logo F1online.sk

Alonso opäť dopláca na spoľahlivosť: Už som kvôli tomu stratil snáď 60 alebo 70 bodov

Fernando Alonso
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 7. 2022

Fernando Alonso aj vo veku takmer 41 rokov naďalej dokazuje, že vek preňho nie je prekážkou. Naďalej podáva fantastické výkony a medzi Barcelonou a Silverstone dokázal bodovať v piatich pretekoch za sebou. Nechal tak trochu zabudnúť na nešťastný úvod sezóny, technické problémy a dávku smoly. Pred štartom rakúskeho šprintu sa však opäť rozblikala varovná kontrolka.

Fernando sa v ostatnom čase dokázal bodovo dotiahnuť na svojho tímového kolegu Estebana Ocona. Pre zmenu to totiž bol v ostatnom čase on, koho sa týkali technické problémy. V Rakúsku však temný duch nespoľahlivosti prešiel opäť na druhú stranu garáže francúzskej stajne.

Alonso v piatok utrpel poškodenie podlahy, ktoré ovplyvnilo jeho kvalifikačný výsledok. Potom pred štartom šprintu sa mechanikom nepodarilo jeho A522 naštartovať. Auto skrátka z neznámeho dôvodu zhaslo a nikto nevie prečo. Tím sa ho následne pokúsil nahodiť pomocou externej batérie, ale neúspešne.

„Päť minút pred štartom auto skrátka zhaslo a nemohli sme ho nahodiť. Snažili sme sa naštartovať pomocou externej batérie, ale ani to nefungovalo,“ povedal Alonso po šprinte, ktorý preňho skončil vlastne skôr než začal. „Bude za tým niečo väčšie, ale pokúsime sa to pred nedeľou opraviť.“

Síce ešte nie je nič stratené, ale Fernando bol po sobote značne pesimistický. V nedeľu sa síce pokúsi prehrýzť z konca poľa do bodovanej desiatky, ale ako sám hovorí, kvôli DRS-vláčikom, ktoré sa v nedeľu istotne sformujú, to nebude jednoduché.

„Cítim, že po jazdeckej stránke som na tom lepšie, než kedykoľvek predtým, taktiež vďaka skúsenostiam. Som na úrovni z roku 2012 a mám 20 bodov alebo tak nejak (má 28 bodov, pozn. red.), čo je priam neuveriteľné. Keby sme zrátali všetky odstúpenia, smolu a problémy so spoľahlivosťou, stratil som snáď 60 alebo 70 bodov. Je to veľmi zvláštna sezóna,“ prehlásil dvojnásobný šampión.

Výpočet porúch je naozaj hrozivý. Problémy s motorom ho v Bahrajne zosunuli na deviate miesto. v Džidde odstúpil pre poruchu vodnej pumpy. V Melbourne mu v kvalifikácii zlyhala hydraulika. V Imole nasledovala kolízia s Mickom Schumacherom. V Miami prišiel o deviate miesto kvôli penalizáciám. V Španielsku po nevydarenej kvalifikácii siahol po nových komponentoch pohonnej jednotky a po štarte z posledného miesta to vytiahol na deviate. V Kanade štartoval z druhého miesta, ale opäť mal problémy s motorom, ktoré ho zosunuli poradím dolu.

Nebolo toho málo, ale či je to naozaj „60 alebo 70 bodov“, tak to si radšej spočítajte sami.

„Som veľmi hrdý na to, akú prácu som v tomto roku odviedol,“ prehlásil Alonso. „Jazdím lepšie, než kedykoľvek predtým a snažím sa s tímom spolupracovať čo najužšie. Keď sa nám nepodarí získať body zo všetkých týchto dôvodov, tak je to veľmi frustrujúce.“

„Viac by ma však mrzelo, keby to bolo kvôli vlastným chybám, hodinám alebo nehodám. Snažím sa ako len viem. Ľudia, ktorí nesledujú preteky alebo priebeh víkendu, dostanú pri pohľade na celkové poradie veľmi zlý obraz o sezóne 2022, pretože cítim, že pre garáž s číslom 14 je tento rok vynikajúci, ale veľmi smolný,“ dodal Alonso.