logo F1online.skF1online.sk

Alpine rozširuje svoju základňu v Enstone a najíma nových ľudí

Alpine A522, ilustračné
© XPB Images/Alpine Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 7. 2022

Od návratu továrenského Renaultu na štartový rošt Formuly 1 v sezóne 2016, prešiel tím mnohými zmenami. Tie sa týkali personálnej základne, továrne i brandingu. Investície do továrne prichádzali postupne vo viacerých vlnách. Tá posledná prebehla v roku 2019 a teraz šéf stajne Otmar Szafnauer potvrdil, že vedenie chystá ďalšie investície.

Alpine sa v tejto sezóne naplno vrhol do boja o post najlepšieho zo „zvyšku sveta“. Dá sa povedať, že v ostatnom čase sa stajni darí upevňovať si tento neoficiálny titul, keďže do sezóny vstúpil s pomerne solídnym balíkom a spoľahnúť sa môže i na kvalitné výkony oboch pretekárov.

Ak sa však chce Alpine jedného dňa dostať do boja o víťazstvá, tak určite potrebuje viac než len to. Uvedomujú si to aj v Enstone a preto zahájili ďalšiu fázu modernizácie továrne. Posledný veľký projekt bol dokončený v roku 2019, keď továreň dostala dvojpodlažnú nadstavbu pre oddelenie výskumu a vývoja a došlo k modernizácii ďalších zariadení.

V tejto sezóne sú naplánované a už aj schválené ďalšie dva projekty modernizácie továrne. Zmenené budú prístavné zariadenia pre nákladné vozidlá a vznikne tiež nová výrobná hala. Tím v rámci tohto projektu hľadá nových ľudí a posilniť plánuje najmä aerodynamické oddelenie.

„Vôľa po expanzii a nových investíciách je v tíme stále prítomná,“ povedal šéf stajne Otmar Szafnauer pre portál The Race. „Chceme zamestnať ďalších 75 ľudí, ktorí by rozšírili súčasný počet 850 zamestnancov. Ak chceme bojovať s veľkými tímami, musíme sa dostať na ich úroveň aj po stránke veľkosti.“

„Nie je to však len o najímaní nových ľudí, ale o najímaní správnych ľudí so správnou kultúrou a správnym pretekárskym duchom. Presne takých teraz hľadáme. Myslím, že práce začnú už čoskoro,“ dodal Szafnauer.

Matematika je jasná, ak sa k súčasným 850 zamestnancom v Enstone pridá ďalších 75, finálny počet sa dostane na veľmi podobnú úroveň, akú má továreň Mercedesu v Brackley. Tam chodí do práce podľa rozličných zdrojov asi 950 ľudí, hoci ako tam, tak v Enstone pracujú aj ľudia, ktorí nie sú členmi tímov F1.

To je celkom pôsobivá zmena, ak uvážime, v akom stave boli zariadenia v Enstone na konci éry pod vlastníctvom Genii Capital. Veľké ambície a túžba po titule majstra sveta sa síce nenaplnili, ale pod vedením Renaultu sa továreň vrátila späť k životu.

„Máme viacero silných stránok a taktiež veľmi znalých pracovníkov,“ hovorí s pýchou Szafnauer. „Máme vlastný veterný tunel a skvelú infraštruktúru.“

„Sú tu však aj niektoré oblasti, ktoré v ostatných tímoch zvyknú byť na o niečo vyššej úrovni a s lepšími znalosťami. Presne na tieto miesta musíme dostať ľudí s takými znalosťami, aké potrebujeme. Teraz ich hľadáme,“ dodal rumunský rodák.

Súvisiace články

Diskusia