, či to predné pneumatiky prežijú v týchto tiahlych zákrutách a taktiež v prvom sektore. To bude podľa mňa v nedeľu zásadný faktor,“ dodal Horner.