logo F1online.sk

Wolff: V garáži to po piatku vyzeralo, akoby tam niekto rozsypal lego

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala9. 7. 2022

Tak na toto mechanici Mercedesu nie sú zvyknutí. Prvýkrát od Veľkej ceny Španielska 2016 sa strieborným šípom stalo, že by v kvalifikácii alebo v pretekoch havarovali oba ich monoposty. Pohľad do garáže preto zaskočil aj samotného šéfa stajne Tota Wolffa.

Piatková kvalifikácia sa nakoniec natiahla o približne dvadsať minút, a to pričinením pilotov Mercedesu. Lewisovi Hamiltonovi sa stala osudnou siedma zákruta, George Russell zas vyrobil robotu svojim mechanikom na úplnom konci okruhu.

A bolo na čom pracovať. Podľa Tota Wolffa obe autá dostanú nové podlahy, taktiež je nutné skontrolovať obe prevodovky, Russellovi vymenili zadné krídlo a okrem toho treba vytiahnuť zo šuplíkov aj “množstvo drobných súčiastok”.

“Včera večer to v garáži naozaj vyzeralo, akoby niekto na zemi rozsypal lego,” zasmial sa Toto Wolff a vychválil mechanikov. Všetko však bral športovo a dokonca si zavtipkoval, že tretinu z navýšeného rozpočtového stropu, ktorý F1 odklepla v piatok, zožerie len táto jedna kvalifikácia.

Pilotov však nie je za čo haniť, v Mercedese vraj radšej privítajú, ak jazdci do toho dajú všetko a neuspokoja sa s priemerom, aj za cenu rizika. “Mali sme konkurencieschopné auto. V posledných pár zákrutách, v ktorých Lewis útočil, bol celkovo najrýchlejší.”

“Bojoval by o pole position? Tým si nie som istý, ale možno by sa dokázal dostať k nim na jednu, jednu a pol desatinky, dokonca na okruhu, na ktorom naše auto nikdy nevynikalo. Je to zlepšenie. Ja by som bol radšej, keby naše dve autá skončili v múre po tom, čo bojovali o pole position, ako keby sa doviezli na ôsmom mieste,” vyhlásil Wolff.

V piatok sme ešte nevedeli, čo presne spôsobilo nehody Mercedesov. Meteorologické dáta tvrdili, že približne v čase, keď Hamiltonovi ušla zadná časť, boli nárazy vetra najsilnejšie. Podľa Wolffa aj to treba brať do úvahy, ale jedno je isté: Obaja jazdci vchádzali do zákrut vo vyšších rýchlostiach.

“S autom sa stále ťažko jazdí. Teraz, keď bojujeme o popredné pozície, som rád, že na to útočia. Lewis v predchádzajúcej šiestej zákrute šiel o 10 km/h rýchlejšie a rovnako o 10 km/h v siedmej zákrute, kde to už nezvládol. Pri Georgeovi platí tak trochu to isté. Na svojom displeji videl, že získava čas oproti svojmu kolu,” prezradil šéf stajne z Brackley. “To bola jeho silná stránka v porovnaní s predchádzajúcimi kolami, no zašlo to priďaleko.”

“Či už to bol vietor alebo zohrali úlohu iné faktory, skutočnosť sa má tak, že s naším autom sa ťažko jazdí. Teraz je však rýchlejšie a ja som s tým úplne v pohode,” vysvetlil svoj postoj Wolff.